Irritaties vriendschap.....

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje aan jullie..
    Ik heb en vriendin sinds dat mijn zoontje geboren is, we hebben elkaar ontmoet toen onze kindjes baby's waren. Opzich een hele lieve goeie vriendin van me, kan er mee lachen en huilen. En ze heeft een luisterend oor. Maar nu is mijn vraag aan jullie... hebben jullie wel eens irritaties bij jullie goeie vriendin/vriend?
    We sturen elkaar regelmatig berichtjes via de mob. Maar als ik haar op maandag een berichtje stuur, dan mag ik soms blij zijn dat ik woensdag of misschien zelfs later pas antwoord krijg.... ik zelf vind dat irritant. Tuurlijk hoef je niet dezelfde min/uur te reageren, maar het kan toch wel dezelfde dag of een dag later? Ze werkt, heeft 2 kinderen 4, 1. Maar ook als ze een hele week vrij is doet ze soms een halve week tot een week erover om te reageren. Sorry, maar ik irriteer me eigen eraan.... ze zeg dat ze heel moe is, veel slaap overdag. Maar er zijn meer kleine dingetjes, niet zo heel belangrijk.... waar ik me eigen aan irriteer. Ik vraag me eigen soms echt af is het wel een goeie vriendin van me als ik me eigen er zo aan irriteer.
    Laten we 1 ding duidelijk zeggen, ze hoef echt NIET 24/7 achter haar mobiel te zitten...

2. Manque

Manque Niet meer actief

#2 Manque, 4 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2018
    Ik doe dat ook wel eens. Ik weet dat mensen dat heel irritant kunnen vinden, maar ik vind het ook irritant om steeds geappt dus worden, dus ja... Ik heb liever dat iemand gewoon met me afspreekt, dat we dan even bijkletsen en dat we elkaar tussendoor lekker met rust laten. Misschien heeft je vriendin ook geen behoefte aan appen tussendoor.

ansje1982, Loetje85, Lolalili en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Aan mij zou je ook een hele slechte hebben dan, hier gaat er soms wel een week over voor je antwoord van me krijgt :roflmao:. Ik sta veel voor groepen, dus appjes zie ik vaak wel binnen komen tijdens een dood moment, maar heel vaak vergeet ik dan ook dat ik een berichtje heb gehad en als niks me er dan aan herinnert dan duurt het gerust een week voor ik terug app. Totaal niet slecht bedoelt van mij uit, maar door de hectiek schiet dat er echt bij tussen.

Mijn vriendinnen weten ondertussen wel dat als ze echt antwoord van me willen dat ze me op een ander moment dan nog even gewoon een vraagteken/smiley/whatever sturen en dan denk ik: oooh ja ik moest nog antwoorden!

Dus als je irriteert omdat je op antwoord zit te wachten, stuur haar dan zelf even nog een reminder. Kan bij haar ook aan 101 dingen liggen en totaal niet bewust bedoeld zijn.

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik herken het wel een beetje maar denk dat dat echt in onszelf zit. Ik heb ook een vriendin waar hetzelfde een beetje speelt. We wonen niet heel dicht bij elkaar dus we appen regelmatig en spreken af en toe af. Als zij ergens mee zit of het moeilijk heeft dan probeer ik ergens die dag of ‘s avonds even tijd te maken om te reageren. Vaak hebben we dan hele gesprekken. Echter als ik haar ergens over app waar ze wat energie in een reactie zou moeten steken, krijg ik vaak geen reactie daarop. Dan reageert ze gewoon helemaal niet meer. Nu heb ik ook al een week niets gehoord, alleen nog een appje met een vraag (waar ik antwoord op heb gegeven). Maar niets in reactie op mijn bericht. Terwijl ik er wel voor haar ben als dat nodig is. Kwestie van verwachtingen bijstellen. Ik ben iemand die dan wel wil reageren omdat ik een luisterend oor (in dit geval lezend oog) wil zijn en omdat ik het fatsoenlijk vind. Zeker als ze ergens echt mee zit en het kwijt moet. Maar ik denk dat ik me meer moet beseffen dat mijn norm niet iemand anders norm is en niet teleurgesteld raken als ik niet terug krijg wat ik geef. Ik snap je gevoel van irritatie wel ... omdat jij wel die tijd erin steekt en zij andere prioriteiten heeft. Al is mijn grens met haar ook wel een beetje bereikt nu hoor en waar ik normaliter al een paar dagen terug eens gevraagd had ‘hoe is het nu?’, is er van mijn kant nu ook even radiostilte.

s82 en Marchella vinden dit leuk.
  5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm dat zou mij persoonlijk niet zo irriteren. Omdat ik vind dat er al zo'n enorme druk op de mensen ligt betreft hun telefoon.
    Als je echt direct antwoord wilt, kun je dr dan niet beter bellen?

