flanellen (omslag)luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door hanna76, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Waar gebruik je flanellen (omslag)luiers voor?
    Heb je die echt nodig? En zo ja, hoeveel dan?

Groetjes,
    Hanna76

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als het goed is heb je van je kraamzorgorganisatie een lijstje gekregen met wat je (minimaal) in huis moet hebben.
    Daar staan bijv. ook de flanellen en hydrofielluiers op. Bij mij stond er dat ik er minimaal 3 in huis moet hebben, dus heb ik 1 setje gehaald. Nog wel gevraagd bij de (telefonische) intake waar ik ze voor nodig had, was o.a. om in te wikkelen na de geboorte.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar wat nou als ik in het ziekenhuis ga bevallen?

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dan kom je als het goed is ook met een pasgeboren frummeltje thuis ;)

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Je hebt ze wel nodig hoor. Stuk of 6 geloof ik. Ze zijn ook heel handig bijv. voor in de wieg, kinderwagen, het bedje etc.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Flanellen luiers heb ik niet, wel de hydrofiele. Ik heb er een stuk of 30 denk ik. Ik gebruik ze voor het afdrogen, onder haar hoofd in bed/kinderwagen en op het verschoningskussen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij moesten wel 12 hydrofiele luiers, Ik heb er 20 gehaald. En soms was de stapel in de kast helemaal op.
    In het begin gebruiken we die dingen voor vanalles. Onder zijn hoofdje in bed en de wandelwagen, als spuugdoekje, om C mee af te drogen, om zijn flesjes mee af te drogen etc..
    Nu eigenlijk alleen nog om hem na te drogen (na de handdoek), en als onderlegger bij het verschonen.

8. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Bij mij stond op het lijstje dat ik alleen flanellen luiers moest hebben als je thuis zou bevallen. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb ze daarom ook niet. Wel de hydrofiele. Ik heb er ook een stuk of 30. Heel handig anders blijf je wassen.

9. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    wat is het verschil tussen flanellen en hydrofiel luiers dan? Ik heb wel een stapel hydrofiel luiers maar volgens mij geen flanellen.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hydrofiele luiers zijn die doeken waar een beetje een blokjes motief in zit, ze zijn van katoen en zijn voor alles en nog wat goed (afdrogen, spuugdoek, op het verschoonkussen, in de kinderwagen, in de box, eigenlijk overal)! Dus een groot aantal is aan te raden of je moet heel vaak willen wassen.
    Flanellen luiers, zijn dikker en zachter dan de hydrofielen, moesten we hier ook hebben, 3 stuks, eigenlijk nooit gebruikt (ik geloof dat er een keer een rolletje van is gemaakt maar weet niet meer waarvoor) en zou niet weten waar ze nu zijn.
    Zou ze dus alleen aanschaffen als bij de intake van de kraamzorg nadrukkeljik wordt gezegd dat je ze in huis moet hebben (ook als je in het ziekenhuis bevalt)

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :confused: Sjonge! Zó veel? Ik was van plan om nog 1 pakje van 6 te kopen. Heb hier thuis ook al 6. Maar goed, ik kan beter dus nog 2 pakjes van 6 kopen, merk ik....

Deel Deze Pagina