Wat te drinken voor de kinderen die geen water en melk drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Die kan heb je ook bij de blokker, die is wat sterker, maar wel van glas.

2. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    #22 MammieVanSammie, 11 jun 2015
    Laatst bewerkt: 11 jun 2015
    Niet om een discussie aan te gaan hoor, maar wat bedoel je met 'wij geloven niet in melk'? Dat je er geen toegevoegde waarde in ziet qua voedingsstoffen? Je schrijft dat je dochter er 'op reageert', maar anders zou je nog rauwe melk kunnen proberen, daar zitten veel meer voedingsstoffen in.
    Mijn zoon drinkt graag kokoswater en rijstdrank.

Bij ons
    Ontbijt: melk
    Lunch: melk, kokoswater of rijst'melk'
    Smiddags: diksap
    Avondeten: water

Ik denk soms dat ik zoon misschien wat te weinig drinken aanbied. Ik ga er eens meer op letten..

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier heeft de oudste de eerste 3 jaar alleen maar water en thee gedronken....op een gegeven moment sloop er wat meer (dik)sap in en had mijn man zelfs yogho geintroduceerd...toen met 4,5/5 begon de jongste ook ander drinken dan fv te krijgen en toen alles weer gauw teruggedraaid. Bij alle maaltijden water en 1 a 2 keer (afhankelijk van het weer) een bekertje diksap. Even doorgezet en nu malen ze er niet meer om. En uiteraard als we ergens zijn besteld mevrouw gelijk fristi...prima dat mag dan ook.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Water lusten ze hier altijd al wel, maar werd ineens cool als ze het uit hetzelfde glas of eenzelfde flesje als ons mochten drinken... Groot zijn met de groten, zeg maar... :)

Calcium toevoegen aan sinaasappelsap vind ik trouwens wel grappig... sinaasappels bevatten van zichzelf namelijk al vrij veel calcium :D

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Er zijn vele soorten thee, of kruidenthee! Kan me niet voorstellen dat iemand alles niet lust.
    Dl drinkt graag earl grey thee, verdund cranberrysap en yoghurt met fruit, sinasappelsap, en als we uit gaan meestal appelsap (meestal van die troebele natuursap) en na het tandenpoetsen gewoon water.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Ik zou oppasen met zwarte/groene thee voor kinderen zit theïne in. Net als in koffeind dat is niet echt heel erg goed voor kinderen.
    Kruidenthee, fruitthee zoveel lekkere keuzes. Bij simon levelt kan je alles proeven en kopen beetje.
    Ikzelf nu zwanger drink Rooibos en smaak verschilt van die zakjes en s levelt erg. Dochter lust dan ook alleen levelt thee ;/

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zie ook kinderen om mij een die fristi, chocomel en andere zooi drinken. Moeders moeten het zelf weten denk ik.
    Ik drink dat zelf niet en is echt laatste wat ik aan mijn kinderen zal geven.

Het eet/drinkpatroon van je kinderen begint altijd bij hun ouders.
    Wat jij niet in huis hebt omdat jezelf tegen bent dat drinken/eten je kinderen ook niet.
    Hier bijv mijn man lust wel ice thee, aanmaaklimonade, chips, chocolade, veel ongezonde koeken, chips, chocolademousse etc maar het is hier regel dat hij dat pas als dochter naar bed is. Ik lust dat niet en hij moet het zelf weten.

We eten dat nooit met haar naast want natuurlijk zou ze alles willen wat we eten en drinken naast.
    Ik drink water of rooiboos en schenk voor haar met hetzelfde en laat staan op tafel glas zo kan ze zelf bepalen waneer ze slok neemt.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, earl grey verdun ik met water. Rooibos drinkt ze ook.

10. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    798
    310
    63
    Iedereen en elk kind aan de water, daarom is de wicky en andere pakjes met een aanbieding altijd meteen op...

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.057
    113
    Water niet lusten, dat snap ik nooit. Hier was het het eerste, en lange tijd het enige, dat ze naast de bv kregen. Later komt daar dan verse sapjes en smoothies bij (in deze tijd van het jaar heerlijk, eenvoudig en goedkoop! Ik geef de jongste pap van smoothie met granen, en maak gelijk een kan smoothie voor het hele gezin), af en toe sap uit een pak of heel soms diksap. Op kruidenthee is de oudste niet dol, de jongste heeft het nog niet geprobeerd. De oudste drinkt ook volop halfvolle melk, de jongste van 10 maanden drinkt nog bij mij of als ik weg ben poeder, ik ben de gewone melk langzaam aan het introduceren. Ik vind melk zeker tot en met de kleutertijd een must, en voor onszelf een vanzelfsprekend onderdeel van het menu. Als ik eens drinkyoghurt wil geven, meng ik yoghurt door een smoothie. Fristi etc vind ik rotzooi.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier drinken ze 'à ochtends en voor het slapen haver of rijstemelk. Op school een beker limonade of sap met water verdund. Tussen de middag mag ze kiezen of melk of soms sap/limonade. Tsja hier is het erin geslopen toen papa en oma meer voor de kindjes gingen zorgen, meer sap en limo en minder water en thee. Helaas. En ik krijg het heel moeilijk afgewend.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ts wat vind je van Soya? Kun je ook uitleggen waarom je producten als melk niet nodig vind?Krijgen ze bijv. wel kaas, toetje of boter?
    Hier ook een meisje ( nu 6 jaar) die melk niet goed verdraagt en dus ook zo weinig mogelijk melk kreeg/krijgt.
    Wat ik voorheen wel eens gaf was soya, maar daar was ze ook niet dol op.
    Ranja, diksap, rosivicee en soms thee en voor de rest water.
    Ik maak mij er niet zo heel druk om.
    Ik krijg hetzelfde gevoel als wat jij een paar pagina's eerder schreef TS. Er zit altijd zo enorm veel verschil in wat ik op het forum lees en als ik om mij heen kijk. Of de mams die hun kindjes wel vanalles geven reageren gewoon niet dat kan ook.
    Ik moet zeggen dat dl nooit goed reageerde op Yogho en chocolamelk en ze dat pas vanaf ong 5 jaar zo nu en dan ( 1 x per half jaar met bijv pinkerst, sinterklaas, kerst) eens krijgt.

