Arbeidsovereenkomst verlopen per 31 juli (detacheringscontract)

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door belliebel, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Goedenmiddag,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn arbeidsovereenkomst. Deze is per 31 juli 2014 verlopen. Nu heb ik in augustus 3 weken vakantie opgenomen. Uiteraard wist ik dat mijn contract verlopen was, alleen is het uitzendbureau erg laks met dit soort dingen en hebben ze hun zaken niet op orde. Nu heb ik gister te horen gekregen dat ik sowieso een nieuw contract krijg, alleen is de vraag voor het aantal weken/maanden en voor hoelang nog.

Nu heb ik gister mijn contract eens erbij gepakt waarin de volgende zin staat:

Indien deze uitzendovereenkomst stilzwijgend wordt verlengd, wordt deze geacht te zijn aangegaan voor de maximale duur van 14 (veertien) kalenderdagen.

Wat houdt deze zin precies in? Dat na 31 juli mijn contract telkens met 14 kalenderdagen wordt verlengd?

Telt dit 14-daagse contract ook als 1 contract?

Kan het uitzendbureau mij een contract geven wat in is gegaan per 1 augustus, terwijl we nu al in september zitten?

Hoe zit het met die stilzwijgende verlenging? Zijn ze nu verplicht om me nogmaals een halfjaar in dienst te nemen bij het bedrijf waar ik werkzaam ben?

Een hoop vragen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer door verschillende informatie die op internet staat.

Zouden jullie me aan antwoorden kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Belliebel

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Belliebel,

Je hebt veel inhoudelijke vragen met betrekking tot het verlengen van je contract bij het uitzendbureau.
    Wij zijn echter niet bevoegd tot het geven van juridische informatie.

Ik adviseer je contact op te nemen met je rechtsbijstandsverzekering, vakbond of het Juridisch Loket.

Graag verwijs ik je naar dit topic, waarin het UWV Webcare Team aangeeft welke vragen we kunnen beantwoorden. Ook vind je hierin verwijzingen naar rechtshulp.

Ik wens je succes met de contractverlenging.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina