Tarwekiemolie ja of nee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sedese, 5 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ha dames!

Momenteel ongesteld en ga naar ronde 5 :)

Ik heb tarwekiemolie gekocht van Dr. Vogel en ben me erna natuurlijk pas gaan verdiepen :$
    Nu lees ik zowel positieve als negatieve verhalen. Negatief vooral dat het de cyclus een beetje in de war schopt. Dit wil ik natuurlijk niet want ik heb een vrij regelmatige cyclus. Ook kan je baarmoederslijmvlies te dik worden heb ik gelezen..

Wat zijn jullie ervaringen?
    Heb je het de hele cyclus geslikt of alleen vanaf de eisprong?
    Als je er een negatieve ervaring mee hebt..welke dan?

Hoor het graag!

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik volg. Hoor idd ook verschillende verhalen, wel vaak zwanger na gebruik verhalen. Maar ook bang voor cyclusontregeling.

3. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ja ik dus ook, veel vrouwen zijn, na maand tarwekiemolie zwanger voor mijn gevoel. Maar ik vind het zo’n eng idee dat mn cyclus er van slag van raakt, dat is bij mij juist wel redelijk op orde. Ik hoor ook veel verhalen over extra vitaminen (omega 3 bv). Zou ook goed zijn voor de vruchtbaarheid.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    #4 GroeneBomen, 5 okt 2019
    Laatst bewerkt: 5 okt 2019
    Heeft hier geen verschil gemaakt (ook daadwerkelijk visueel kunnen zien dmv echo's dat er geen verschil zat tussen ronde wel of niet nemen). Geslikt van cd1 tot eind. Maar mee gestopt na paar rondes.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat het meestal na ei wordt ingezet? En teunisnloem voor..

6. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen maar goede ervaring met tarwekiemolie. Mijn cyclus raakte er niet van in de war en mijn bms was elke maand mooi dik (maar dat was het ook al voor het gebruik van de olie, dus ja, of dat echt nog wat toevoegde weet ik niet, maar het werd in ieder geval niet minder). Ik heb ivf gedaan en het bms werd daarom elke ronde met een echo opgemeten. Ik was niet na 1 ronde gebruik hiervan zwanger, maar bijna alle embryootjes die zijn teruggeplaatst zijn wel ingenesteld. Helaas ging het dan daarna fout, maar de innesteling slaagde in ieder geval wel.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    O wacht, heb tarwekiemolie gewoon hele cyclus genomen. Zal het aanpassen. Maar goed, alsnog geen verschil tussen wel of niet nemen. De pms werd er ook niet minder door.

Had geen verschil in follikels of baarmoederslijmvlies of fijner door de lf komen.
    Wel zwanger geworden in ronde 9 zonder mmm, maar werd bbz. Dus dat was ook geen wow resultaat.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Goede ervaring hier en zeker geen ontregelde cyclus. Gebruik het vanaf de eispong. Voor de eispong teunisbloemolie.

9. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte het in combinatie met teunisbloemolie en ik was wel een gevalletje van mega ontregelde cyclus.
    Die maand echt een - voor mijn doen - extreem lange cyclus gehad (meer dan 50 dagen terwijl ik anders max. 35 dagen had). De maanden daarna ook echt wel langere cyclussen gehad, duurde ff eer mijn lichaam weer normaal deed... Voor mij was het dus echt eenmaal en nooit meer.

10. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, ik ben er fan van.
    Toen we zwanger probeerde te raken van ons eerste kindje had ik onwijs lange cyclussen (gemiddeld 48 dagen), met teunisbloemolie verkort tot 35 dagen. De dag na ovulatie begonnen met tarwekiemolie, toen mijn temperatuur hoger was. En boem meteen raak.

Nu gebruik ik geen teunisbloemolie, want mijn cyclussen zijn nu gemiddeld 32 dagen! Maar ik begin na dit weekend (ovuleer nu) wel weer met tarwekiemolie.

11. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb het ook gebruikt toen het na ronde 8 nog niet gelukt was.
    Heeft niet geholpen. Uiteindelijk zwanger geworden zonder enig hulpmiddel.

12. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Jeeeetje! Slikte je het dan de hele maand of vanaf je eisprong?

13. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames!

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ben het deze ronde gaan gebruiken vanaf cd1. Ben benieuwd... nu toch al langer dan een jaar bezig dusja als m'n cyclus dan verstoord wordt maakt niet uit, heb ik het in ieder geval geprobeerd :p

Rosa5 vindt dit leuk.
  15. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb het nu een paar rondes gebruikt, één ronde vanaf dag 1 elke dag, één ronde half om half zeg maar want ik vergat het steeds.:rolleyes::oops: en één ronde vanaf eisprong. Deze ronde een nieuw experiment; ene dag tarwekiemolie, andere dag visolie tot aan de eisprong. En dan vanaf eisprong over op elke dag tarwekiemolie. Daarnaast extra vitamine D en uiteraard ook foliumzuur. Ik heb nog geen negatieve gevolgen gezien wat betreft mijn cyclus. Ook niet echt iets positiefs maar het geeft mij wel een goed gevoel dat ik 'iets kan doen' en daarom blijf ik er even mee doorgaan. Potje is toch nog niet leeg.:p

Spectre vindt dit leuk.
  16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook meerdere keren succes ermee gehad.
    Voor onze eerste 3 miskramen gehad, toen gestart met Tarwekiemoliecapsules (alleen na de eisprong) en gelijk blijvend zwanger.
    Bij de tweede gelijk gestart met tarwekiemolie en gelijk goed zwanger.
    Begin dit jaar 2 vroege miskramen gehad, na de 2e vmk weer gestart met tarwekiemolie na de eisprong en weer blijvend zwanger. Bij mij had het geen invloed op mijn cyclus en ik heb het blijkbaar echt nodig voor een goede innesteling :thumup:

Lindavvv en Rosa5 vinden dit leuk.
  17. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Vanaf ei. Maar had echt een absurd lange LF erdoor, maandstonden wilden maar niet doorkomen terwijl het al lang duidelijk was dat ik niet zwanger was, helaas!

18. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tot wanneer slik jij dan door? Tot NOD of langer?

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb het tot de termijnecho gebruikt, toen was de pot ook leeg. Het zou namelijk ook een positief effect hebben op de ontwikkeling van de placenta. Heb gevraagd aan de vk of het kwaad kon om door te slikken en dat kon geen kwaad, dat het zin heeft is ook niet bewezen, maar ik dacht, maak gewoon op wat ik heb staan

Lindavvv vindt dit leuk.
  20. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik heb het toentertijd wel geslikt.
    Deed het al maanden (Alleen elke maand haakte ik weer ergens af, na eisprong bv). Geen resultaat op dat moment. Pas de laatste maand heb ik het echt netjes elke dag geslikt en toen raakte ik zwanger. Dus ik ben wel van mening dat het effect heeft.

Deel Deze Pagina