Ik kan over een paar maand ergens beginnen waar ik een nieuw project alleen op zal zetten. Verlof of zwangerschap is dan natuurlijk niet zo gewenst in een opstartfase maar voor hetzelfde geld duurt het nog heel lang om zwanger te raken. Toch vind ik het allemaal wel spannend.... En ik ga het er ook zeker niet om uitstellen.. Zijn er meer mensen in een soortgelijke situatie en hoe ga je hiermee om?
Is verlof tijdens de opstartfase niet zo gewenst of wordt het project dan echt aan een ander gegeven? Is het een buitenkansje, of zou je na verlof verder kunnen met het project of iets soortgelijks. Zo niet. Hoe belangrijk is carrière voor je? En hoe nodig is het? Ik heb niet in een soortgelijke situatie gezeten maar heb wel een eigen zaak waardoor ik echt wel bewust heb afgewogen of ik er klaar voor was. Ik wil graag blijven werken na de bevalling en we hebben het ook zeker nodig. Heeft al met al nog een jaar geduurd, terugkijkend was het misschien ook helemaal niet ideaal geweest als het wel gelijk gelukt was. Ik dacht toen, ach, het ideale moment bestaat niet! Maar tegelijk kan je sommige factoren natuurlijk wel zo stabiel mogelijk maken. Ik zou goed nadenken over de invloed van een mogelijke snelle zwangerschap ( wat ik je natuurlijk gun ) en of je die consequenties kan en wil dragen. Zo ja, nou niet ideaal misschien maar gewoon voor gaan dan.
Ik dacht ook dat het lang zou duren om zwanger te raken. Uhhh nou het was echt zo raak. Dus kijk maar uit haha.
Bedankt voor de reacties. Ik zou het project wel weer op kunnen pakken maar het is wel een contract voor bepaalde tijd. Ik vind werk belangrijk maar geluk belangrijker. De baan is financieel wel nodig maar heb eigenlijk nog nooit zonder werk gezeten... Wat betreft uren is het geen probleem. Als ik het zo op som ben ik er wel over uit, ook op korte termijn is het heel gewenst. Bedankt hihi nu kan ik er wat geruster op zijn. Ik wil gewoon altijd alles voor iedereen goed doen en weet dat werk niet stapel enthousiast zal zijn maarja...
Ik ben nu net ergens nieuw begonnen en heb als eerste contract, een contract van 12 maanden gekregen. Afgelopen april heb ik een miskraam gehad en we wouden het even rustig aan doen maar het begint nu toch echt heel erg te kriebelen. Vanaf oktober willen we het daarom weer proberen. Wellicht niet zo slim zonder vast contract maar goed, wie zegt dat mijn contract zal worden verlengd als ik niet zwanger ben? En wellicht duurt het toch weer een tijd voordat ik zwanger raak? Na mijn miskraam heb ik mij gerealiseerd dat alles om de zwangerschap heen, er niet toe doet als de zwangerschap niet goed verloopt. Onze kinderwens is groot en daarom gaan we er toch gewoon voor.
Daar zeg je iets dat heel wijs is! Wel fijn om er hier over te kunnen hebben, soms wordt je onzeker van je eigen gedachten omdat je het niet in het juiste perspectief kan zien... Als ik moet gaan wachten op een vast contract kan ik beter wachten tot ik mijn AOW heb
Ik ben begin juli met mijn nieuwe baan begonnen en zit nu in mijn zesde week. Dit is een tijdelijke baan via een uitzendbureau tot het einde van dit jaar en daarna kan ik nog terugvallen op WW gelukkig. Wel even spannend als ik het ga vertellen, maar dat doe ik pas in oktober op zijn vroegst.
Spannend twigs, uiteindelijk heb je inderdaad altijd de WW nog maarja liever niet hihi. Ben je bang voor negatieve reacties op je werk?
Ik vind dit soort situaties toch altijd lastig, en ik denk dat je het per situatie moet bekijken. Ik heb vorig jaar in hetzelfde schuitje gezeten, had net een nieuwe baan bij een opstartend bedrijf maar wel met uitzicht op een vast contract. Wij hebben onze kinderwens toen even uitgesteld, uiteindelijk zijn we tussendoor ook nog getrouwd en besloten we na onze bruiloft te beginnen. Ik had toen inmiddels wel een vast contract. Toen we het probeerden was ik in 1x zwanger, dus het kan wel snel. Mijn werkgever heeft overigens gezegd dat hij het al aan zag komen, ze hadden er al rekening mee gehouden
Nee, niet voor negatieve reacties. Ben wel steeds bang dat mensen zullen gaan roepen Wat? Op jouw leeftijd? Maar dat is denk ik iets wat geheel bij mij ligt. Ik heb hier alleen uitzicht op vastigheid als mijn duo-collega een andere baan zou vinden maar daar ga ik even niet van uit
Dandelion fijn dat ze zo goed reageerden. Wij hebben de kinderwens al eerder uitgesteld dus wil dat niet weer doen.... Twigs heb je zo'n uitzonderlijke leeftijd dan voor een kinderwens? Snap het wel ben dus bang voor reacties, vhoe kun je nou die baan nemen en dam zwanger raken...
