Serieus...geef je water mee naar het kdv en filter je dat als je op visite bent Even oprechte vraag: hoe doe je dat als ze straks op school zit en na schooltijd bij een vriendinnetje gaat spelen?? Moet ze dan zelf water filteren?
Dat is maar net wat jij verstaat onder gezond. Ik zou zelf het liefst hetgene geven zonder toegevoegde suikers. Fruitsuikers vind ik al een stuk beter en gezonder al vinden sommigen van niet. Bij ah bv heb je van het basic merk 2 soorten appelsap. Het ene heet appelsap...dat is dus puir sap uit appels (en conserveermiddel) maar dus alleen suikers uit fruit. Het andere heet appeldrink en daar zitten dus kunstmatige toegevoegde suikers in.
Ja ik zit ook met open mond te lezen. Dat je dochter zo geweldige eter is weten we inmiddels maar "nee hoor ik heb mn eigen water mee, ik weet niet of jullie leidingen goed zijn"?
Appelsap is hier geen optie, krijgt de oudste diarree van. Dan kom ik denk ik toch bij de diksap uit wat denk ik beter is dan bv karvan cevitam oid. Alle variaties zonder toegoegde suiker bevatten volgens mij aspertaan of stevia. Ik zie door de bomen het bos soms niet meer. Light is niet goed maar een berg suiker ook niet..... overigens dacht ik goed te doen door de kinderen biologisch van arla te geven maar daar zit dus ook stevia in.blijkbaar
ja appelsap was een voorbeeld he Maar idd als jij de keuze moet maken tussen diksap of andere limo/ranja dan idd diksap als het aan mij ligt
Wij verdunnen sap (appel) vaak met veel water, doen dat ook wel met ice tea (1/4 SAP 3/4 water) Verder krijgen ze Diksap, kc, melk. Altijd 1 beker met smaakje in ochtend en middag en dan de rest beker of fles (aan) vullen met water. Dingen als fristi en chocomelk, Slimpie etc. wil ik zo lang mgl uitstellen...
Tja als je loodwater wil drinken moet je dat vooral doen) We doen het niet en eigenlijk niemand drinkt hier water bij onbekende huizen. Alle mijn kennisen namen voor babyaltijd eigen water mee. Op kdv zeiden ze zelf dat ze niet zeker weten of er lodenleidingen inzitten ze geven ook alleen bronwater aan kids in principe of vragen ze als ouders zelf willen meenemen ook goed. Wat later op school etc is andere vraag. Op school zit zoiezo geen lood. Is regelgeving. En bij iemand thuis vind ik verantwoordelijk van de andere oudere. Ik zou nooit water geven aan iemand kind of niet als ik niet wist of er zeker geen lood inzit. Dat andere het niet boeit is andere verhaal Ik probeer het zo goed mogelijk nu doen zonder gestress en als ze komt ergens drinkt daar water etc zal mij niets uitmaken. Ik kies bewust dingen of dat water is of speelgoed of bouwmaterialen. Zo maken we goede basis en je kan niet alles ontkomen is logisch en daar maak ik mij geen druk om. Idereen moet het zelf weten hoe hij doet en leeft. Zou mijn zorg niet zijn
Je bent niet panisch maar neemt wel overal je eigen water of filter mee? Nee dat gaat me echt te ver. En je dochter is 2, op een gegeven moment zien ze meer dan alleen water en thee en dat hou je echt niet tegen. Moet je ook niet willen denk ik. Thuis de basis die je wil geven en meegeven, daarbuiten aanpassen aan anderen. Zo ken ik moeders die gewoon water zielig vinden om te geven en dan mijn jongste limonade geven terwijl ze vaak liever gewoon water wil. Ga ik niet moeilijk over doen. Ze gaat later waarschijnlijk nog wel veel meer doen waar ik niet achter sta dus af en toe een extra glaasje limonade vind ik prima
Ik vond dit een leuke link voor wie iets anders wil aanbieden dan water en thee en geen suiker, zoetstoffen oid wil..om zelf te maken: Zelf heerlijke suikervrije limonade, ranja en ijsthee maken! - KitchenHugs
Heeft iemand trouwens toevallig de ingrediënten van bar le duc fruitwater bekeken?? Er staat wel "natuurlijk" maar de praktijk is vaak anders..ik ben benieuwd of dit echt enkel water met fruit is. Zag dat het wel met koolzuur is..dat wil ik niet aan mijn kindjes geven, maar als ik hem even open laat staan is de koolzuur er zo af volgens mij.
