bijna 4 maanden en heeft niet meer genoeg aan 5* 6/180cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door talleke, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hallo,

IK weet even niet wat ik moet doen. Mn dochter woog vorige maand al 6745 gram en ze was toen 60 en een halve cm. Ze behoort dus tot de grote baby's zeiden ze bij het cb en dat was niet erg. Als ze niet meer genoeg had aan 5* 6/180 cc dan mocht ik het ophogen naar 5 * 7/210 cc maar nu lees ik hier op het forum dat dit behoorlijk veel is.
    Ik begin echt te twijfelen. Heb vandaag al 4 * 7/210 cc gegeven en ze drinkt het echt allemaal op. Hebben jullie voor mij misschien wat advies ben echt bang ze straks teveel voeding krijgt ondanks dat het cb zegt dat het wel mag.

Groetjes Talleke

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    5* 210/7 lijkt mij ook veel, omdat je dan meer dan 30 schepjes per dag geeft.Voor een keertje is dat niet erg,maar voor een langere tijd schijnt niet zo goed voor de niertjes te zijn....

Normaal is het dan de bedoeling om 4*210/7 te geven,dus bv als ze dan een uurtje of 12 slapen 's nachts...

Misschien kun je overgaan naar voeding voor hongerige baby's?(nutrilon forte bijvoorbeeld)
    Of anders een beetje rijstebloed/nutrix door de flessen doen?Dit verzadigt ook meer....

Ben bang dat ik binnenkort met hetzelfde dilemma zit...:(

3. randi

randi Niet meer actief

de mijne drinken ook al van 4 maand 7/210 eerst 5 voedingen en nu nog 4 voedingen en ze hebben er geen problemen mee en wegen sinds vorige week pas 6 kg. denk dat het in geval van jou kind geen kwaad kan hoor zeker niet met dit gewicht en lengte ;)

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia had ook zoveel honger en ben toen gaan bijvoeden met groente en naderhand ook met fuit en ging ze ineens over naar 4 flesjes :) van 210+7/180+6 en stond er van te kijken.

dus misschien een idee als je dat wilt natuurlijk want ze hoeven het pas met 6 maanden kun je gaan bijvoeden

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    wij hebben dat hier ook een tijdje gehad rond die leeftijd, en wel meer kindjes. Hier kwam ze snachts wee voor een extra voeding, om 4 of 5 uurterwijl ze eerst altijd doorsliep.
    Bijvoeden was voor ons nog geen optie ivm mogelijke allergieen en over die 30 scheppen wilde ik ook niet heen. Al schijnt dat weer een oude richtlijn te zijn, en mag je tegenwordig wel weer zoveel flesvoeding aanbieden als het kindje wil. Toch zou ik uitkijken met grotere flessen van 210, dat weer ivm oprekken van het maagje (naar het schijnt).

Wat wij die tijd deden, was een flesje meer geven, dus toch weer naar 6, om de 3,5 uur, dan sliep ze snachts wel weer door... bij ons was het ook vooral op de warmere dagen, dan was ze gewoon dorstiger. Dan gaf ik de 2e en de 4e fles met 180cc en 4 scheppen voeding ipv 6, zodat ik toch nog op de 32 (4*6 en 2*4) scheppen uitkwam, en ze de 1e en 5e en 6e voeding wel hele voedingen had zodat ze wel genoeg binnenhad om de nacht door te komen. Ook bleef er altijd wel een klein slokje tot 30cc achter in een flesje, zodat ze toch niet teveel over die 30 scheppen heenging. Maar goed, hier deed ze het prima op en uiteindelijk was het gewoon een fase..

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik had hier hetzelfde probleem. Noortje zat op een gegeven moment ook op 6x180. Vond ik te veel. Toen ben ik Friso extra gaan gebruiken. Werkt perfect! Noortje was veel sneller voldaan en had in een keer genoeg aan 5x150 (was toen 4 maanden).
    Echt, ik zweer bij Friso extra..

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    waarom geen voeding voor hongerige babies proberen? Ymke heeft dat ook een tijdje gehad en nu is haar hongerige periode weer voorbij. Prima toch...

8. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Ik doe nu in ieder fles 3 schepjes friso extra en 3 schepjes friso normaal en het gaat een stuk beter. IN de laatste fles doe ik 2 schepjes rijstebloem.
    Ik mocht van het cb ook al eventueel met een fruithapje gaan beginnen.

Bedankt voor de tips :D

Groetjes

Deel Deze Pagina