Wat te drinken voor de kinderen die geen water en melk drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Onze dochter drinkt thee, aanmaak limonade, smoothies en af en toe water. Op verjaardagen of visites krijgt ze meestal appelsap.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als wij buiten de deur zijn krijgt mijn jongste dochter ook Fristi.
    Ik heb het zelf niet in huis en daardoor is het een echte traktatie.
    Misschien wat minder snel oordelen over wat je om je heen ziet gebeuren en niet direct een oordeel vellen.
    Hier drinken de kinderen ook zelden water.
    Ze lusten het wel maar het is geen must have in ons leven.
    Zelf houd ik ook niet van water drinken.
    Spa rood vind ik lekker maar dat zullen ze niet weten ze waarderen.
    Hier drinken de kinderen al van jongs af aan Karvan Cevitan en alle drie nog nooit een enkel gaatje gehad etc.
    Ik snap nooit die hele hype rondom water drinken.
    Ik heb het dan over leidingwater.
    Als je bedenkt wat er allemaal in ons milieu wordt geloosd zou je daar ook je vraagtekens weleens bij kunnen zetten of het echt allemaal zo zuiver is als dat ze beweren.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kraanwater is gezonder dan bronwater....

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Thee lust hij graag, hij is gek op rozenbottelthee en kamillethee.
    Water lust hij wel maar drinkt daarvan meestal met mij. In zijn eigen beker laat hij het staan.
    Af en toe krijgt hij dubbelfris zonder toegevoegde suiker en zoetstoffen en die meng ik nog met water.
    Bij de oppas krijgt hij wel af en toe ranja.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het gaat ook zeker om het aanleren van gezonde gewoontes, dat doe je vooral in de eerste jaren. De kans dat kinderen die gewend zijn zoet te drinken later zo zoet (en zoeter als cola enzo) blijven drinken is veel groter dan kinderen die gewend zijn water te drinken. En die suikers zijn gewoon wel slecht voor je, zeker in die mate.

Als je je kind vanaf jongs af aan alleen water geeft, dan kan hij toch geen voorkeur hebben voor zoete dranken? Gewoon even doorzetten, net als bij zo veel opvoedzaken.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Goed verhaal, alleen smaakt moedermelk al mierzoet. Dus Dl kreeg het zoete niet eens met maar al voor de paplepel binnen eigenlijk :D
    (maar ze drinkt graag water hoor)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hoezo hype...waarom is dat nu weer een hype? Iedereen snapt toch wel dat water het gezondst is?
    En wat Carino zegt vind ik ook...ik ken geen baby die om cola vraagt...ze drinken allemaal melk omdat ze niks anders kennen. Een dreumes/peuter die alleen water krijgt zal geen voorkeur krijgen voor iets anders.

Op een gegeven moment mogen ze hier ook diksap...maar het hoofd drinken is water.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drinkt ze zoveel water als ze wil en krijgt ze 's middags een glas appelsap of sinaasappelsap. Op de psz (4x per week) drinkt ze een beker rooibosthee.
    Als baby had ze kma, kaas en yoghurt gaat inmiddels goed, maar gewone koemelk vindt ze echt niks dus dat hoeft van mij niet.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik drink zelf trouwens door de week ook alleen maar thee of water, ben niet anders gewend. Mochten thuis alleem in het weekend frisdrank. Zo doen wij dat nu ook, 1 fles cola en 1 pak sap en op is op voor het weekend.

En als we ergens heen gaan mogen ze idd zelf bestellen en dat is vaak cassis of appelsap voor de oudste en de jongste 2 fristi, daardoor lijkt het misschien ook alsof ze dat vaak krijgen, maar dat is dus eigenlijk echt een uitzondering.

10. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    En dat baseer je op?

In Utrecht komt er bronwater uit de kraan.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Google het maar eens, is algemeen bekend. De eisen aan kraanwater zijn veel strenger dan die aan bronwater.

