schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunap, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hoi dames,

Wij zijn bezig met de 3 R's en nu had ik een vraag,

Het duurt even voordat ik mijn zoontje in slaap heb, nu zou ik hem bijv om 16:30 op bed moeten doen en dan om zou hij 18:00 weer een voeding moeten. Net kreeg ik hem pas om 17:00 in slaap en was alweer weer wakker om 17:30! Heb net wel geprobeerd hem weer in slaap te krijgen maar dat lukt niet. Voeding eerder gegeven of wachten tot 18:00??

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Gewoon lekker laten spelen?

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochtertje is precies even oud als je zoontje :)
    Heeft hij dan ook meteen honger als hij 17.30 wakker wordt of niet?

4. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook vaak een uur of half uur voor de voeding wakker. Hij heeft dan nog geen honger. Ik wacht tot dat hij dit zelf aangeeft.
    Hier is het dan ook: wakker worden-verschonen-spelen-voeden -knuffelen-spelen-slapen. Dus niet na het wakker worden gelijk voeden. Hij is overdag erg nieuwgierig en veel wakker.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou op een half uurtje niet kijken en wel voeden. Zo gaat hij leren dat als hij wakker wordt hij eten krijgt, en houd je net het ritme en de volgorde van de dingen aan. Als het nu een uur eerder zou zijn niet, maar een half uurtje... Eer je de fles klaar hebt en zo ben je toch weer 10 min verder.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

maar als hij 1 uur daarvoor nog gegeten heeft (VOORBEELD) dan leert hij wel dat als hij wakker wordt dus weer eten krijgt! Ik zou ongeveer wel het schema aanhouden wbt voeding.

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem is hier ook soms een uur wakker voor zijn voeding, ik haal hem er pas uit als hij begint te miepen. Soms ligt hij rustig in zijn bedje om hem heen te kijken, dan haal ik hem er niet uit.

Als ik hem er wel uithaal dan gaat hij lekker in de box, hij ligt dan rustig te "spelen"
    Meestal geeft hij dan vanzelf aan wanneer hij wil eten.

Wij hebben hier ook de 3 R's ingevoerd vanaf een week of 4.
    Slapen-wakker worden-eten-knuffelen/op schoot spelen- in de box zelf spelen- bij eerste tekenen van vermoeidheid naar bed.

Als hij eerder komt is het slapen- wakker worden- zelf spelen in de box-eten- op schoot knuffelen/spelen- en dan naar bed omdat hij zelf dan aangeeft moe te zijn.

Succes

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Zo doen wij dat hier ook, dat standaard riedeltje van spelen na het voeden werkt hier niet, omdat mevrouw vaak echt niet van voeding tot voeding slaapt. Ik vraag me altijd af of dat zo raar is, omdat in elk boekje de volgorde van spelen na het voeden wordt aangehouden. Hier doen we: wakker worden-verschonen-spelen in box-voeden-knuffelen-slapen.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als ze groter worden gaan ze vanzelf minder slapen, ze willen natuurlijk ontdekken.
    Ik heb altijd het idee dat in de boekjes wordt uitgegaan van echt pasgeboren baby's die vaak wel van voeding tot voeding slapen.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ook toen onze dochter maar een paar dagen oud was, sliep ze niet van voeding tot voeding. Misschien gewoon een wakker type'je :)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Schema's en routines zijn HULPmiddelen, geen dwang middelen. Ze zijn er om je te helpen niet om je over de kling te jagen. Kijk eens goed waarom en hoe je het doet.

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    De reden is dat onze zoon helemaal niet sliep overdag en daardoor onvermoeid was + ik ook want hij huilt dan de hele tijd.

ik snap dat het een hulpmiddel is;)

Deel Deze Pagina