Wat te doen...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Sugartje, 7 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik sta sinds een paar maanden ingeschreven even wil van de week langs gaan om informatie in te winnen over urgentie/ sociale woningen.
    De laatste optie is particulier huren en dan zou ik of in een woning komen waar de kleine eigenlijk niet past of een eind verderop moeten gaan wonen. Waar kan ik contact gegevens van een maatschappelijk werker vinden? Bedankt voor je berichtje :)

2. knofjebob

knofjebob Actief lid

8 feb 2015
    110
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Sugartje,

Wat vervelend allemaal zeg,ook ik heb in deze situatie gezeten alleen dn niet zwanger.
    Ik kan je helaas niet echt onderdak geven maar als jij in Noord holland woont wil ik je best helpen naar instanties te gaan.
    Ik weet ondertussen wel were 2 go.
    Siriz is een hele goede instantie,het is wel christelijk maar zelf hoef je niet christelijk te zijn (ik ben zelf ook niet christelijk en ik ben SUPER goed geholpen toen ik ongepland zwanger bleek te zijn en toentertijd alleen was)
    Probeer hun eens te contacten en als je steun nodig hebt of iemand nodig hebt om mee te gaan ik woon in amsterdam en daar zit siriz en dan wil ik best met je meegaan,probeer ondanks je verdriet en tegenslagen toch een beetje te genieten van je zwangerschap dat klinkt heel gek maar ik heb dat niet gedaan en daar heb ik spijt van.

groetjes

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Google eens op maatschappelijkwerk in combi met je woonplaats..

Misschien is een kamer iets voor je, of bij iemand inwonen? Ook zijn er speciale woongroepen voor tienermoeders.

Ik vond in elk geval deze info:

Tienermoeders en huisvesting - Dossier Tienerzwangerschappen en tienermoeders | Gezondheidsplein.nl

https://tienermoeders.nl/informatie/wonen

Vooral op die laatste site is veel meer info te vinden.

Ook is Fiom een goed startpunt..

De mogelijkheden zijn er. Wie weet zit er wat tussen wat bij jou aansluit.

4. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ts,

Mocht je wajong krijgen zot daar alleen staande ouderbijdrage bij elke maand.... en evt aankldeding voor woning en aanschaf meubels voor het kind zou je bij de gemeente kunnen kijken voor een speciale lening! Daarbij zijn er indd genoeg instanties die precies weten waar ze je kunnen helpen. Hopelijk lukt het jou om alles op de rit te krijgen en dat je dan kan genieten met je kindje! Succes met alles.

Deel Deze Pagina