Wat te eten bij te hoge suikerwaardes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvN, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo,

Ik heb deze week een lunchcurve gehad ivm mijn bmi.
    De uitslag hiervan was;
    voor de lunch 5,4
    na de lunch 7,4
    30 min later 5,3

Als lunch had ik 2 witte snee-en brood op met kaas en hagelslag en een beker melk.

Mijn vk vond de waardes niet schrikbarend hoog maar moest wel op gaan letten.

Maar nu vraag ik mij dus af wat mag ik wel gaan eten? Ik denk nu dat ik elke ochtend dan 2 snee-en bruin brood neem met kaas of ham, smiddags hetzelfde en dan avond eten. Verder niks meer tussendoor want ik ben nogal een snoepkont!

Maar kwa avond eten weet ik dus niet wat ik moet gaan eten, ik ben gek op macaroni, spaggetti en op rijst. Zoals vandaag heb ik kofta op.
    Mag dit allemaal wel? Of hebben jullie een beter advies?
    En wat mag ik wel drinken? Melk? sap light?

Want ik voorkom zwangerschapssuiker liever door mijn eetgedrag nu aan te passen dan dat het te laat is!

Alvast bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik zou het even met je verloskundige overleggen, ook of die het nodig vindt om je naar een diëtiste te sturen. Het is inderdaad wle handig om te weten wat je wel en niet moet eten. Bruin brood is inderdaad beter dan wit brood. Rijst en macaroni kan prima. Veel groenten is ok. Tussendoor helemaal niets eten is niet zo goed je kunt beter wel wat gezonds nemen tussendoor, anders schommelen je suikerwaarden helemaal. Een schaaltje yoghurt, een stuk fruit oid.

Mirjam

Deel Deze Pagina