wanneer verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    'Hoor' je je baby nu voor of na de voeding te verschonen?

Toen ik nog borstvoeding gaf verschoonde ik hem óf halverweg óf na de voeding.
    Nu met de fles doe ik het altijd er na. Dus slapen, wakker worden, fles, en dan verschonen.

Maar nu hoor ik ook wel dat anderen het juist vóór de fles doen. Dus slapen, wakker worden, verschonen en dan de fles.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou het gewoon doen wanneer jij het het makkelijkste vind ;)!

Hier deden we het vaak voor een voeding, omdat ze tijdens de voeding aan de borst in slaap vielen. Maar ook een tijd gehad dat we ze juist na de voeding verschoonde omdat ze tijdens de voeding altijd poepte ;)!

En nu ze wat groter zijn is het eigenlijk alleen voor en na de slaapjes en tussendoor wanneer het nodig is (gepoept of luier vol plas ;))

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Voor èn na de slaapjes? Is dat niet heel vaak?

Bij borstvoeding viel ons mannetje ook heel vaak in slaap. Dat was voor ons juist een reden om hem uit te kleden en te verschonen. Werd ie iig. weer wakker! :rolleyes:

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wij deden het in het begin ook tussendoor
    ze stopte altijd halverwege de fles en dan deden we verschonen
    en dan dronk ze weer verder

nu doen wij het erna
    egenlijk omdat we als we haar bv smorgens uit bed halen
    zen geen geduld meer heeft
    ze wilt eten en wel nu!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik vind het wel meevallen.

Vaak doen we het smorgens als ze wakker worden dus rond 6.00 uur.

Dan gaan ze vaak meteen nog even slapen tot een uur of 10.00-10.30 en verschonen we ze na dat slaapje.
    Of ze gaan even naar beneden en dan om 8.00-8.30 weer naar bed tot 10.30-11.00, ook dan verschonen we ze na dat slaapje.

Rond 13.00-13.30 weer verschonen en naar bed.

Rond 15.00-15.30 uit bed en verschonen.

Dan savonds bij het naar bed gaan rond 19.00 in bad etc dus verschonen.

Kom dan dus uit op 5 keer per dag verschonen (zonder extra verschonen ivm erg volle plasluier of poepluier) vind dat niet zo heel veel eigenlijk!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ik weet dat ze een volle luier heeft ga ik niet wachten tot na de voeding :) Maar meestal doe ik het tussen het voeden door, eerst 1 borst, dan een schone luier en dan nog een toetje aan de andere borst.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi hier ook zo, anders krijst ze de hele flat wakker om 7 uur!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi.. je 'hoort' het te doen wanneer jij dat belangrijk vindt... Ik verschoon mijn zoon altijd voor het eten maar dat is omdat ik de tik heb dat ik zelf ook niet in een vieze broek zou willen eten. Het nadeel is dat ik vaak na het eten weer aan de slag moet. Dat kost werk en geld en toch blijf ik het doen. Altijd gedaan trouwens.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, je 'hoort' niets hoor, net wat het beste uitkomt. Toen ze zo klein was verschoonde ik haar voor de voeding, omdat ze reflux heeft en alles er dan weer net zo hard uitvloog tijdens het verschonen.
    Nu verschoon ik haar ook een keer of 4 a 5 per dag. Alleen een schone luier 's ochtends als ze wakker wordt en 's avonds voor het slapen gaan. De rest van de dag maar net hoe het uitkomt, hoe vol de luier is en wanneer ze poept.
    Grappig ook die verschillen tussen kindertjes. Mijn dochtertje wil altijd rustig wakker worden, vaak blijft ze gewoon nog 10 minuten met haar duimpje in de mond voor zich uit staren, dan wil ze nog helemaal niet uit bed gehaald worden. En als we dan bezoek hebben, kijkt ze ze vervolgens nog een kwartier lang bedenkelijk aan. Daarna wordt het weer een lachebekje!

10. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    ik doe het altijd ervoor. het maakt idd niet uit zei onze kraamhulp maar nu weet mn mannetje dat hij als hij verschoond wordt altijd de fles krijgt dan is hij weer even rustig. dan ligt hij zo lekker te wachten tot alles klaar is.

ook ik vind t makkelijk omdat hij altijd in slaapt valt tijdens t drinken, anders moet ik hem weer wakker maken om te verschonen.

11. Alita

Alita Niet meer actief

In het begin tussendoor zodat ze weer alert was en nu erna, want ze poept vaker na het eten en dat vindt ik zonde van mijn schone luier. Het is maar net wat je gewend bent denk ik, als je kindje altijd na het eten poept lijkt het me verstandig om het erna te doen, toch?!
    Zo doe ik het tenminste...

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Wij doen het voor de voeding. Wakker worden, schone luier en voeden. Maar goed, volgens mij maakt het niet zo heel veel uit wanneer je dit doet toch? Lekker doen wat je zelf fijn vind.

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier hetzelfde ;)
    grtz Ramona

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik weet nog wel dat sophie altijd ging poepen terwijl ze de fles kreeg.

15. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Altijd voor de voeding. Dit omdat het net zo makkelijk is als ik hem uit bedje haal om hem gelijk op de commode te verschonen, zodat ik dat niet beneden op de bank hoef te doen. Maar ook zodat ik hem niet met een vol buikje ga lastig vallen, met het risico dat er melk terugkomt. Met name dat laatste is voor mij de overweging om voor een voeding te verschonen.

16. acire

acire Fanatiek lid

en ik deed het altijd erna, omdat ze (bijna) altijd plaste en/of poepte onder de fles + dat ze altijd meteen melk wilde.

mijn kraamverzorgster zei trouwens dat het voor de voeding 'moest'

ach niks moet, alles mag

17. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Mijn kereltje die laat wel eens een poepje vallen tijdens het voeden.....ik deed het voorheen voor de voeding maar dan moest ik twee keer achterelkaar verschonen. Dus ik doe het nu na de voeding, is ook geen gedoe voor mijn mannetje :D

Deel Deze Pagina