Wat te drinken voor kleuters en peuters

Discussie in 'Voeding' gestart door Nettie, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar er zijn ongeveer 10 soorten??

Hier: melk, water, thee, verse jus, appelsap, chocomel, yoki, fruitwater maar hier dus vooral dus heel sterk aangelengde diksap (we hebben altijd 3 soorten open staan dus we kunnen lekker afwisselen)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou dat valt wel mee want alles met appel erin valt al af, perzik-peer gaat nog wel maar de rest moet ze echt niet.

En ze moet veel drinken ivm met blaasproblemen, dus ik kies ff de makkelijke weg en houdt het gewoon bij ranja..

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee is niet de max maar ik vind drie stuks wel genoeg, ze zou gerust meer willen maar dan eet ze avondeten weer niet..

ik heb een lastig kind :D

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik moest dit even 3x lezen: schenken ze op het kdv dus ranja met kunstmatige zoetstoffen?:$

Ik zou zeggen: loop eens bij een biowinkel binnen; daar hebben ze zat diksappen en limonadesiropen zonder appel.
    Als je hem toch supersterk aanlengt, kost dat in verhouding echt veel minder dan een glas chocomel.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Mmm ja dus... Biowinkel moet ik idd keer heen maarja hier in t dorp zit die weer niet dus komt er steeds niet van.

Diksap zonder appel kan ik bij de supermarkt ook wel vinden maar die vind ze dus niet lekker, alleen peer-perzik maar ook niet altijd.. word er best moe van en heb een aardige verzameling aanflessen waar amper iets uit is.

6. zogelukkig

Ben jij gewend om altijd een beker zoet drinken te hebben staan?
    Probeer eens dat niet te doen, zodat ze echt dorst heeft. Dan drinkt ze wel water. Toch? Mijn zoontje lurkt water uit de kraan, uit de fles, uit een oud Medela-melkflesje, uit een bidon. Echt superhandig hoor!

7. adi

adi Niet meer actief

Als je volgende keer naar Uden gaat, loop eens binnen bij:
    1. Rozemarijn en Thijm (naast de Prenatal), en
    2. bio supermarkt achter de AH.

Ik kwam daar eerst ook nooit, maar ben een keer (na enig aandringen van enkele dames hier :p) binnengelopen, en ze hebben echt zoveel leuke en lekkere dingen. Ik ben vooral op zoek naar lekker, gezond en 'echt' eten en drinken voor de kinderen.

Maar ze hebben dus ook lekkere en gezonde (aanmaak)sappen. Ik vind het qua prijs ook wel meevallen als je bedenkt dat een fles diksap ook € 2,5 kost.

OT: hier drinken ze voornamelijk dun aangemaakte diksap of water. Helaas vinden ze thee niet zo lekker, alleen af en toe en dan koud. Mijn dochter krijgen daarnaast 2 glaasjes droge-pruimen-sap per dag om beter te kunnen poepen.
    En ze krijgen 2x melk per dag (dit gaat de laatste tijd ook niet echt denderend)

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bio supermarkt nooit geweten dat die daar zit.. ga van t weekend ff kijken!

9. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, ja 3 stuks vind ik ook genoeg hoor, maar ikd ahct dat jij bedoelde dat daranaast ze dan niks qua suiker binnen "mag "....maar dat bedoelde je dus niet...

zonde van al die flessen diksap...ik koop altijd die van ah bio, is ook idd iets van 3 of 4 euro..en het gaat echt snel op..maarja...ik vind het ook moeilijk...

hier wordt ook altijd water gedronken, maar overdag staakt zoonlief water haha, hij wacht gewoon tot ie diksap krigjt ofzo..echt erg..

terwijl savonds bij het eten, drinkt ie soms wel 2 volle glazen weg..ook voor het slapengaan altijd paar slokken water...verwend kind :p

10. zogelukkig

't Is toch wat ... Maar er is dus hoop, haha!:)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee ze krijgt overdag twee keer een beker ranja en verder staat er altijd beier water op tafel maar die drink ik meestal op. Het is altijd al een slechte drinker geweest..

Ze moet minmaal 700 cc drinken van de kinderarts , nou dat halen we amper..

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Zo leer je nog eens wat... ;)

13. adi

adi Niet meer actief

Ik snap ik jullie geval dat je alles geeft, als ze maar drinkt hoor. Vooral als het medisch nodig is.

Toen mijn dochter weken lang weigerde te drinken, heb ik ook alle trucs uit de kast gehaald. Ze mocht net zovaak pakjes drinken als ze wilde, pyjamapapjes enz. Zolang er geen zoetstoffen in zaten en het vocht was, was ik blij dat er iets in ging, en ze bleef plassen.
    Gelukkig was het hier een fase, en zijn we weer terug bij de gezondere drankjes.

14. adi

adi Niet meer actief

Is het een idee om zelf waterijsjes te maken (bij van diksap), en die aan haar te geven als extra vocht?

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ijsjes kan ik ook nog proberen inderdaad..

Het is lastig, wil haar niet dwingen om te drinken want dat werkt averechts maarja die 700 cc zit toch steeds in mijn hoofd.

Deel Deze Pagina