Hier hebben we nu wel de afspraak dat als ze in de middag en eind vd middag limonade heeft gehad ze daarna over moet op water.
    Maar dl is heel erg dorstig dus ze drinkt dan ook gerust water,.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Maar even tussendoor. Soya is niet betere alternatief.
    Rijstenmelk, havermelk, cocos, amandel is stukje beter. Er zit ook toegevoegde vitaminen en calcium in etc.
    Ik kook pannekoeken bijv altijd op alternatief melk.

15. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Piccolina: zou je kunnen onderbouwen waarom Soya niet een beter alternatief is? (puur belangstellend, kunnen we weer wat van leren)

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik bedoel ook niet dat het "het beste" alternatief is. Zitten in beide nadeel en voordeel. Ookin koemelk etc. Je moet meer kijken naar totale plaatje en voedingspatroon. Kinderen die slecht op koemelk reageren kunnen ook op soya reageren is sterke allergeen.
    Ik heb deze link gevonden voor liefhebben van alle soorten melk.
    Welke melk is goed voor jou? - Lekker Eten - Goed Gevoel

Zelf dietiste ons zei dat soya wordt afgeraden voor kleinde kinderen beter zei ze rijstenmelk+ calcium en rijst cream freash als vervanger gebruiken voor koemelk.
    Dochter had vaak buikklachten van koemelk waardoor dietiste ons amandelmelk heeft aanbevollen is lichter verteerbaar.

Maar er zij veel discussies over wat goed is en niet. Ik zou gewoon geven waar jezelf prettiger bijvoelt maar als zegt dat soyamelk houd ze niet van probeer dan eens rijstenmelk als voorbeeld.
    Alle alernatieve melk is bewerkte product dus er zijn van alles toegevoegd.

Niets beter dan water;)

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Beer drinkt elke ochtend bij zijn brood een halve rietjes beker(van de hema) halfvolle melk, en de rest van de dag aanmaak limonade.
    Totaal drinkt beer 4/5 volle bekers drinken op een dag.
    Omdat beer geen toetjes eet,(ja ik weet t, heeeeeeeel zeldzaam) moet hij die melk van mij opdrinken.
    En omdat hij met gemak 3 stuks fruit eet, krijgt hij geen vruchtensappen of appelsap.
    In de winter wil hij savonds nog wel eens een bakkie thee meedrinken in plaats van zijn aanmaak.....

Dingen zoals fristi en chocomel lust hij niet.
    Heel soms met een dagje uit drinkt hij lipton green thea, en op verjaardagen mag hij ook gewoon wickey drinken.
    Maar dit haal ik niet als standaard in huis.

18. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier wordt door de week water en thee gedronken.
    Ontbijt pap met melk en een kiwi.
    Dan fruit met water
    Lunch met thee of melk
    Tussendoortje met water
    Avondeten met water

In het weekend wel is appelsap of als we weg zijn een fristi.
    Op de opvang nog wel regelmatig diksap.

Vind prima zolang ze maar goed drinkt en niet alleen maar zoete rommel, dan mag ze van mij af en toe best wel is wat van het 1 of ander

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Mijn dochter mag bij het eten melk of water. Tussendoor krijgt ze KC of roosvicee uit pak (half aangelengd met water). En net zoveel als ze wil eigenlijk...
    Thee drinkt ze niet (wij ook niet trouwens).
    Ik vind het belangrijker dat ze goed drinkt dan wat ze drinkt eigenlijk.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl drinkt bij het ontbijt een beker chocolademelk.
    pakje sap op school en thuis kc soms prik en heel soms water..
    ze is niet echt een drinker maar maakt me ook eigenlijk niet heel veel uit wat ze drinkt..
    thee wil ze niet en gewone melk vind ze echt niet lekker.
    bij schoolontbijt heeft ze haar eigen chocomel mee omdat ze vaak alleen melk of water kunnen krijgen..

Deel Deze Pagina