Nieuwsgierigbijtje, Zoe123, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Ik ben ook een slechte communicator via sms/Messenger/WhatsApp.
    Ik lees het en leg dan mijn telefoon neer om het vervolgens te vergeten. Niet expres maar ik ben gewoon een warhoofd. Kan me voorstellen dat je vriendin met 2 kleine kinderen, een huishouden en een part time baan dat soms ook is.

Irritaties mag je heus hebben, geen enkele (vriendschaps)relatie is perfec. Uitspreken zou ik in dit geval niet doen. Je bereikt er niets mee behalve misschien ruzie. Je weet dat ze er lang over doet om te reageren, accepteer dat gewoon.

7. Lianne90

Lianne90 Lid

15 jul 2018
    42
    34
    18
    Vrouw
    Ik heb een vriendin waar dat ook bij gebeurd. Door beide kanten. Soms vergeten we wel eens te reageren, dan kan er zo een week tussen zitten. We appen ook niet elke week. Zie haar eens in de zoveel tijd. Zij heeft het druk en ik ook. Als we elkaar zien is altijd alles goed. We weten ook wat we aan elkaar hebben.

Heb ook een vriendin. Ze stuurde een keer een berichtje. Had het zelf die dagen druk met afspraken en dochter ziek, dus niet gereageerd. Volgende dag gelijk weer een berichtje. En dag daarna belde ze mijn man, omdat ik nog niet gereageerd had. Dat vind ik zelf wel irritand. Vind zelf dat je niet gelijk iets terug hoeft te sturen. En anders moet je maar bellen.

8. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik reageer vaak pas 2 weken later :rolleyes:

Ik ga er vanuit als.je me appt het niet belangrijk is (of we moeten afgesproken hebben om via app een afspraak te maken).

Maar waarom bel je niet gewoon als je wat sneller antwoordt wilt? Mensen moeten al zoveel tegenwoordig.

En irriteren kan binnen een vriendschap, zeker, maar denk wel dat je even bij jezelf moet nagaan waarom je je irriteert, en kijk of je daar zelf iets in kan veranderen.

Jackie87 vindt dit leuk.
  9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Deed ze dit in het begin ook al? Anders even aan haar vragen hoe het zo ineens komt?

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Het ligt er ook maar net aan hoe de vriendschap inelkaar steekt. Als je vriendin wel hele toestanden appt en je dan via app haar tot steun bent en dat andersom niet het geval is vind ik dat wel eenrichtingsverkeer. Dan ga ik niet ineens bellen als we dat normaliter ook nooit doen. In het geval van mijn vriendin ... Als zij mij alleen oppervlakkig en korte appberichtjes zou sturen en ik andersom hele verhalen en dan van haar een reactie verwacht, dan ligt dat bij mij inderdaad. Echter als je echt veel tijd in een ander steekt om diegene tot steun te zijn (en dan doet het er weinig toe of dat per telefoon, app of irl is in mijn optiek) en dat komt niet terug ... Tja dan vind het wel terecht dat ik mij daaraan irriteer. Dat wil ik dus niet meer, dus stel ik mijn verwachtingen bij en zal daarbij ook minder het gevoel hebben om op haar te ‘moeten’ reageren.

Leo85, Marchella en Hopsatee vinden dit leuk.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hmm ik heb vriendinnen die dat doen en dat vind ik prima. Al doet mijn beste vriendin dat gelukkig niet. Ik vind het soms ook gewoon chill om even gewoon iets doms te appen een foto van het moment en mijn gevoel of situatie erbij en dan krijg ik een grappige reactie terug. Doet ze andersom ook en dat vind ik leuk, even een foto van dr kids of iets anders en even een lolletje op zon drukke hectische dag met werk en kids. Maar dat is gewoon hoe we zijn en altijd al zijn geweest. Als zij een week niet zou reageren zou ik het gek vinden en gaan kijken of ze nog leeft. Van de rest van mijn vrienden: irriteer ik me niet aan.