Sowieso is Nederland wereldwijd gezien een van de besten met kraanwater .Ik vind kraanwater in het.buitenland ook echt niet te drinken en het.voelt altijd weer als luxe om hier gewoon lekker water uit de kraan te kunnen toveren .

12. misa

misa Niet meer actief

Ik denk zeker dat het aanleren van goede gewoontes belangrijk is. Maar of dat wat zegt over wat ze doen als ze ouder/volwassen zijn...? Je smaakpapillen zijn gewoon ontwikkeld en dus kun je zoete of zoute dingen wel degelijk lekker vinden.

Ik moet zeggen dat thuis alleen gezond en veel water drinken en bij anderen wel fristi ook wel een heel groot verschil vind. Ik vind fristi namelijk wel hele erge troep.
    Ik snap het punt van hele dag zoet drinken niet gezond voor de tanden is. Maar het is ook niet dat ze de hele dag een beker tot hun beschikking hebben.

Vandaag hebben ze alweer water uit mijn flesje gedronken..! Dat lukt wel aardig. Maar ook niet altijd.
    Die limonadetap van Hema ga ik kopen (hadden ze nu niet bij onze Hema........). En die vul ik dan met water.

Voor degene die vroeg waarom ik niet in melk geloof. Dat is ontstaan doordat onze dochter op melk reageerde. Ook al baby al. Toen zijn we in een heftige periode beland en natuurlijk ga je dan lezen. Ze heeft trouwens geen eczeem (noemde iemand geloof ik ook).
    Het lijkt er gewoon steeds meer op dat koemelk niet goed is voor de mens. Natuurlijk heb je calcium nodig maar dat schijn je ook goed uit andere voedingsproducten te kunnen halen. Ik heb zelfs al eens gelezen dat het uit melk amper opgenomen wordt.
    In melk zitten oa lactose, koemelk eiwit, fosfor. En het mensenlichaam schijnt daar niet goed tegen te kunnen. Er zijn mensen die verband leggen tussen astmatische klachten, allergieën, eczeem, hooikoorts en melk.

Dus hier doen we dan niet meer. Ze krijgen wel producten waar melk in verwerkt zit. Maar dat zijn mindere hoeveelheden. Dochter reageert wel op meer producten, maar wie weet gaan we melk eens een tijd helemaal verbannen uit onze diëten.

Maar goed..... Naast de waterkan om zelf drinken te tappen en misschien meer water in een flesje en met rietje aanbieden, zal ranja oid niet helemaal verdwijnen. En dat vind ik ook niet nodig. Ben gewoon even zoekende naar goede mogelijkheden en alternatieven. En ook zoekend naartoe dit is waar wij wel echt achter staan. :)

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink nu al 3 jaar geen koemelk meer, producten van dierlijke melk in heel geringe mate (keer kaas door de pesto bijvoorbeeld), en voel me beter dan ooit. Ik heb jaren last gehad van een prikkelbare darm, nu volledig nergens last van. Tot ik iets van melk nuttig. Dus zodoende hier ook geen koemelk meer.

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Hier was zoon lang fan van water en af en toe thee.
    Nu drinkt hij geen thee meer, maar water gelukkig wel alleen niet veel.
    Hij krijgt nu ranja, maar wel dun verlengd. Het gaat hem om een smaakje.

Appelsap drinkt hij ook graag en soms sap van ananas, sinaasappel of mango. Die kan je trouwens ook bij de biowinkel halen, als je het van de supermarkt niet goed genoeg vindt. Al die verse sappen bij de biowinkel zijn echt heerlijk! Aangezien onze zoon alleen appels en aardbeien eet tegenwoordig, zijn die sappen nog goed ook.

Wicky drinkt hij sinds kort ook een beetje. Hij vindt het niet bijzonder, dus we gaan op zoek naar iets anders. Maar ik vind niet dat er iets mis is met wicky hoor, zolang je het niet de hele dag door geeft, dag in dag uit.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mijn zoontje heeft heel lang alleen maar BV, water en thee gedronken. Later kwam daar bij een verjaardag een glaasje (verdunde) appelsap bij. Nu mag hij op een verjaardag ook rustig ranja.