Ik denk zonder koolzuur is niet zo lekker meer. Maar is het niet gewoon water met limonade? Verder ken ik dat niet. Ken Spa fruitwater maar is met suiker enz.
Er staat specifiek GEEN suiker en zoetstoffen...maar ik kan even geen etiket online vinden...ga morgen maar eens in de winkel snuffelen.
Ik heb niet alles doorgelezen maar mijn dochters wilden eerst ook amper water drinken. Omdat mijn oudste steeds recidiverende urineweginfectie had en ze te weinig dronk bood ik maar steeds ranja aan en de jongste schoof op geven moment zelfs water weg met de medeling 'niet lekker'. Ik heb ze toen allebei een mooie fles gegeven en ben gestopt met ranja geven. De oudste moet gewoon haar fles leegdrinken en doet dat braaf, de jongste heeft de eerste 3 dagen 's nachts een hele fles leeggedronken omdat ze overdag te weinig dronk (gelukkig wordt ze gewoon wakker om te plassen ) maar daarna was ze er doorheen. Nu drinken ze allebei vanzelfsprekend water. 'S morgens drinken ze een beker melk en ze mogen 1 keer per dag een beker ranja maar dat komt er niet eens altijd van.
Ik heb het over iets anders. Af en toe buiten huis op bezoek mag ze van mij wat ze wil ook al ze hele taart wil opeten en liter fristi opdrinken samen met patat. Ik verbied haar niets. Ik heb het over dat thuis leven we zo gezond mogelijk er valt niets te verbieden of verstoppen. Wat er later zal zijn bekijk ik later waarom moet ik mij daar nu bemoeien. Ik leef nu en doen nu samen we als gezien zoals we nu doen op het oog om goede basis voor alles geven: en ik eten en in kleding en in gedrag etc. Wat later komt bekijk ik van andere perspectief maar voor mij stelt het niets voor als iemand zegt: "wacht maar tot ze 2-3-3-6-10 is etc" want zo hoor ik dat al 2 jaar (begon met "wacht dat ze 6mnd is" en ik "wacht" nog steeds op dat horrorverhalen. Ik vind dat iedereen moet doen wat hij zelf wil en doet. Ik veroordeel niet als iemand elke dag fristi geeft en vind prima is niet mijn leven en niet mijn kind. Bovendien naasr gezond eten/drinken spelen ook andere factoren bij zoals gezondheid van het kind (mijn dochter kan niet tegen suikers ze krijg eczeem). Een vrindien van mijn heeft dochter die was altijd boven alle grafieken ze woog 18kg met 1.5 jaar. Ze zei dat ze gewoon het "makkelijk" vind koek en snoep en suiker etc. Tot dochter verplicht naar dietiste moest haar ogen werden geopend dat het ook anders kan ze wist gewoon niet dat het bestaat "water" want ze dronk dat zelf niet Iedereen doet het met hun kinderen zoals hij is en is logisch. Je gaat niet ongezond geven als je gezond zelf doet en andersom. Iedereen is anders en dat is mooi anders zal leven te saai zijn
Licht Sprankelend Fruit Water Berries & Guarana. Inhoud en gewicht 0,5 Liter. Ingrediënten Ingrediënten: Bar-Le-Duc natuurlijk mineraalwater, koolzuur, fruit extract, citroensap-vlierbessensap (0,2%)- en zwarte bessensap (0,05%) uit concentraat, natuurlijke aroma's.
Mijn zoontje heeft nooit iets anders gekregen dan water, dus dat drinkt hij de hele dag. Soms krijgt hij een slok van mijn sap.
Heb alles gelezen.....mijn zoons mogen altijd roosvicee, thee of een glaasje melk...Water drinken ze niet echt maar dat vindt ik zelf ook niet echt nodig... Ook heb ik wel wicky in huis en dat krijgen ze soms ook mee naar school.... Maar daarin tegen eten ze altijd goed eten ze altijd fruit en groente en ook 1 keer in de week patat....
Ik gebruik deze maar zie dat er stevia in zit. Dat is ook niet goed he? Een paar druppeltjes zijn genoeg voor hem. Als hij maar ziet dat ik er iets in doe