Wie zijn er met 6 maanden gestart met bijvoeding en hoe heb je dat toegepast?

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De titel zegt het al!:)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij zijn met bijvoeding begonnen toen Kyra 6 maanden was en volgens de Rapley methode. In het kort gezegd is dat het eten in grotere stukken aanbieden en je kindje zelf de regie geven.

Ik ben er zelf heel tevreden over, en als je meer informatie wil kun je kijken op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding en de introductie van bijvoeding (het is ook geschikt voor babies die geen bv krijgen), en met google kun je er nog meer informatie over vinden. In het borstvoedingsgedeelte is een thread die heet "borstvoeding en Rapley" waar je ook nog even zou kunnen kijken.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij zijn met 6 maanden gestart met de bijvoeding en hebben als volgt opgebouwd.

Wij zijn begonnen met groente aan het einde van de middag. Steeds een paar dagen dezelfde soort om te kijken of hij nog ergens niet goed op reageert. Dat was niet het geval. In het begin waren dat ongeveer 6 lepeltjes maar al snel was dat ongeveer 150 gram.
    2 weken later zij wij gestart met de fruit. Op dezelfde manier als met groente en dat gaven wij in de ochtend tussen 2 flessen door. Ongeveer een maand later at hij ongeveer 200 gr groenten en 200 gr fruit.
    Met kleine 7 maanden zijn wij gestart met brood. Dit duurde even voordat mijn zoontje een volledige boterham wegkreeg (ongeveer 1 maand). Toen hij goed zijn brood at, is 1 fles (15:00 uur) weggevallen.
    Met 8 maanden at mijn zoontje 's avonds met de pot mee en vanaf ongeveer 10 maanden 3 volledige maaltijden per dag (ontbijt: 1 boterham +150 cc melk, lunch: 2 boterhammen + bekertje melk of andere drinken, avondeten: met de pot mee)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Leuk om te lezen allemaal. Wij geven wel flesvoeding, misschien handig om te weten.

@kiwi1
    Wij zijn gestart ± 4week terug maar ze eet nog lang niet zoveel als jouw zoontje. Misschien 50 gram groente en evenveel fruit. Zal ze uit zichzelf meer gaan eten?

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ze zal uit zich zelf meer eten. Mijn zoontje is altijd een grote eter geweest dus dat hij meteen zo veel at was hier geen verassing. Maar de meeste kindje bouwen het op.
    Ik ben van mening dat ze net zoveel eten als ze het nodig hebben.

Deel Deze Pagina