wat te dragen tijdens ziekenhuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door meintje, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik had een makkelijke broek aan met een shirtje, was uitgeziocht van tevoren maar zodra ik met zware ween in het ziekenhuis aankwam heb ik me broek en onderbroek gelijk uitgetrokken, zelfs de band van de slip zat me niet lekker op me buik. op het moment dat ik mocht persen heb ik geschreeuwd dat em shirt uitmoest, zo warm had ik het. hahaha dus tja, je kunt plannen wat je wilt maar op dat moment was naakt het prettigst voor mij

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, volgens mij heb ik hetzelfde t-shirt ;). Gewoon een oversized nachthemd, want die dikke buik moest er natuurlijk ook nog in passen. Ik ben zelf wel Snoopyfan (duh ;)), maar het shirt is verder afschuwelijk inderdaad.... maar super om in te bevallen! Na de bevalling gewoon shirt omhoog trekken en kindje op/aan de borst.
    Hier is ie ook weer helemaal schoon geworden (ben wel thuis bevallen en dus thuis gewassen). Over een maand of 5 gaat ie weer aan! En daarna in een doos op zolder met alle herinneringen enzo ;)

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb hem ook nog aan hoor.. zo gek he.. is me zo dierbaar.. hihi..

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik had er van te voren nog grapjes over lopen maken met mijn man, omdat zijn zus het type is dat zich nog opmaakte toen haar weeën begonnen.
    Ik heb ook altijd gezegd dat het me niks uitmaakte wat ik aan had, en in principe was dat ook zo. Maar man, ik zag er echt verschrikkelijk uit. :D Ik had me de avond ervoor nog gedoucht, en was met nat haar naar bed gegaan. Dus mijn haar zat niet, ik had een oud shirt van mijn man aan, én ik had een oude joggingbroek aan met gaten erin. Was wel iets té slonzig. :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen mijn vliezen braken kreeg ik niet meteen weeen en ben dus nog wat gaan schoonmaken, daarna lekker gedoucht, opgemaakt enzo, net als altijd. Ben helemaal niet zo'n ijdeltuit, want in het weekend maak ik me niet altijd op en ik gebruik sowieso altijd alleen maar mascara. Maar aangezien ik toch nog geen weeen had, dacht ik van, laat me maar wel opmaken, ziet het er tenminste nog een beetje uit na de bevalling ;).

Bedenk me door jouw stukje dat ik mijn haar nog niet heb gekamd vandaag :). Heb het gewassen en daarna even snel in een staart gedaan en daar is het bij gebleven ;)

6. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier alleen een topje aan met van die spaghetti bandjes zeg maar.. dat had ik gewoon die dag aangedaan en had zelfs m'n bh nog aan !! (kreeg een infuus en kon daarna m'n bh niet meer uittrekken..)
    van onderen had ik niks aan maar lag onder een laken dus alleen voor diegene die wat moesten zien was dat beschikbaar hahahah

volgende x doe ik wel eerst m'n bh uit want dat lag toch wat ongemakkelijk met zo'n ukkie tussen je toch al niet kleine boobies en dan nog een bh in je nek ;)

Oh ja... als ze de deur naar de gang open laten kan je er toch wat van zeggen neem ik aan !? zou dat absoluut niet willen hoor..... lekker privacy ;)

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ben begonnen in een groot tshirt van mijn vriend, maar omdat ik elke keer ging douchen om de weeen goed te kunnen verdragen, liep ik daarna gewoon steeds in mn blootje! ik bleef bezig met aan- en uitkleden!

