Hoe goed ken je je lichaam? Zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rayna, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Hai dames,

De laatste 2 weken heb ik een raar gevoel in m'n buik, voel bijna dagelijks nu af en toe van die plopjes net als toen ik zwanger was en de baby voelde bewegen. Heb een spiraal maar ja je weet maar nooit test gedaan negatief.

Vind het nu wel dubbel want ja je hoort van die verhalen dat mensen ineens aan 't bevallen waren enzo. Maar weet van mezelf dat ik m'n lichaam echt heel goed ken wist bijvoorbeeld gelijk dat ik zwanger was zonder getest te hebben(bij m'n zoontje). Maar bij de vrouwen die dan ineens toch nog zwanger bleken te zijn, hadden die dan ook helemaal geen voorgevoel of twijfels? Zit echt te twijfelen want m'n buik word ook wat boller nu maar ja kan dat gewoon in m'n hoofd zitten.. Hmm weet 't niet hoor..

Zijn er dames die door de spiraal of wat dan ook zwanger zijn geworden en er later achter kwamen??

Moest dit ff kwijt..:)

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Pff.. Ik wordt altijd bang van dit soort verhalen. Ik heb namelijk ook een spiraaltje. Ik ben super gek op mijn kleine ventje maar een tweede zit er nu echt niet in. Ik ben dan ook alleenstaand dus ik hoef me (nog) geen zorgen te maken.

Ik wist trouwens ook meteen voor het testen al dat ik zwanger was. Maar als je echt twijfelt zal ik bij de dokter even bloed laten prikken!

Succes!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Toen ik een spiraal had voelde ik me dat volledige half jaar zwanger.
    Werd er knettergestoord van en hem em eruit laten halen.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Idem hier!! En dat ding komt er bij mij ook nooit weer in, klote ding;)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Had je laatst niet al hetzelfde gevraagd bij het zwanger worden topic of was het iemand anders? Heb je al getest, das de enige manier. Moet je ook wel op de uitslag vertrouwen dan :)

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In principe kun je ervan uit gaan dat een test wel klopt, maar als je echt twijfelt kun je langs je dokter en bloed laten prikken. Dan weet je het zeker. Ben je niet schijnzwanger??

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben door anticonseptie heen zwanger geworden.. En ik wist het al voordat ik ongi zou moeten worden.
    Ik had dezelfde steekjes in mijn liezen als ik bij mijn dochter had. Ik zei toen tegen hubby, schat bereid je maar voor want ik ben zwanger hoor...
    Volgende ochtend een test gedaan en die was positief.

8. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Een test klopt ook niet altijd hoor.Ik heb er toen 3(!) gedaan en allledrie waren ze negatief.Toen mijn ongesteldheid uitbleef dacht ik dat er wat met me aan de hand was en ben bij de gynaecoloog geweest.Daar bleek ik door middel van een echo al 12 weken zwanger te zijn! :D:D:D
    Het geeft dus geen van allen 100 % zekerheid!

9. Within

Within Niet meer actief

Ik ken mijn lichaam redelijk goed, het blijft me verrassen. Zal de FM ook wel zijn denk ik. Kwa zwangerschap geen idee, al heb je soms wel een voorgevoel en die heeft een keer geklopt.

10. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ja ik dacht ook aan schijnzwanger. Dit is al mijn 3e spiraal had eerst een koperspiraal maar had er erg veel last van, toen de HA hem eruit haalde zag hij dat de uiteinden verbogen waren omdat mijn baarmoeder hem zo hevig afstootte. Deze voelde ik ook heel erg zitten maar heb hem nu een jaar (hormoon) en het is nu een stuk minder. Ja test was negatief heb er nog 1 in de la liggen denk dat ik deze straks maar doe. Moet morgen ongesteld worden maar voel nog helemaal niks. Vind het wel eng hoor, dit vooral ook omdat een vriendin erachter kwam dat ze zwanger was en ze was al 20 weken!! (pas gebeurd) Maar vooral die plopjes zijn echt heel eng. Denk steeds van zijn me darmen maar ja blijf er toch mee in m'n hoofd dat het misschien wel kan......

11. tulip

tulip Niet meer actief

geen ervaring met spiraal e.d. maar die plopjes heb ik mn hele leven al. Dat zijn idd je darmen, ik heb een prikkelbare darm, dus die maakt overuren. Ik vond het dus wel grappig toen ik de baby voor het eerst voelde schoppen, ik kende dat gevoel al heel goed, was voor mij niks nieuws;)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb die plopjes sinds de zwangerschap van Thirza en die zijn nooit meer weggegaan... Ze drukte tijdens de zwangerschap al m'n organen aan de kant, (klein buikje, grote baby) en sindsdien een beetje gevoelige darmen, wat dus nooit meer overgegaan is.
    Ik testte pas 2,5 week overtijd toen positief, maar we zijn uiteindelijk ook 1,5 week teruggezet, dus dat lag daar ws aan. De afgelopen zwangerschap testte ik wel eerder positief.
    Bij Thirza wist ik het wel gelijk, dat ik zwanger was. Al lang voor de test dus aangaf dat dat zo was. Deze keer was ik daar minder zeker van...

Of je door de spiraal heen zwanger bent geraakt, zul je alleen te weten komen met een zwangerschapstest. Als je gisteren nog getest hebt, zou ik niet vandaag alweer testen: een paar dagen wachten en dan nog eens. Direct opnieuw testen heeft geen zin.
    Verder zou ik me niet te veel op laten jutten door allerlei rare verhalen van pas bij 20 weken er achter komen dat je zwanger bent: dat gebeurt bijna nooit en heeft ofwel te maken met totale onoplettenheid, (niet opmerken dat je niet meer ongesteld wordt), ofwel met die uitzonderingen die tijdens een zwangerschap in eerste instantie nog gewoon blijven menstrueren. Beiden komen echt niet veel voor, dus de kans is echt heeeeeeel klein dat dat jou zou overkomen hoor!
    Gewoon met een paar dagen nog een testen, als je niet ongesteld wordt en anders je huisarts even bellen en overleggen!

Deel Deze Pagina