Ik heb inmiddels al tig tips gelezen over wat wel/niet te drinken tijdens het traject en dan met name na de terugplaatsing. Maar voor mijn gevoel blijft er niks meer over. Koud drinken zou namelijk niet goed zijn na de tp, dus dan blijven de warme dranken over. Koffie en thee bevatten cafeïne/theïne en die vallen dus af. Rooibos bevat geen theïne, maar schijnt niet goed te zijn om veel van te drinken. Kruidenthee moet je ook voorzichtig mee zijn. Wat mag ik dan nog wel drinken eigenlijk???
Bij de ah xl heb je een heel schap met thee zonder theïne van het eigen ah merk. Misschien dat dat wel mag ? Warme melk met honing? Warme chocomel? Cafeïne vrijekoffie?
Ik heb zulke dingen en "regels" altijd flauwekul gevonden. Mijn gyn zei dat ik na TP alles mocht doen wat ik anders ook deed. Heb gewoon cola gedronken en thee, sapjes e.d...en mijn eerste tp was ook raak. Helaas een mk gekregen maar dat heeft niet gelegen aan het drinken van wat dan ook. Het zijn van die regels die mensen bedenken omdat het ooit toevallig eens zo is geweest dat iemand die iets wat ze normaal dronk eens niet heeft gedronken en toevallig die keer zwanger was. Kortom, ik geloof daar niet zo in. Ik denk dat goed voor jezelf zorgen veel belangrijker: voldoende drinken, gezond eten en genoeg rusten.
Even voor mijn beeld hoor, maar 1 kop koffie per dag mag toch gewoon? En groene thee? Zoals intens mint, mag dat ook allemaal niet? Of die nieuwe smaken van pickwick, green hammam etc?
Oeps zit op telefoon. Je mag gewoon alles drinken hoor. Ik vind dat echt onzin. Ik mocht geloof ik paar dagen niet in bad en dat was het wel. En kijk wat er van is gekomen! Enige wat ik niet doe/en deed na tp is rauw vlees eten rauwe kaas en vis maar drink alles
Je mag koffie maar niet teveel en met kruidenthee moet je oppassen maar vraag me niet waarom. Maargoed een keertje kan het echt geen kwaad als je maar geen liters drinkt
Ik heb nooit een tp gehad maar mocht ik die gaan krijgen dan drink ik ook gewoon alles hoor behalve alcohol. Het enigste wat ik dan wel extra eet of drink is granaatappels of sap. Schijnt de innesteling te bevorderen. Maar tsja vorige 2 keren ook niet gedaan en toch zwanger..
Ja ik vroeg het me af om dat mij op het hart gedrukt is zo 'normaal' mogelijk te blijven leven en na de tp natuurlijk wel te leven alsof je zwanger bent..
Dus gewoon normaal eten en drinken zonder excessen. En die granaatappelsap heb ik al liters van gedronken zonder resultaat, dus daar geloof ik inmiddels niet meer zo in. Denk dat ik het dan gewoon houd bij een kopje cappuccino in de ochtend en verder gewoon thee en sapjes/frisdrank.
Ik heb alles gedronken wat ik normaal ook drink, en alleen wat minder koffie en geen red-bull meer. En extra veel water gedronken na de TP en de 1e TP gelijk gelukt Gewoon "normaal" en gezond leven dus, als je bij ieder slokje drinken of hapje eten moet gaan nadenken of het wel of niet verstandig is, denk ik dat de stress die daar uit voorkomt van veel nadeligere invloed is dan een slokje cola, of glas koud water Veel succes met het traject!!
Hier ook gewoon alles gegeten en gedronken wat ik anders ook deed . Gewoon net als je spontaan zwanger word gyn heeft alleen gezegd . Geen katten bak verschonen verder leven en doen wat je normaal ook doet . Tweede icsi raak van tweeling , helaas mk . ik rookte wel drank kom ik niet aan . Geen kids hier . Succes met het traject .
Wat een onzin. Gewoon alles drinken hoor! Ik heb toevallig liters van die rooibosthee van zonnatura gedronken ten tijde van de ICSI. Daarnaast dronk ik wel elke dag 1 glas granaatappelsap van POM. Moet wel zeggen dat ik steeds zwanger was, maar of het daaraan lag.... Denk het niet,.....
Je mag gewoon thee, koffie, cola, sappen, light, enz. Als je het maar met mate doet. Ik heb nog nooit gehoord dat er regels zijn wat betreft koud & warm drinken. Ik zou geen alcohol nemen. Voor de rest niet te hysterisch doen, hoor! Ik snap waar het vandaan komt, maar het moet wel redelijk blijven.
Geen groene thee in de innestel periode! Dat is super slecht! Het is wel weer goed als je zwanger bent!! Moet je maar eens googelen. Ik dronk de hele dag groene thee, mn arts zei meteen stoppen in periode van tp!! Voor de rest drink ik alles en elke thee en ook gewoon koffie
? Dit is nieuw voor me hoor? Geen koud drinken? haha waarom dan niet? Hier liet ik tijdens mijn zw koffie staan. Dronk liters rooibos thee. Maar dat is meer omdat teveel aan caffeine miskramen kan veroorzaken en ik had al genoeg missed abortions gehad dacht ik zo Na de puncties mocht ik even een paar dagen niet in bad en geen gemeenschap maar derest (sporten rennen tillen) mocht allemaal. Over eten en drinken kreeg ik tips mee voor zwangere vrouwen en daar hield ik me aan.
Oh ok... Ik ben eerlijk gezegd nog niet anders tegen gekomen dan dat thee drinken goed zou zijn.. Ik leg het morgen voor aan de fertiliteitsassistent. Ik neem aan dat witte thee geen probleem mag opleveren dus dan maar witte thee met granaatappel tot die tijd
Mariska, heb je die info van koude dranken vermijden van een alternatieve site toevallig ? Ik loop al best lang bij een acupuncturist, en zij had mij tijdje geleden uitgelegd dat een vruchtje niet goed kan innestelen in een 'koude baarmoeder'. Ik moest stress verminderen, koude dranken en voedsel vermijden (dus ook yoghurt etc) maar mocht wel op kamertemperatuur. Verder ook tropisch fruit vermijden, dat zou ook zorgen voor kou in de baarmoeder. Wat ik gemerkt heb, ik had savonds altijd last van aandrang om te plassen door kou, terwijl ik het zelf warm had, dat is nu weg sinds ik me aan dat 'dieet' hou.
Ik ben dit meerdere keren tegengekomen en het komt idd vanuit de alternatieve hoek. Koude voeten en koude dranken zouden niet goed zijn mbt het innestelen omdat het voor een koude baarmoeder zorgt. Daarom dus warme dranken (of misschien dat kamertemperatuur dus ook kan) en warme voeten en buik. Tropische fruit heb ik volgens mij nergens gelezen, maar wel citrusvruchten vermijden. Ik denk dat ik voor een tussenweg ga. Geen fris rechtstreeks uit de koelkast, af en toe een bakje thee of lekker kopje soep en warme voetjes (als ik de voorspellingen moet geloven zit ik de komende twee weken iig goed op dat vlak). Verder probeer ik idd de stress zoveel mogelijk te beperken, maar dat wordt wel steeds moeilijker naarmate je verder in je poging zit. Ben nu wel weer aan het hardlopen en dat geeft wel afleiding. Over afleiding gesproken.........ik ga nog maar eens iets doen aan het onkruid in m'n tuin. Tot later!!!