Hoe druk is jullie kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynn77, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb deze vraag ook even bij de vk gesteld hier op het forum, maar zou graag ook jullie ervaringen horen.

Ik vroeg me af in hoeverre er bij iedereen verschil zit in de beweeglijkheid van de baby's, is het normaal dat bijv. bij de ene vrouw het kindje de hele zw.schap best druk is, en dat bij de andere vrouw, het kindje juist veel rustiger is?

Ik heb voor mijn gevoel best een rustig kindje, zeker overdag voel ik af en toe wel een zacht schopje of rommeltje maar het is maar van vrij korte duur. Savonds wordt er ook wel een beetje gerommelt, maar heb het gevoel dat mijn kindje gewoon niet echt heel druk is.

In week 29 daarintegen was kindje echt super druk, overdag vaak druk en vooral savonds de hele avond schopjes enzo, dat ik ook echt de hele tijd mijn buik zag bewegen. Maar dat is dus maar 1 weekje geweest en nu is het weer als voorheen, gewoon redelijk rustig.
    Ik voel wel vaak dat kindje sinds 2 weken nu de hik heeft, bijna dagelijks.
    Ik kan het kindje soms ook voelen draaien in mijn buik, dat ze anders gaat liggen.

Hoe druk is jullie kindje? Of hebben sommigen van jullie ook een rustiger kindje?

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben 'pas' 20 weken zwanger, maar hij (het is een jongen) is vrij druk. In eerste instantie wilde hij op de echo's al niet stil liggen en vanaf 16 weken voel ik hem elke dag bewegen. Zodra ik mijn handen op mijn buik leg, is hij er. Zodra ik rustig ga zitten of liggen, is hij er. Ik voel hem alleen niet als ik zelf druk bezig ben of als ik wat gespannen/gestresst ben. Laten we zeggen dat hij van de 7 dagen, 5 dagen 'continue' aanwezig is en 2 dagen wat rustiger.

3. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Nou hier nog zo'n herrieschopsster, wordt vast een voetbalster, heb zelf zere plekken op mijn buik van het veel vuldig op dezelfde plek schoppen, zelf s'nachts is ze druk in de weer.

Gelukkig voor mij is mijn man een reddende engel, als hij zijn handen op mijn buik legt wordt ze rustig, alleen jammer voor hem dat hij haar niet zo vaak voelt, maar wel ziet bewegen.

Ze zeggen hoe drukker in je buik, hoe rustiger als het geboren is, laten we hopen!

groetjes mau

4. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    hi
    hier ook een heel druke kind, ik krijg pijn van schoppen. het wordt het meeste druk als ik ook te veel moe ben.
    als ik mijn hand op mijn buik zet, voel ik direct zijn schopjes.
    leuk hoor!

ik voelde het toen ik 13 weken was.
    hoe weet je of het kindje hikt?

groetjes laila

5. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het ook vrij rustig. Soms heeft ze een drukke week dat ik haar steeds voel als ik ga zitten. Maar afgelopen week was ze weer rustig, dan voel ik haar af en toe, en vooral s'avonds. Ik voel trouwens niet echt verschil tussen hikken, draaien en schoppen.

Mijn vk zegt steeds dat het goed gaat, daar denk ik dan maar aan. Morgen weer controle, blijft toch fijn.

6. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik voel mijn kereltje al vanaf week 20 ongeveer. Hoe groter en sterker hij werd hoe drukker! Heb beurse plekken op mijn buik gehad van het vele schoppen op 1 plek. Ook last van mijn ribben rechts gehad omdat meneer zich daar tegen aan wurmde en schopte.
    Nu sinds een weekje is hij rustiger, ik voel hem wel draaien en voel zijn voetje bewegen, maar gelukkig geen flinke schoppen meer.

Ik voel en zie dat hij de hik heeft wanneer mijn buik in een ritme beweegd. Het ziet eruit als een schopje, maar dan gaat een deel van mijn buik omhoog. En ritmisch.. soms heeft hij wel 5 min lang de hik.

ik zelf was in mijn moeders buik zo rustig dat ze oefeningen kreeg van de verloskundige om te controleren of ik nog wel leefde. ze moest me steeds wakker maken e.d.
    Na de geboorte was ik ook onwijs rustig! Moest wakker gemaakt worden voor de voeding :D Dus hoe drukker in de buik hoe rustiger je baby word ging hier helaas niet op ;)

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier wisseld het nogal hij heeft drukke dagen en dan weer een paar rustige en het scheelt ook wat ik zelf doe als i kzelf erg druk ben dan voel ik hem minder maar jah das normaal schijnbaar.

nu ben ik vandaag iets rustiger en is de hele tijd al ant keten. niet echt trappen dat voel ik neit om dat de benen tegen de placenta schoppen maar wel de kont en rug.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier is ie vrij rustig geweest.. de laatste weken is ie wat drukker.. maar t zijn meer bewegingen dan schopjes.. ik zie heel mn buik op en neer gaan als meneertje een andere positie in neemt hahah.. vindt zo grappig!

9. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bij mijn laatste zwangerschap heb ik mijn dochtertje bijna niet gevoeld. Ze was echt erg rustig in de buik.
    Wel lag de placenta aan de voorzijde, dat kan natuurlijk ook een reden zijn.
    Maar je kindje kan gewoon erg rustig zijn, moet zeggen dat ze nu nog steeds een lief en rustig kindje is.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is altijd heel druk geweest, ik voelde haar voor het eerst met 19 weken, nog vrij vroeg eigenlijk aangezien mijn placenta aan de voorkant zat. Een week later kon mijn vriend haar ook voelen. En sindsdien heb ik haar altijd goed gevoeld, terwijl ze juist zeggen dat je je kindje meestal niet zoveel voelt als je placenta aan de voorkant zit.
    Toen Eva geboren was bleek ze ook meteen heel sterk en heel druk te zijn (de verloskundige zei het meteen). Nu is ze steeds druk en onrustig ;)

Ik hoop dat dit kindje ook zo lekker druk gaan zijn, ik vond het zo gezellig! Al hoop ik wel dat hij/zij de eerste maanden wat makkelijker in slaap komt dan Eva toen ;)

11. Mirannn

Mirannn Lid

14 nov 2008
    51
    0
    0
    Gelderland
    Mijn placentag ligt ook aan de voorkant, maar ik voel mijn kindje ook goed en meerdere malen per dag. Bijna altijd wel als ik rustig zit en mijn handen op mijn buik leg, dus bewust contact zoek, maar ook regelmatig als ik bijv. op kantoor achter de computer zit. Hartstikke genieten!!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bij mij ligt de placenta aan de voorzijde maar toch wordt ik soms helemaal gek van de drukte in mijn buik. Vannacht had ik ook het idee dat hij gedraaid was. Dacht dat ik een hoofdje bij mijn ribben voelde. Nu voel ik alweer de hele middag zo'n puntig voetje aan die kant naar buiten komen. Had niet verwacht dat hij zich na 34 weken nog zo vaak zou draaien eigenlijk. Hopelijk draait hij zich, voordat hij vastligt, met zijn hoofdje mooi naar beneden. Daar ligt hij tijdens iedere controle bij de vk nu gelukkig wel.

13. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    mijn kleine heeft haar dagen en dan soms weer niet vandaag is ze rustig en dagen ervoor was ze zo druk me ribben branden alweer.de hik heeft me kleine iedere dag soms 2 keer en vooral als ik ga slapen dan wrijf 10 min en dan is weer goed.laaste tijd krijg bij wrijven haar voetje zo lief ;).

liefs

14. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    #14 Humbly89, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2009
    Haay haay

Liam was zow ongelovelijk druk!!!! werd er soms gewoon moe van,,, hele dagen door,,,,,,,,, pfft gelukkig als ik ging slapen ging hij oowk slapen want dan was hij altijd rustig maar verder :$ op het laatst werd het vooral pijnlijk omdat hij tegen mijn ribben aan ging trappen :(

En nu geboren is hij nog net zow druk!,, haha heeft hij van mama ;)

Liefsz :)

15. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier ook een meisje dat de hele dag "in de weer" is. Ze slaapt soms overdag, maar meestal draait ze en woelt ze wat. Toen ze nog kleiner was waren het echte trappen, nu meer duwtjes (uitstekende hak/kont/voet/arm of wat het ook mag zijn ;))

En echt heel lief: ze is 's avonds als ik op de bank zit ook vrij druk. Als ik dan ga slapen en een klein beetje wieg, wordt ze rustig en schopt de hele nacht niet. 's ochtends bij het ontbijt is ze er
    weer :D

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook twee zeer drukke kindjes; vooral de ene is al vanaf het begin een woelwater en keert zich zelfs nu nog om de zoveel tijd van hoofd- naar stuitligging en weer terug. Natuurlijk zitten ze elkaar behoorlijk in de weg ondertussen, dus zeker als ze niet allebei met 't hoofdje dezelfde kant op liggen is het oorlog in mijn buik.

Ik vind het al een tijdje niet prettig meer dat ze zo ongelooflijk actief zijn, soms echt de hele dag door, ook 's nachts. De ruimte is er gewoon niet meer en het doet pijn...

Ben heel benieuwd of ze straks als ze geboren zijn ook zo actief zijn, en of de ene inderdaad drukker dan de andere is.

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorzijde, maar voelde haar al met 15 weken, mijn man voelde haar voor het eerst met 18 weken, dus ook vrij vroeg.
    Ze is een bewegelijk kindje, aanwezig, maar niet storend moet ik zeggen en ze doet me ook geen pijn. Ik vind het wel erg gezellig, het is ook zo'n komisch gezicht als je je buik zo ziet bewegen. :D

Liefs Huismus

Deel Deze Pagina