Wie herkent dit onze meid zit al aan de forte maar het is nog niet genoeg... Ze kan behoorlijk eten en we proberen elke dag toch echt onder de 1ltr te blijven. Nog tips? Of iemand die dit herkent? En hoe ga jij of ging jij ermee om?
Mijn oudste dochter was ook een veelvraat. Zij is nu alweer 4 jaar, toen ze nog baby was werd geadviseerd rond 4 maanden te starten met bijvoeden. Dat hebben we toen ook gedaan en al vrij snel was ze wel verzadigd. Ze keek ons eten ook echt uit ons mond zowat. Nu zeggen ze vaak dat je liever moet wachten tot 6 maanden, maar als mijn jongste ook zo hongerig is rond de 4 maanden dan start ik ook weer met bijvoeden. Mijn oudste heeft er nooit last van gehad.
hmm wij zijn met zo'n 5 maanden begonnen met bijvoeden ook ondanks de borstvoeding en wat ander gedoe met reflux zelfs ze zat letterlijk het eten uit de mond te kijken bij iedereen niet enkel bij ons.. maar bijv in de stad ook bij wildvreemden overigens.. nu bijna 9 maanden en het is nog weinig anders ze is klein, en zeker niet te dik.. maar ze eet het dubbele van paps en mams gister op kdv had ze na een extra grote fruithap nog steeds dusdanig honger dat ze de boel bij elkaar gegild heeft en tijdens het eten steeds armen wijd, mond wagenwijd open.. echt zo van "kom maar op met dat eten!" heel schattig.. maar ik vind het maar lastig wanneer geef je haar nou te veel.. en wat is normaal hier beetje het gevoel dat ze bljft eten.. al geef je dr 3x zoveel dus tja geen goede tips dus maar je bent in ieder geval niet de enige
Hey Meiden! Ontzettend bedankt voor de reacties! Ik ben indd heel blij dat ik niet de enig ben want ik zit er echt ontzettend mee in mijn maag... Wij zijn net bij het CB geweest en ze woog nu 8120 Ik weet ook niet wat me overkomt bij de eerste die was juist heel erg iel. Wij hebben het advies gekregen minder voeding te geven en nog niet met bijvoeden te gaan beginnen, al zegt mijn gevoel dat we dat dus beter wel kunnen gaan doen. Moeilijk vind ik het! Ik ga haar nu minder voeding geven en dan kijken hoe ze het doet... Arm kind.. Luna kijkt overgens ook echt het eten uit onze mond, poeh echt moeilijk hoor...
minder voeding, dat is sneu zeg... Ymke is ook een tijdje vreselijk hongerig geweest, maar dat is ook weer overgegaan. Wellicht is het bij jouw kleine meid ook een periode? Pff je moet je eigen gevoel volgen. Ik kan niet zien of jij al achter bijvoeding staat... Ik weet ook niet of dat echt zal helpen. Misschien is het een idee om water of thee tussendoor te geven, dat verzadigd ook!
waarom mag je nog niet beginnen met bijvoeden? hier wel dat advies gehad gewoon een paar hapjes groente, miss helpt het? bij romano was het ook een periode, nu is het weer andersom..
Hey Vivian, Hier even ter vergelijking...Loek is niet echt een veelvraatje maar met 4 maanden was hij 8070 gr en 66 cm. Dus dat gewicht is echt niet uitzonderlijk hoor, laat je niet gek maken. Succes!
Als je nog niet wil bijvoeden kun je ook nutriton proberen. C had ook meer behoefte dan 1 liter nutrilon Forte. Met wat schepjes nutriton erbij was hij wel verzadigd.. C is ook een flinke. En had dit ook rond de 3,5 - 4 maand.. Daarmee hebben wij het tot 5,5 gered..
Meiden echt onwijs bedankt voor de reacties! Maar wat is nutriton? Ik laat me overgens ook niet gek maken door het CB als ik jullie reacties zo lees! Maar zij doen het overkomen alsof het abnormaal is en er allemaal gevaren op de loer liggen... Ik denk dat ik ga beginnen me bijvoeden en dan alleen de groentehapjes.
mijn advies is niet alles aan te nemen van het cb je kunt toch niet je kindje minder eten gaan geven terwijl het juist om meer vraagt vind het een heel gek advies(geven ze wel vaker) ik zal gewoon mijn gevoel volgen en lekker met bijvoeden beginnen hebben wij met de oudste ook gedaan die was ook te zwaar maar ze is nu 2 en totaal niet meer te dik.
Vivian, ik zou niet minder voeding geven hoor, dan wordt luna misschien wel lastig omdat ze nog honger heeft. (dat wil je toch ook niet ) Ik zou ook met een groentehapje beginnen, kijken hoe dat gaat.
Wij hadden ook zo'n hongerig ventje (en nog ) en gaven Nutriton en soms Nutrix (pap) en gingen ook echt wel eens een dagje over de liter heen. Is voor een keer echt geen ramp. Vanaf 4 maanden groente / fruit hapjes erbij (paar hapjes helpt al!) en daarmee hebben we het gered. Nu eet hij nog steeds heel goed, is ontzettend beweeglijk en druk en niet dik. Jij kent je kindje het beste.
nutriton is Johannesbroodpitmeel. En in eerste instantie tegen het spugen. Maar in sommige gevallen werkt het ook tegen de honger. Het maakt de voeding dikker, en dat blijft het ook in de maag (rijstebloem wordt weer vloeibaar en verdwijnt bijna net zo snel als gewone melk uit de maag). Het CB adviseerde ons ook bijvoeding (met 3,5 mnd). Maar ik kon me niet voorstellen dat hij, zo jong, genoeg zou eten om een fles te kunnen vervangen. Ik heb trouwens van nutrilon fijner advies gehad dan het CB. Het CB stuurde gelijk om bijvoeding aan. Terwijl nutrilon eerst vroeg of we lang genoeg over de flesjes deden, of we een kleine speen gebruikten etc. En daarna gaven ze pas de optie nutriton. Heel netjes dus..
Ik zou zeker niet gaan minderen met eten. Je kindje geeft zelf wel aan wat ze nodig heeft! Fynn was ook zo'n veelvraat en ik kreeg destijds ook het advies van het cb om te minderen etc etc. Heb er niet naar geluisterd en Fynn gewoon datgene gegeven waar hij zich prettig bij voelde. Nu eet Fynn normaal en is helemaal niet dik geworden. Zit zelfs prima in z'n curve. Ik gaf hem trouwens Friso Extra en Nutrix. Met bijvoeden ben ik pas met 6 maanden begonnen.
Ruim 8 kilo met 4 maanden is inderdaad wel zwaar. Jarissa woog dat pas met ruim 7 maanden. Misschien een idee om de fabrikant van je FV te bellen? Jarissa krijgt Friso, heb ze een paar keer gebeld en krijg hele goede adviezen! En bijvoeden zou ik persoonlijk niet zo huiverig voor zijn. Volgens mij wordt je kindje minder zwaar van een paar worteltjes extra dan van een fles extra. In een fles zitten veel meer voedingsstoffen dan ik gekookte groente zonder saus.
Ja ik ga vanaf vandaag starten met bijvoeden! En ik ga mij niet meer te druk maken en ben heel erg blij met julie antwoorden ik haal er echt veel uit! Ik ga mijn eigen gevoel volgen!