Schokkend!!!!!!!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Labmuisje78, 27 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ja las het net ook...
    Ik heb februari 2016 een icsi in het umc gehad.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aah wat moet dat erg zijn voor die betrokkenen!

3. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Heb jullie al bericht gehad? Ze zeggen dat de betrokken paren al bericht hebben gehad.

4. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Och Jezus! Dit is toch wel mijn angst bij ICSI. Nu vind ik dat min. Zoontje en dochtertje heel erg op ons lijken, dus ik hoop maar dat dat ook echt zo is. Maar wat super stom en niet te bedenken zeg! Ik dacht dat ze alles altijd 3 dubbel controleerden! Tsssssssss

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je zou zeggen dat zoiets procedureel is dichtgetimmerd en zoiets niet moet kunnen gebeuren, ben dus benieuwd waar het uiteindelijk is misgegaan!

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk als dit je overkomt. Vertelde het tegen mn man en we kregen nu al bijna ruzie over wat je dan zou doen. We hebben het gesprek maar gestaakt.. Laat staan als je écht in die situatie zou zitten.... Verschrikkelijk.

Er staat in het bericht dat de kans maar heel klein is dat het kind inderdaad van een andere man is. Hopelijk klopt dit en is bij alle 26 stellen het kindje gewoon van de 'juiste' vader.

7. fennes

fennes Actief lid

20 nov 2012
    119
    9
    18
    Inderdaad schokkend! Wij hebben in augustus een ICSI PGD behandeling gehad in Utrecht maar geen terugplaatsing gehad omdat er geen gezond embryo overbleef en op 5 december hebben we weer een punctie gehad en inmiddels ben ik 5 weken zwanger.
    En dan hoor je dit. Wij vallen dus gelukkig net buiten de boot als ik het nieuwsbericht moet geloven maar poeh wat is dit schrikken.
    Voor de mensen die het wel aangaat en die meelezen op dit forum: heel veel sterkte!!
    Ik ben heel erg benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

8. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad schokkend! Dat het ondanks alle controles toch fout gaat.
    Zelf 2 kinderen via icsi, maar ze lijken sprekend op hun vader.
    Heel veel sterkte voor diegene het wel aangaat.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is niet zeker of het daadwerkelijk fout is gegaan he, er is kennelijk iets mis gegaan in de procedure waardoor mógelijk van die 26 stellen de sperma is verwisseld. Maar er is dus ook een kans dat er niks is verwisseld. Laten we hopen op de laatste!

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Erg schokkend!

Van de week ook gehoord dat bij iemand per ongeluk haar eicellen zijn weg gegooid ook bij umc. Brrrr daar moet je niet aan denken.

Vanavond komt het in nieuwsuur om 22 uur.

De uitzending van 27 december | Nieuwsuur

Ik heb ivf gehad en geen icsi. En gebruik donorzaad. Dus mijn eskimootje is in ieder geval van mij. En hopelijk van de donor.

11. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Geldt dit alleen voor ICSI of ook voor ivf

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Jeetje, wat een heftig nieuws!
    Wij hebben in de periode oktober 2015-november 2016 onze twee ivf en één icsi behandeling in het UMC in Utrecht gehad. Van de eerste ivf behandeling zwanger geweest, wat helaas geëindigd is in een miskraam. Tweede ivf mislukt en bij de Icsi afgelopen november geen terugplaatsing gehad (na bevruchting is het embryo uit elkaar gevallen).
    We hebben ons traject bij het UMC Utrecht al niet prettig afgesloten, maar dit geeft helemaal een nare nasmaak...

13. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie..
    Hopelijk krijgen we later nieuws dat de vermoedens toch niet het geval zou zijn..

Kun je een dna test laten doen bij een vruchtwaterpunctie?

14. kleintje85

kleintje85 Bekend lid

5 apr 2015
    598
    174
    43
    ik ben finance assistent
    Den Helder
    Ik heb me zaterdag aangemeld voor nieuwe kid behandeling. Ik kreeg vandaag n mailtje dat ze me niet gaan inplannen wegens omstandigheden.. Ik word 2 januari gebeld erover stond in de email. Vanavond maar nieuwsuur kijken dan.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja verschrikkelijk. ML attendeerde me op het bericht en we hebben echt even staan kletsen erover. Konden er niet uit komen wat we nou zouden doen! Echt verschrikkelijk. Kijk, je houdt hoe dan ook van je kindje maar dit is toh letterlijke een nachtmerrie?

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk voor de betrokkenen :( ik hoop dat het toch niet zo is gegaan en deze mensen snel goed nieuws krijgen. Ik schrik ook echt weer van sommige mensen op social media. Wat een deuk in het vertrouwen.

17. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Ik ga morgen even bellen naar UMC heb nog 2 cryos liggen die zijn paar maanden geleden daar bevrucht😱

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een vreselijk nieuws voor deze mensen en ik denk ook naar voor alle andere mmm-stellen. Je moet je 'lot' al zo uit handen geven aan een ander. Er wordt je waarschijnlijk verzekerd dat dit allemaal goed gecontroleerd wordt en niet mis kan gaan... en dan dit nieuws. Eng hoor!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben er tijdens ons traject ook wel eens lacherig over gedaan dat je misschien 'verkeerd' zaad zou krijgen. Nooit kunnen beseffen dat dat dus in een NL zkh ook echt zou gaan gebeuren. Wat een vreselijke fout. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe dat moet voelen en wat je zou beslissen in zo'n geval.
    Wat ik me afvroeg is. Stel dat een stel cryo's heeft wat met 'verkeerd' zaad is bevrucht en dat stel wil die cryo's niet meer laten terugplaatsen (ivm verkeerd zaad). Zou het UMC je dan ook tegemoet komen met een nieuwe poging uitvoeren? Je hebt maar drie pogingen en je hebt je lot en vertrouwen toch uit handen gegeven aan een ziekenhuis en dan reken je je rijk met cryo's en dan ben je door hun fout gelijk alles kwijt.

Deel Deze Pagina