hoelang mag ik haar laten slapen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien een hele blonde vraag.ons meisje is nu 11 dagen oud en vacht heb ik haar na 7 uurtje maar wakker gemaakt voor een voeding (11 uur de laatste en 6 uur pas weer een gegeven omdat ik het wilde niet omdat ze kwam)

ze krijgt een 6tot 8 voedingen perdag meestal 1 borst per keer en af en toe 2 meestal zit ze na 1 borst echt vol.

mijn vraag nu dus hoelang mag ze eigenlijk slapen met deze leeftijd??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een regeltje wat ik wel makkelijk te onthouden vond: ze mag haar gewicht in kilo's maal 2 slapen, dus als ze 4 kilo is mag ze max. 4 x 2 = 8 uur slapen. Deze regel geldt tot 6 kilo, daarna maakt het niet meer uit hoe lang ze slaapt.

Wat fijn dat ze zoveel slaapt!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke dus ze mag dus nu bijna 8 uurtjes slapen! dan ga ik haar dus niet meer wakker maken!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.140
    113
    Vrouw
    Gewoon laten liggen, ze laat zichzelf echt wel horen als ze honger heeft!
    Ons zoontje sliep met 2 weken door van 23.00-08.00, dus daar hadden we echt gelukt mee. Het voordeel voor jezelf is dat je ook wat meer uit kunt rusten van je bevalling.
    Geniet er dus van dat je een kleine slaapkop hebt!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lekker van genieten! Fijn dat ze zo lekker slaapt!
    Zolang jij het idee hebt dat ze wel alert is en niet suf....

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat een luxe!! :)

Ik ga nu zo maar naar bed omdat ze de laatste dagen zo'n 4 a 5 keer per nacht weer komt!! ;)

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als het geboortegewicht terug is dan kun je de baby lekker laten slapen, ze melden zicht vanzelf als ze voeding willen.

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ja lekker laten liggen hoor!! Geniet er maar van! En ze heeft haar slaap ook nodig!

Wat ik hier wel merkte is dat ze het aantal voedingen over het aantal uren van de dag verdeelde. Liet ik haar 's ochtends bijv 2 uur langer liggen, dan ging ze die 2 uur ergens anders weer compenseren. Dus bij ons was het al snel fijner om haar zelf om 06.00 aan te leggen zodat ze de overige voedingen handiger verdeelde.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik zou bijna willen zeggen; bofkont! :p Nee hoor, hier kwam Dennis tot 5 maanden iedere nacht zowiezo 1 keer, soms vaker. Niet erg hoor, maar op den duur redelijk vermoeiend.
    Nu slaapt ie al een tijdje door, d.w.z. van ± 22.00 / 23.00 - 5.00 / 5.30.... en ik vind half 6 best vroeg om de dag te beginnen! Hij slaapt dan namelijk pas weer rond 8.30, de lolbroek.
    Ik wil maar zeggen, rust nu lekker uit zolang het nog kan, het kan best zijn dat je straks alsnog gebroken nachten krijgt! (Ik wil je niet ontmoedigen overigens). ;)

Inderdaad, zo ging het hier ook.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey vergeten ge reageren.

ach ik vind het lekker maar inderdaad het kan zomaar weer over zijn.fynn heeft tot 14 maanden niet door geslapen dus was er ook helemaal op ingesteld haha

ze krijgt nu om half 12 de laaste voeding en komt dan tegen 6 uur weer dus dat is heerlijk.

Deel Deze Pagina