Krampjes spontaan of door teveel lucht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Medith, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    Ons meisje heeft veel last van krampjes, met name in de avond en de nacht. Dit is behoorlijk slopend :( allereerst voor haar zelf natuurlijk maar voor ons eigenlijk ook wel ;)

Ze krijgt volledige Bv. Lk heeft (voor andere redenen) meegekeken met de voeding en dat gaat prima, ze hapt goed aan enzo.
    Wel valt het me op dat ze heel weinig boert. Na de voeding houdt ik haar rechtop of tegen mijn schouder aan maar er komt lang niet altijd een boertje.

Nu vraag ik me af of ik iets kan doen waardoor de krampjes minder worden, behalve medicatie. Zou ze toch nog teveel lucht binnen krijgen wat ze niet goed kwijt kan? Of is het gewoon de onrijpheid van de darmpjes?

We hebben infacol geprobeerd maar na een week ben ik hiermee gestopt. Ze vond het onwijs vies en ook leken de krampjes juist erger te worden. Ik heb nu orthiflor start gekocht en wou proberen of dat misschien helpt.

Ik weet dat het vaak spontaan overgaat rond de drie maanden, maar ze is nu 7 weekjes en met bijna elke avond/nacht krampjes duren de weken tot ze drie maanden is gewoon heel erg lang..

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Vervelend he voor jullie beide?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het de eerste maanden ook echt afzien vond doordat ze zoveel last en pijn had.

Je kan er niks tegen doen, de darmpjes zijn nu volop aan het ontwikkelen. Het enige wat je kan doen is fietsbewegingen maken met d'r beentjes en vooral heel veel troosten.
    Een warme rubberen kruik tegen d'r buikje aan wil nig weleens verlichting geven.

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mijn dochter liet ook nauwelijks een boertje na de borstvoeding.
    Ik heb een flesje: cinababy van vsm geleend van een vriendin. Dit is homeopatisch en dit werkte erg goed. Misschien kun je dat proberen.
    En idd fietsbewegingen maken met de beentjes. Wil ook wel eens helpen. Of zachtjes haar buikje masseren door rondjes te draaien over haar buik.

4. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo krampjes, zo vervelend.
    Daantje liet ook lang niet altijd een boertje. Wij hebbdn ook de infacol geprobeerd, maar of het nou echt werkte.. Ook de fietsbewegingen en buikje masseren werkte niet. Wij hebben nachten met hem tussen ons in gelegen, speentje in mond houddn en buikje vasthouden en wat druk geven.
    Intussen is hij 13 weken en al weken geen last meer. Het hoeft dus echt niet altijc tot 3 maanden te duren.

Vervelende periode, maar toch voornamelijk doorkomen ben ik bang.

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Bij ons boert mannetje ook niet zo goed en we hadden nu al veel met krampjes te maken hadden.
    Wat bij ons helpt is om hem na de voeding even op de buik te leggen, dat had ik ergens gelezen en werkt voor ons erg goed.
    Blijkbaar verzamelen alle kleine belletjes zich op die manier tot een grote bel, die wat gemakkelijker omhoog komt.

6. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef ook volledige borstvoeding en ik heb zelf het idee dat het iets in mijn eten is waar zoontje op reageert. Zou dat het niet kunnen zijn?

7. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Soms wil het wel eens helpen als je ze na de voeding even op hun buikje legt, als je ze dan optilt, komt er opeens een boer.

Heb je het idee dat de krampen 's nachts erger zijn als ze niet heeft geboerd na de voeding?

Het is echt een lastige periode. Wij zijn er nu bijna vanaf, maar dochter is nu ruim 3 maanden, dus mag zo onderhand ook wel. Wij hebben ook nachten wakker gelegen, haar record is van 's avonds 17.00 tot 's ochtends 7.00 huilen. Af en toe een hazenslaapje van een kwartiertje, maar vooral brullen, dacht dat ik gek werd.

En heb je al eens naar je eigen eten gekeken? Koemelk en kruidig/pittig eten e.d.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Inderdaad misschien is het je eigen eten? Tegen mij is vaak gezegd 'uien'

Mijn dochter is nu 8,5 weken en hoewel ze nog last heeft van krampjes, is het niet meer zo erg als 2 weken geleden.

Hopelijk word het bij jullie ook snel minder.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Cinababy werkte hier erg goed!

Deel Deze Pagina