Overigens ben ik zelf wel rap met reageren meestal. Heeft er ook mee te maken dat ik het niet wil vergeten. Bij vrienden dan. In een aantal groepen waar ik in zit kan ik zo zelf ook een aantal dagen niet reageren.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Oh ik vind het altijd erg vervelend als ik zo snel moet reageren. Soms heb ik er geen tijd voor en een andere keer wil ik er even over na kunnen denken. Mijn zus had vrijdagavond geappt, moest er even over nadenken. Kreeg ik vanochtend appjes of alles wel goed was en waarom ik niet reageer. Heel vervelend.

13. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    Ik vind dat het er aan ligt, nee je hoeft niet 24/7 bereikbaar te zijn maar, als ik van iemand weet dat hij/zij altijd met een telefoon in handen zit heb ik daar welzijn vraagtekens bij... ik heb ook een gehad dat een vriendin nooit terug kon appen oid maar als ze iets wou lenen/nodig had dan konden er opeens 10 appjes vanaf en 3 telefoontjes dus het ligt aan meer dingen

14. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik doe dat ook vaak hoor. Als iemand me direct wil spreken bellen ze maar, soms bel ik zelf ook. Als het verder een goede vriendin is snap ik het probleem niet.

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik reageer vaak ook pas 1 of 2 (en soms wel 5) dagen later. Omdat ik druk ben, het vergeet of er gewoon even geen zin in heb.
    Ik zou niet weten waarom iemand zich daar aan zou moeten ergeren.

bosi333 vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Sommige mensen zijn gewoon zo, ik heb een vriendin die reageert ook pas dagen later (dat weet ik ondertussen van haar) en bij een ander zou ik denken dat er wat is.
    Nu moet ik zeggen dat ik mezelf de laatste tijd ook vaak betrap dat ik pas dagen later reageer, vaak op lange berichten... dan heb ik gewoon geen zin om alles te lezen of uitgebreid te reageren.

17. Tove

Tove Niet meer actief

Zulke mensen app ik gewoon niet meer. Bellen houd ik niet van dus als ik ze wil spreken spreek ik met ze af (dan wel via een appje:p).

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik erger me juist aan mensen die mij claimen.

Dan is het bij mij meestal snel over.

Zoe123, famofthree, Nescio en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb ook een vriendin die er soms een week over doet om te reageren. Ik irriteer me daar ook weleens aan. Laatst hebben we het erover gehad en legde ze uit dat ze het druk heeft met haar gezin en andere dingen. Dat ze reageren dan uitstelt tot 's avonds en dan regelmatig doodmoe op de bank ploft en het vergeet. En eerlijk, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik reageer vaak in tijd dat ik zowiezo niets anders kan doen, bijvoorbeeld in de bus, of als ik echt niets te doen heb op mijn werk maar dat kan bij haar niet.

Laatst was ik het trouwens zelf ook vergeten en heeft ze een week op een antwoord van mij moeten wachten. Tja....

20. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Je zou aan mij ook een slechte hebben.
    En hele Lappen tekst schrijf ik sowieso niet.

Ik kan dit geen ergernis noemen.
    Een vriendin van me kon alleen maar over haar zo'n praten die haar niet wilde zien ivm mishandeling en over haar kerel, dat die niet bij zijn vrouw weg wilde gaan om met haar samen verder te gaan.
    Tja, na twee jaar hierover alleen maar geklaag te horen, waarbij ik snap dat ze haar zoon mist dus niks over zeg maar die getrouwde kerel en al dat gezeur eromheen.
    Daar heb ik me kapot aan geërgerd.
    De naam km is gebarsten toen ze aangaf dat ze het niet kon handelen dat ik over mijn kinderen praatte.
    En dat een gezamenlijke kennis die geen kinderen kan krijgen. Daar zei ze over dat die meid zo'n rotkarakter heeft dat het maar goed ook is, dat die geen kinderen heeft.

Vrij vlot was het daarna over en ik mis haar ook niet.
    Dat zijn pas ergernissen.

Niet een nietszeggend berichtje op de app.
    Als je snel antwoord wilt kan je beter even bellen.

Deel Deze Pagina