Wat te drinken aanbieden?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    ja, ik doe het ook altijd (behalve bij klusjes van een uurtje)
    Wij zijn hier al een paar weken aan het verbouwen en ik zet altijd koffie en zorg voor wat fris. Ze nemen altijd zelf hun brood mee, maar vaak maak ik ook wat extra soep of knakworstjes en we hebben ook wel een voor iedereen friet gehaald omdat ze een klus af wilden maken. Ze hebben toen tot 22.00 uur doorgewerkt. Het is een kleine moeite en volgens mij wordt het wel gewaardeerd. (die klusjesman heeft tenminste ook meteen even mijn droger aangesloten, lampen opgehangen en de bel gemaakt ;))

2. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.623
    1.069
    113
    Hier
    mijn vriend werkte in de bouw. een van de laatste klussen was een ramp. hij was daar een maand lang bezig en hij en zijn collega's mochten geen gebruik maken van het toilet en ze wou ook geen dixi in de tuin. ze moesten dus steeds naar de zaak rijden als ze naar het tiolet moesten (30min heen 30 min. terug). ze kregen ook niks aan geboden en ook al vroor het. ze moesten, maar in de auto eten.
    ze waren ook boos geworden toen er aangebeld was om te vragen of ze ergen stroom hadden voor de machine!!!

deze mensen wouden wel dat er geklust werd, maar dan door onzichtbare mensen ofzo.

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hier wordt ook altijd iets aangeboden

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ja dat ligt eraan... voorbeeldje, wij hebben een huurwoning en vorige week was de afzuigkap stuk en kwamen ze repareren, 15 minuten werk, dan bied ik geen koffue aan

maar zo hebben wij nu een rolluik besteld wat ze binnen nu en 2 weken komen monteren, dan bied ik wel wat aan

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook, korte dingen niet, maar voor langere klussen wel.

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf vraag ik altijd of ze koffie oid willen, meestal ook met koek oid erbij

Maar ik ken iemand die daar dus echt niet aan doet, vind ik echt niet kunnen, die vind echt van ze komen om te werken dus niets geen koffie drinken en ook eten doen ze maar in hun auto echt asociaal vind ik dat haha

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als iemand hier echt een klus komt doen dan zorg ik dat diegene iets te drinken krijgt. Vind dat mijn rol als gastvrouw. Als ze een hele dag bezig zijn zorg ik ook voor een pan soep of als ik geen tijd heb cup-a-soup. Bij de koffie een lekkere koek of eigengemaakte cake/koekjes. Ik verlang van hun dat ze zich gedragen in mijn huis, dus vind ik dat ik hun gastvrij moet behandelen. Ze doen die klus namelijk in mijn belang.(meestal tenminste)
    Maar ook ik krijg regelmatig te horen dat dit niet vaak meer gebeurt en verbaas me daar wel over. Voor een beetje gastvrijheid krijg je heel veel terug heb ik gemerkt, dus ik kan het alleen maar aanraden.

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Toen ik de titel las, dacht ik: koffie of thee natuurlijk, en geen fris want dat heb ik bijna nooit in huis.
    Ik dacht dus dat je bedoelde wat je zou moeten aanbieden, niet of je iets zou moeten aanbieden.
    Mijn echte antwoord is dus: ja natuurlijk! Bijna iedereen voor mij zegt het al: ik bied al vrij snel koffie of thee aan, meestal met iets erbij.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Zou dat wel doen hoor. Is nog nooit voorgekomen omdat we klusjes meestal door een vriend van mijn man laten doen, en die blijft hier (i.v.m de afstand) dan sowieso overnachten. Eten en drinken zit dan uiteraard inbegrepen.

10. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Altijd!

En als ik toevallig net bezig ben met eten maken, brood smeren oid. Dan bied ik ze dat ook aan.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Daar had ik een keuken of badkamer toch lichtelijk expres lelijk afgewerkt hoor. Zou totaal niet meer netjes gaan werken bij dat soort lui, bah!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

here the same:D ik had een keer kwamen ze de vaatwasser brengen en die man vroeg of die naar de wc mocht, ik zei ja maar toen die weg was gelijk hele wc schoongemaakt :)

13. Username

Username Niet meer actief

Ja ik bied altijd wat aan. Tenzij iemand maar een paar minuten binnen is, dan niet. Maar als er iemand een klus komt doen bied ik drinken aan en iets lekkers. En eventueel soep of een broodje, afhankelijk van hoe lang ze bezig zijn.
    Vind t wel zo netjes. Zou t zelf ook fijn vinden :)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Natuurlijk, even bakkie koffie ( of thee, water, fris ).
    Vind ik heel normaal. Ook als de schilders om het huis bezig zijn, krijgen ze een bakje.

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dat klopt inderdaad, doordat we hele dagen koffie/drinken serveerden deed hij alles wat we vroegen! Bijv: We wilden een douchecabine plaatsen dus had hij de ophoging van de tegels wat verder gemaakt zodat je die niet zag in cabine! En nog wat dingetjes! We kregen zelfs nog extra gratis tegels voor in de keuken omdat we de muur wilde betegelen dat mochten we niet tegen de opzichter zeggen :$:p Erg aardig! (Het was een renovatie van de hele flat).

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

:$ Wat erg zeg. Akelige lui.

Hier een keer een gozer van de leaseauto aan de deur gehad ( kwam met de trein ofzo, en de leaseauto ophalen ).
    Hij had het zweet 3 meter op z'n kop, rood hoofd, ogen plopten uit zijn hoofd.
    Eerste wat hij vroeg of hij naar de toilet kon, tuurlijk.
    Hij trekt de deur open, ' uuuh, heeft u ook wc papier?' ( was net op ).
    Hahaha, tuurlijk.
    Moest hij waarschijnlijk al een uur lang poepen ofzo, arme jongen.
    Fris vind ik het niet ( het stonk! Gadverrrr ) maar ik had echte medelijden met hem.
    Moest wel heel erg lachen, en daarna heb ik de wc grondig gereinigd.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    O ja dat is dan wel sneu...

Ik zou dat natuurlijk ook toelaten...maar ja daarna wel schoonmaken

En poep ruikt nu eenmaal niet naar bloemetjes :$

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ja dat hoort

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Schandalig zeg :$ Zulke mensen begrijp ik echt niet, maar ik geloof in het principe wat je zaait zul je oogsten, zulke mensen komen zichzelf echt wel eens tegen.......

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja ik bied altijd drinken aan, en laatst toen ik straatwerkers op de stoep in de kou zag lunchen heb ik hen binnen gevraagd en ook koffie gegeven.

Deel Deze Pagina