8. 894hi

894hi Niet meer actief

ik had een zwarte voedings bh van de hema aan meer niet... nouja ik begon in mn normale kleding
    een shirtje zonder mouwen en een broek maar bevallen met een broek aan is wat lastig denk ik...
    en dat shirtje zat me ook maar in de weg.. terwijl ik maar totaal van het begin tot het einde 4 uurtjes in het ziekenhuis geweest ben

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik had een enorm los/wijd shirt aan, en een zeer rekbare pyjamabroek van de hema. Kon zo uit wanneer ze daarbeneden moesten controleren, en had ik toch wat aan. Tijdens bevallen zelf, droeg ik dus alleen het shirt. (had dus ook geen ondergoed aan)

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik had een groot shirt zonder mouwen gekocht in de wibra in het knalgroen met een roze biesje, lekker fout. Heb mij omgekleed in het ziekenhuis en net toen ik persweeën kreeg MOEST dat ding gewoon uit. Ik had het zó warm! De airco hadden ze al een paar graden kouder gezet eerder die avond.
    Ik heb het altijd maar raar gevonden, vrouwen die naakt bevielen, al dat bloot enzo ;) maar nu ben ik er zelf eentje :D Mijn bevallingsoutfit is dus helemaal niet vies geworden :)

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik had helemaal niks aan tiijdens de bevalling

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik moest door dit topic weer helemaal terug denken aan die dag (al wel 11 hele weken geleden, hihi) en kon het me toch niet meer echt herinneren! :D

Ik ging het zh in met een "leuke" outfit en make-up op: een legging, een hempje (ik droeg al geen BH meer want die kon ik al weken niet meer verdragen) en een mooi tuniekje, haren leuk in twee staartjes, erg kek allemaal. :) Dat was vrijdagochtend toen ik werd ingeleid. Zaterdagavond laat ben ik bevallen en toen had ik alleen nog maar dat hempje aan (wel leuk roze trouwens), geen make up, haar in 1 rommelig staart-achtig iets :D en wat er in de tussentijd ook alweer precies is gebeurd? Ik weet het niet! Maar ik sta wel redelijk kuis op de foto's gelukkig! Hier geen blote tiet te zien hoor! ;)

13. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ik ben in mijn vriend zijn sportbroek gegaan en trui aan en mijn vriend zijn slippers haha...Het ging zo snel dat ik naar het ziekenhuis moest dat ik geen tijd had om iets uit te zoeken..En om eerlijk te zijn het maakt je op dat moment niet uit wat je aan of niet aan hebt...Ze zullen echt niet naar je kijken wat je aan hebt..
    Veel succes

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    O ja, dat is zo inderdaad: op het moment zelf maakt het je geen zak uit... Maar je wil wel een beetje OK op de foto's staan of tenminste een foto hebben waar je niet met blote tieten zit en de benen wijd... Maar op het moment zelf kan niks je meer schelen, hihi.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik had ook helemaal gepland wat ik aan wilde met mijn bevalling.
    Toen ze eenmaal op mijn buik lag besefte ik opeens dat ik mijn olifantenpyama nog aan had :D

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En dat was NIET het plan???? :D :D :D :D

17. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik lag gewoon in zo'n ziekenhuisshirt. Ik had namelijk een ruggeprik en op het hoofdje van mijn dochter hadden ze ook van die plakkers gedaan, dus het was ook wel noodzakelijk dat ik in mijn blote kont lag. I couldn't care less.

18. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Toen de weeen begonnen wilde ik daar niet eens over nadenken... Ik had mijn bh en spagetti topje aan tijdens de bevalling. Niet charmant, maar had er toch geen weet van wat er allemaal om me heen gebeurde...

19. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Bij de eerste ben ik in de kleren naar het zkh gegaan het 's nachts.
    Had dus een topje en bh aan.
    Bij de tweede zijn de weeen in de vroege morgen begonnen en had een zomerjurkje aan. Er zijn daar geen foto's van omdat Dionne meteen na de bevalling naar het zkh moest met de ambulance.
    Bij de derde een pyama van de zeeman. 's Nachts zijn de weeen begonnen en ben om 7.40 uur met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan.

Het kan je inderdaad geen moer schelen wat je aan hebt. Als dat kind maar komt.

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Geloof me... tegen die tijd zal het je een worst wezen :D.

Ik zag op de foto's van de bevalling pas dat ze me zo'n lelijk blauw operatiehemd aangetrokken hadden, maar in mijn geval had dat te maken met het feit dat ik aan een infuus lag en CTG. Het ziekenhuispersoneel heeft me blijkbaar tijdens de bevalling nog omgekleed. Ik kan het me niet eens herinneren...

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina