Nou dit zou ik dan niet zo snel doen, maar wat te drinken aanbieden doe ik altijd! Met een koekje erbij.
Ja, altijd! Ik vraag altijd of ze koffie, thee of iets anders lusten. Als ze langer bezig (langer dan +/- 2 uue) zijn zorg ik ook altijd dat er wat lekkers bij staat (bijv. koekjes) en een fles fris.
Hier ook! Als mijn man weet dat er iemand komt belt hij nog ome te helpen herinneren! Hij werkt als hovenier en gebeurd vaak zat dat mensen naast in hun zwembad liggen met een heerlijke cocktail ofzo, en zij niet eens een glaasje water krijgen terwijl het snikheet is! Ik vind het niet meer als normaal!
Ja. Zelfs de mensen die onze kinderwagen via MP hebben gekocht bijvoorbeeld. Als ik weet dat mensen een eind hebben gereden, bied ik ze iets aan.
Ja, Ik geef ze koffie thee. Paar jaar geleden waren ze bij mij bij mijn oude straat aan het werk. En toen zette ik zo een pot koffie vind altijd leuk om te doen. En denk ook als je wat aanbied de klusjes man/vrouw idd dan iets meer zijn of haar best doet haha. Hoeft zo niet te zijn hoor maar vriendelijkheid woord meestal wel beloond.
Ja, doe ik wel. Of eigenlijk doet mijn zoontje dat, haha. 2 weken geleden kwamen ze zijn nieuwe bed brengen en die jongens waren nog niet binnen en toen vroeg mijn zoontje al of ze koffie wilden " moet je koffie drinken?" zegt ie dan haha. Verder komen er eigenlijk nooit klussers ofzo over de vloer. Mijn man doet alles zelf, hij moet zijn eigen koffie pakken
Ik moet wel lachen om de wc verhalen. Snap ook wel dat het niet fris is, een vreemde op je toilet, maar aan de andere kant.. Een vriend van m'n vader had een keer een klus van een paar dagen gedaan bij mensen thuis en ze waren al niet vriendelijk. Deuren dicht, ramen dicht, geen drinken, geen communicatie. De laatste dag had hij het vreselijk moeilijk; buikpijn!!! Hij belt aan bij die vrouw, verontschuldigd zich, zegt dat hij het vervelend vind om te vragen maar dat hij vreselijke buikpijn heeft. Hij mocht NIET naar het toilet! Dat was de druppel, hij heeft z'n broek laten zakken en het voor de voordeur gelegd. Whahahahaha, is al jaaaaaaren geleden maar het blijft een strak verhaal.
Wij doen het altijd wel. Meestal zijn ze ook wel wat langer bezig. De enige uitzondering is momenteel de kozijnenboer. Knettergek worden we er van. Ze moeten al voor de 9e keer terugkomen i.v.m. een deur die gewoon niet goed is, dus ik ben niet meer zo scheutig met de kopjes koffie.
Vorige week kwamen ze van de UPC m'n kastje aansluiten... En ik ben het gewoon vergeten! Ik schaam me nu nog. Ineens dacht ik 'ik heb dorst' ... Oeps! De beste man is drie uur hier geweest.... Maar ik doe het dus normaal altijd wel. Ik werk voor de thuiszorg, heb er altijd een hekel aan als ik niks krijg. En toiletbezoek is natuurlijk ook prima
jemig ik snap niet dat mensen gewoon gaan weigeren ! dat is toch sne voor die mensen jemig ! oke ik vind het ook niet leuk maar is toch mens en die moet ook nodig jeetje
Ik stel het altijd op prijs als ik wat te eten/drinken krijg. Het werkt namelijk 2 kanten op: - De klant geeft eten/drinken: Als er wat extra's moet gebeuren is dat geen probleem. - De klant geeft niks: Reken er maar niet op dat ik ook maar 1 dingetje extra doe. Alles gaat dan volgens het boekje.
Natuurlijk bied ik ze wat te drinken aan. Ze zijn in of rond jouw huis bezig. Dat stellen ze erg op prijs kan ik je vertellen.