Ik heb ook heel erg getwijfeld om voor een tweede te gaan, terwijl ik ook per oktober met een nieuwe baan ga beginnen. Ik wilde toch de 'gezinsplanning' niet laten afhangen van werk en we zijn gestopt met de de pil en gelijk zwanger geraakt. Ik heb deze week toch alvast mijn nieuwe baas ingelicht (ik wilde gewoon eerlijk zijn en ik had het idee dat ze me graag wilden hebben) en ik mag nog steeds komen werken. Het belangrijkste is dat je voor jezelf bepaald of je het werk nodig hebt en wat je nu belangrijker vind en dan is het afhankelijk van je werkgever wat hij/zij daar mee doet.
Ik ben afgelopen april begonnen in een nieuwe baan. Mijn contract loopt dus ook tot april... Maar ik ga mijn kinderwens er niet om uitstellen. Ik denk dan: jullie hebben me aangenomen met de wetenschap dat ik ga trouwen (moest ik vertellen, want ging meteen 4 weken op vakantie), ik ben 30... Toch een leeftijd dat velen aan kinderen beginnen. Ze kenden me ook via via privé al. Ik heb bedacht dat ze dat plaatje ook zelf wel kunnen invullen. Daarbij: zwangerschapsverlof wordt gewoon vergoed. Het kost een bedrijf dus eigenlijk niets. Behalve inwerktijd van een vervangende kracht dan. Ik zie dat allemaal wel zonnig in. Bovendien; als je een goede kracht bent, dan hebben ze dat er wel voor over. Hoop ik.
Ja ik moet zeggen nu ik wat verder ben ik de mening echt met je deel guin. En inderdaad een vrouw in die leeftijd pas getrouwd.... Het is niet voor niets dat iedereen heel brutaal vraagt of er al kinderen op komst zijn en mijn werkgever is inderdaad ook niet dom haha
Heel veel bazen denken zo toch echt niet helaas. Want je bent 3 maanden uit, ze moeten iemand anders in dienst nemen en opleiden, ze weten niet of je nog terugkomt en of je nog volledig terugkomt (blijf je hetzelfde aantal uren doen of neem je ouderschapsverlof?) en ze weten ook dat vanaf dan alles in 't teken van je gezin zal staan en dat werk bijzaak wordt. Als ze dan een kortlopend project hebben (minder dan een jaar bijvoorbeeld), is de kans dat je het kwijt bent wel erg groot. Want je terug inwerken kost ook tijd. In 't beste geval krijg je dan een andere job binnen 't bedrijf. Tenzij je 37 of ouder bent, zou ik dus zelf nooit tijdens een kortlopend project zwanger proberen te raken. Maar ik heb voor mijn huidige job dan ook 2 jaar moeten zoeken naar werk. Daar zit ik niet opnieuw op te wachten. (Ik heb een vast contract en mijn baas vindt zwangerschappen an sich geen probleem. Maar als tijdelijke zou ik het toch echt wel never riskeren.)
Dat klopt maar het gaat om een langdurig iets wat ik ga doen. Dus het komt nooit uit Maar snap je reactie wanneer je 2 jaar hebt moeten zoeken dat is echt lang... Ik heb altijd nog werk gehad, dus die ervaring heb ik niet
Hangt er ook vanaf hoe je er zelf mee omgaat... Zodra ik aankondig dat ik zwanger ben, communiceer ik ook dat ik 32 wil blijven werken (doe ik nu ook). En thuis zal het puzzelen zijn als er ziekte is ofzo, maar een beetje sociaal bedrijf begrijpt heus wel dat je je best doet om daar iets voor te regelen. En alles in het teken van mijn gezin... Ik blijf juist werken, omdat ik ook echt mezelf wil blijven. Hartstikke leuk en fijn, maar het is niet zo dat er vervolgens niets anders meer bestaat. Als iets echt een tijdelijk project is, snap ik wel dat ze je niet gaan verlengen. 4 maanden op een project van een jaar is best lang. Aan de andere kant; als je een project van een jaar hebt en je raakt in de 4e maand zwanger... Tsja, dan ben je precies op het einde van het project tegen de tijd dat je met verlof gaat (alleen vrees ik dat je nergens anders wordt aangenomen als je rond gaat solliciteren tijdens je zwangerschap). De vraag is of je je prive leven on hold wil zetten voor je werk.
Ik zou sowieso niet je kinderwens laten afhangen van je werk. Tegenwoordig gooien ze je er ook makkelijk uit als je een vast contract heb, het krijgen van kinderen gaat bij de 1 snel en een ander kan er jaren over doen. Zelf was ik twee jaar in dienst bij mijn huidige werkgever en hadden wij ook een kinderwens. Wij hebben toen ook nagedacht over of het verstandig was om al aan kinderen te beginnen zeker omdat ik in mijn laatste contract zat voor deze een vastcontract zou worden. Wij zijn vrij snel zwanger geworden na 6 rondes maar het had net zo goed meteen kunnen zijn of langer kunnen duren zoiets heb je niet in de hand. Nu ben ik bijna 34 weken zwanger en heb ik tijdens 20 weken zwangerschap een vastcontract gekregen bij mijn zelfde werkgever. Ze zagen het bij mij niet als belemmering dat ik minimaal drie maand er uit zou liggen aangezien het ze geen geld zou kosten. Ze hadden mij er ook drie maand uit kunnen gooien aangezien mijn nieuwe contract dus ingaat in oktober en ik in oktober dus uitgerekend ben, hier hebben ze dus niet voorgekomen en dat vind ik in deze tijden toch vrij bijzonder. Ik zou zeggen ga voor je droom. Succes