Wat te drinken aanbieden?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik doe het altijd, ook bij korte klusjes. Als die mannen de hele dag geen drinken wordt aangeboden omdat ze toch maar kort blijven, vind ik dat ook zielig. Het is trouwens ook eigen belang hoor, ik heb het idee dat ze toch meer hun best doen voor je als ze je wat aanbiedt. Maar ook zonder dat vind ik het niet meer dan normaal hoor.
    Als het grotere klussen zijn (meerdere dagen) maak ik ook wel eens een pan soep o.i.d. voor tussen de middag.

Wij hebben wel eens klussers in huis gehad, die vertelden dat ze in de week daarvoor bij mensen in huis waren geweest voor een grote opdracht en daar mochten ze niet eens binnen hun eigen eten en drinken opeten en ze mochten het toilet ook niet gebruiken. :$ Dat vind ik echt niet normaal. Behandel een ander toch zoals je zelf behandeld wilt worden. Als ik dat soort verhalen hoor, hoop ik altijd dat karma bestaat.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja... Ik werk ook voor de thuiszorg en ik wil niet zoveel snoepen. De meeste reageren zo raar als je een koekje weigert;)

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik bied ook altijd wat aan, behalve bij korte klussen. De meeste grote klussen hier in huis zijn echter door bekende van ons gedaan, dus die weten ook al dat ze ook wat lekkers erbij krijgen en ook lunch als ze er tussen se middag zijn.
    Vorig jaar liep 1 van de klussen uit, waardoor we zelf een paar daagjes niet thuis waren toen ze bezig waren in de tuin. Ik heb toen blikjes fris in een koeltas in de schuur gezet, bekes erbij en ijsklontjes in de vriezer (de in de schuur staat).

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik vind het heel normaal als ze langer dan een uur bezig zijn om iets aan te bieden, bij mijn ouders zijn ze 3 dagen bezig geweest met nieuw dak, dus tussen de middag stond er ook een kop soep voor ze klaar.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja hoor!koffie, stroopwafels, cake haha!heb zelfs een keer eieren staan bakken hihihi!

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik vind het niet meer dan normaal. Ik snap dat bouwvakkers ook een lunchtrommel bij zich hebben, maar ik zou mij ongemakkelijk voelen als ik wel iets eet/drink en zij niet.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd, ik bied het altijd aan...maar vaak weigeren ze ook gewoon.

Vooral de korte klusjes mannen, bijvoorbeeld die iets aan de ketel kwamen doen..die zeiden nee joh als we bij elke klus oke zijden dan waren we nu moddervet hihihi

8. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    Belgiƫ
    Ja hoor, vraag ik ook gewoon.

9. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ja, bied het altijd aan.

10. tuc

tuc Niet meer actief

hier wordt het ook altijd aangeboden hoor...maar de cv monteur niet omdat die altijd zo weg is, maar nu ik dit topic lees dat ze idd wel de hele dag onderweg zijn zet mij dat wel aan het denken....ik zal het de volgende keer wel doen.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ja hoor standaard! En als ze hele dagen blijven maakte ik ook wel lunch: tosti, salade. Heb ook cheesecake en andere taarten aangeboden.

Ik heb liever dat ik iets aanbied en dat ze het dan weigeren als ze niet willen. Voor mij is dat echt heel normaal om iets aan te bieden.

Heb 5 weken lang 3 mannen boven gehad op zolder en die kregen ook vaak aan het einde nog bier van mij of avondeten want soms bleven ze echt heel lang om iets af te maken.

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Bied ze altijd wat aan, zelf een bakkie aan de gemeente dienst die heer een week het palntsoen staan de schoffelen.

Deel Deze Pagina