De laatste maanden drinkt hij minder goed. Dan moet hij wel een bekertje thee en een bekertje water drinken. Daarna mag hij een bekertje ranja.

Hij drinkt overigens vrij weinig, maar eet weer veel fruit, dus daar haalt hij ook genoeg vocht uit.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Neem diksap ipv ranja! Daarbij drinken mijn meiden verse sinaasappelsap en pure appelsap (uit zo'n fles), beide doe ik altijd halfhalf met water aangelengd. Gaat prima zo! Water gaat meer tussendoor als ze dorst hebben!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op een gegeven moment komen kindjes ook bij andere kindjes thuis en heb je niet meer in de hand wat ze eten en drinken. Hier wel een redelijk gezonde basis maar ik be niet te panisch zeg maar ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze oudste lustte op zich best water maar ze dronk er maar weinig van, te weinig. Dus af en toe een pakje zodat ze in ieder geval genoeg dronk. Nu drinkt ze het gelukkig veel beter. De jongste is altijd al wel dol geweest op water.
    Smoothies houden ze hier niet van, nu had ik bij de action pakjes gevonden met fruit en groente en zonder toegevoegd suiker, de oudste vindt die erg lekker. De jongste drinkt dan liever water ;). Hier is de regel 1 pakje per dag en verder water. Als we uit eten gaan of eens wat gaan drinken mogen ze zelf kiezen. De oudste vaak Fanta en de jongste vaak appelsap.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #59 piccolina, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt: 13 jun 2015
    Ik ook niet;)
    Gelukkig goede gewoontes aangeleerd en dochter vraagt om water dan om fristi.

Over kraamwater/bronwater is veel discussies over maar kraaanwater is indd beter dan bronwater minst het om de nieuwe leidingen gaat, wordt goed doorgespoeld ivm listeria (goed aangelegde leidingen).
    Mineraalwatee heeft andere samenstelling dan kraanwater. Ook elke regio heeft andere filtratieprocess en smaakt anders. Voor de kraanwater regelgeving is echt 10x strenger dan voor mineraalwater.
    Bar le duc bijv wordt bij utrecht ergens gewonnen, dat komt ook in kraam maar via enorme filteringptocess omdat zo gewoon uit laten komen is niet volgens de regels die zijn vastgesteld aan de kraanwater.
    Maar er zijn ook steeds meer mileuvervuillinh waardoor filtering moet steeds zich ontwikkelen etc dus het is eigenlijk beetje "dubbel".
    Ik kies zelf voor 50/50 doen.

Het is maar wat je liever wil. Hier drinken we kraanwater alleen bij ons thuis maar ook vaak genoeg mineraalwater (vinden we lekkerder uit de koelkast). Bij iemand thuis drink ik geen water en neem altijd overaal filterfles mee voor dochter. We hebben zelf leidingen aangelegd en weten dat 100% zeker dat bij ons is betrouwbaar, andere geen idee dus wie filteren dan nogmaals.
    We filteren ook bronwater in het buitenland (buiten europa) als we fleswater kopen.
    Op kdv heeft ik altijd eigen water mee want is allemaal erg oudere huizen en of daar lood inzit zal niemand beantwoorden.

En we drinken liever ook geen water uit de automaten die in de wachtruimtes staan want in 99% gevallen is niet bpa free.
    Ik heb altijd of fles water of filterfles bij mij zo hoef je nooit iets te kopen ala dochter opeens wil drinken of ik. Erg handig

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik vraag me oprecht af wat je ze nou het best kunt geven als je geen water of thee wil geven. Dus welk merk of soort in de limonadesoorten dan het beste is. Toch de diksap? Mijn kids zijn dol op slimpie maar dat geef ik toch liever niet.

Deel Deze Pagina