Hi, Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen/hebben gedaan! Met het risico dat straks iedereen weet hoe de baby heet . Ik twijfel nog heel erg, het lijkt me ook erg bijzonder als Eva de naam al wel weet, ze vindt het in ieder geval een mooie naam en het klinkt ook zo lief als ze het zegt . Maar ze weet dus nog niet dat dat de naam van haar zusje is. groetjes, Snoopy
Nee, wij hebben er hier ook 1 rondlopen van 2 jaar en die gaan wij dus echt niet de naam vertellen, met het risico dat straks iedereen het weet. Bovendien zie ik er de meerwaarde niet van om het hem nu al te vertellen. Ja het zal vast heel lief klinken maar das ook nog zo als de kleine er straks is
Daar heb je allemaal ook helemaal gelijk in . Maar ik vind het zo leuk om het haar te vertellen, gewoon een gevoel! Ben een beetje een emo-mutsje hoor op het moment
Ik zou het zeker niet vertellen! het risico is te groot dat ze het doorverteld en een kleintje van 2 kun je niet met zo'n geheim opzadelen.
Niet doen hoor! Kinderen vertellen in hun onschuld vanalles! De zus van een vriendin van mij was zwanger en had aan haar kindje (ongeveer 2 ook) verteld wat het geslacht was en de naam en die kleine uk heeft dat dus tijdens een oppasdag aan opa, oma en tante verteld toen ze het over de baby in de buik van mama hadden. Dat is toch een beetje jammer, de verrassing is dan helemaal weg!! (of je moet dat natuurlijk niet erg vinden...)
Een dochtertje van een vriendin is 6 en mama had haar al verteld dat ze een brusje kreeg, maar dat het nog een geheimpje was. Het eerste wat dochterlief de volgende dag enthousiast over het schoolplein heen gilde waar alle moeders bij waren, was dat ze een broertje of zusje kreeg. Ze vermeldde er wel bij dat iedereen het nog voor zich moest houden, want het was een geheimpje . Ik denk dat het teveel van een kleintje gevraagd is om dit geheim te houden.
Ik was veel te benieuwd hoe de naam uit haar mondje zou klinken, dus hebben het er 1 keer over gehad. Gewoon beneden in de huiskamer en het klonk zooooooooooooooooooooooo leuk! Maar inderdaad, toen ze vervolgens een keer met mijn mams op de baby kamer was, stond ze bij het bedje en zei:''Hier .... slapen he oma??? Jaaaaa hooor, hier ..... slapen. Deze kluffel ook van .....!'' Hihi! Dat weet je natuurlijk als je een peuter van 2 iets verteld. Ze leggen die link al zo goed! Mijn moeder lag in een deuk en ik ook. Vind het ook niet zo'n probleem. Maar als je dat wel vind, moet je dus ECHT niks zeggen!
Hier had mn schoonzus wel de keuze gemaakt om het te vertellen, en mn schoonzus moet nog 10 weken en iedereen weet hoe de baby heet. En dat vind ze zelf heel erg vervelend, en heeft er echt spijt van dat ze het verteld heeft.. mja.. zo'n kleintje van rond de 2 kun je dat niet kwalijk nemen he! Persoonlijk zou ik het niet doen, je weet nooit wat ze er zomaar uitfloepen
Wij hebben er zelf voor gekozen om het niet te doen. Oke, hier waren ze wel iets jonger dan dat Eva nu is, maar toch. Ook konden ze de naam nog niet eens uitspreken ! Wij hebben het gewoon voor ons zelf gehouden terwijl we toch ook al redelijk vroeg uit de naam waren ! Ik ben het wel een beetje eens met zo een beetje alle reacties hier boven! Succes met je keuze in ieder geval !
Nee ik zou zeer zeker de naam niet vertellen. Zo'n kleintje kan gewoon zo'n geheim niet bewaren dus de kans is heel groot dat iedereen weet hoe de baby heet. Maarre, leuk dat jullie eruit zijn!
Bedankt voor jullie reacties! Ik zou Eva ook nooit vragen om het geheim te houden, ik vind inderdaad dat je dat zo'n kleintje niet kan vragen en sowieso vind ik geheimpjes op zo'n jonge leeftijd niet goed. Ik was gewoon benieuwd wat jullie zouden doen/gedaan hebben, aangezien de kans redelijk groot is dat de omgeving op die manier ook achter de naam komt. Ik weet het zelf nog niet, maar de kans is groot dat we de naam pas na de geboorte vertellen. En nu smelt ik gewoon lekker als ze haar handje op mijn buik legt om haar zusje te voelen en zegt dat zusje moet groeien in mama's buik en dan pas eruit mag...
Ow wat ik me later nog bedacht, als jullie het gewoon niet erg vind als ze het per ongeluk toch aan iemand anders verteld, dus dat jullie het niet erg vinden dat mensen om jullie heen de naam van de kleine al weten, dan zou ik het best aan Eva vertellen. Of misschien dat mensen om je heen gewoon denken dat Eva de baby een naampje gegeven heeft ipv 'de baby' en er misschien niet eens bij stil staan dat het echt de naam van jullie kindje zal zijn. (Dat heb ik gehad bij een nichtje van mij, de 3 broertjes noemden steeds een naam en pas na een tijdje begreep ik dat dat echt de naam van de baby was )