Hallo allemaal Een vreemde vraag maar mijn dochter van 18 maand ligt sinds een week op haar buik met haar vingers bij haar plasser(op de luier) en gaat aardig friemelen. Dit lijkt mij peuter mastrubatie. Schrok alleen dat het al zo vroeg is. Iemand ervaring of zo. Want als ik s ochtends in haar kamer kom en ze ligt zo dan zegt ze dat ik weg moet gaan. Reageer hier niet op en vraag wat ze doet. antwoord niet hoor. En pak haar uit bed en kleed haar aan. Weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Tips??
Ik zou haar gewoon laten gaan, waarschijnlijk een fijn gevoel. Hoort bijhet lichaam ontdekken, gaat vanzelf weer over.
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb haar eerst ook wel laten liggen maar s ochtends haal ik haar er nu wel uit. Anders sta ik zo lang naast het bed. HIHI.
ja mijn dochter deed het ook weleens en nu zegt ze met het schoonmaken van haar vagina ook weleens: doe maar nog een keer.. hahaha waarschijnlijk voelt het fijn maar voelde me er de eerste keer ook wel beetje vreemd bij maar ze weet niet beter natuurlijk dus schenk er verder geen aandacht aan
mn dochtertje ook hoor als ze op de wc zit mag ze zelf afvegen ,ja da vind ze leuk natuurlijk,en als ze in der blootje ligt zit ze erook aan ,ja ik besteed er geen aandacht aan,, het is van haar,,zolang ze het straks niet in het openbaar doet is het prima
Mijn dochter ging in de winkelwagen altijd helemaal naar voren zitten en liet haar beentjes hangen. Toen ze iets ouder werd, liep ze zelfs een beetje rood aan en "zonderde" zichzelf een beetje af. Na die keer zette ik haar maar in de winkelwagen zelf ipv het zitje. Ik denk zelf dat het best normaal is op die leeftijd, al zal de een eerder zijn dan de ander.
Herkenbaar, mijn dochter doet dat ook. Laatste zat ze op de wc te friemelen en ik zei haar dat ze af moest vegen, toen zei ze 'nee mama, hand in plasser' haha! Ik besteed er maar zo min mogelijk aandacht aan, soms, als het te gek wordt, zegt ik dat ze dat beter niet kan doen als er andere mensen bij zijn, maar alleen als ze alleen is. Echt veel indruk maakt het nog niet
gelukkig maar, begon me al af te vragen hoe ik hier nu het beste mee kan omgaan. En je weet dat het bestaat maar niemand hoor je erover. Bedankt allemaal
jongetjes doen het ook hoor, even friemelen in bad en dan zeggen "kijk mama"' tja... dan kunnen we gaan kamperen want de tentstok staat al
whaha dat deed mijn oppaskindje ook toen hij een jaar of 2 was. We waren toen met zindelijkheidstraining bezig Zei hij ook steeds kijk fox! ik heb een grote piemel! Nu is hij 3,5 en doet hij het nooit meer (nou ja vast wel, maar hij weet nu dat het niet zo netjes is om dat te doen waar andere mensen bij zijn)
Het is inderdaad heel normaal. Niet teveel aandacht aan besteden. Als ze wat groter is, kun je haar leren dat dit iets is wat je niet doet in het bijzijn van anderen. Het heeft voor die kleintjes geen enkele betekenis, trouwens. Het voelt gewoon fijn.
mijn kleine man doet het ook, hij gaat dan op zijn knuffel liggen en dan met zijn beentjes draai bewegingen maken. Liet hem altijd gaan is logisch dat ontdekken ze ook natuurlijk. Maar een paar maanden terug was het wel heel erg, als hij maar de kans kreeg om ergens te gaan liggen deed hij dat en meteen zijn knuffel eronder en draaien. Maar ook overal waar we op visite kwamen. Heb toen tegen hem gezegd dat als hij het wil doen hij het maar s,avonds in zijn bedje moet doen en dat hij anders overdag zijn knuffel kwijt was, misschien een beetje hard maar werd te en nu doet hij het af en toe s,avonds op bed en laat ik hem gaan.
Lars zit ook te spelen (trekken, slaan, friemelen) met zijn piemeltje als we hem verschonen. Wij besteden er niet zo veel aandacht aan. Lijkt mij normaal dat ze zichzelf gaan ontdekken.
Hier ook een mannetje dat zijn piemeltje reuze interessant vindt. Tja is normaal denk ik. Ik vind het alleen wat ver gaan dat meneer zijn piemeltje overal tegen aan wil zwaffelen in de douche?!?!?!....nadeel voor hem dat zijn kleine zusje er bij is en die het niet pikt en er dus vervolgens naar grijpt hahaha...
die kleine van mij weet ook sinds kort dat er daar wat hangt. Ik vind het echt een grappig gezicht hoe hij ongegeneerd er aan gaat lopen friemelen. Zodra die rimper losgaat gaat die hand er al naartoe, met de luier nog aan! Zodra die luier af is begint het feest. Wist niet dat die dingen zover konen uitrekken, haha. In bad zit ie ook in een rare positie af en toe, en dan weet ik al dat ie zit te loeren naar dat ding. En ja hoor, daar gaat dat handje. Hij lacht er heerlijk bij. Ik laat hem maar begaan, het is een fase. Zolang hij niet gaat 'rijden' in het openbaar vind ik het niet erg.