Ben erg aan het twijfelen wat ik het beste kan gebruiken qua deken in de Maxi Cosi en de kinderwagen. In eerste instantie heb ik bij de Hema zo'n leuke gehaakte kleurige deken gekocht met een lakentje erbij voor in de kinderwagen. Voor in de Maxi Cosi heb ik nog geen flauw idee wat handig is (ipv een jasje). Hebben jullie tips? Wat is handig en praktisch? een dekentje of een wikkeldoek zodat je geen jasje hoeft aan te doen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en vindt het zonde om van alles aan te schaffen.. Zo zag ik vandaag van RedCastle een multifunctionele inwikkeldoek die je o.a. in Max Cosi kunt gebruiken, maar die heb je in 2 maten, 0 tot 4 maanden en van 4 tot 9 maanden. Ik vind dat erg kort meegaan voor zoveel geld (52 euro). En de Lodger Wrapper vond ik er weer te warm/te veel stof uitzien. Ben dus erg benieuwd naar jullie tips/ervaringen.
ik vond deze BabyBoet.nl - Babywikkeldoek voor maxi cosi meer dan ideaal! mijn meisje is in september geboren, heb hem in de kinderwagen gebruikt tot 4 maanden (toen groeide ze uit de kinderwagen) uiteindelijke wel met deken er bij. In het auto stoeltje ook zo iets, iets langer zelfs, op het eind met jasje er bij, omdat de armpjes te groot werden, maar kon nog wel een tijd d'r beentjes warm houden er mee. en als je het te warm vind, haal je gewoon 1 laag weg, heb dus pas dat ze een maand of 3 a 4 was een jasje gekocht!
snoozebaby is misschien wat dunner en in elk geval goedkoper. Onze 1e is van juli - en wij hebben in de maxicosi eigenlijk alleen 'gewerkt' met een vestje (van de zeeman, heel schattig dingetje) en een fleecedekentje. De 2e wordt een herfstkindje, dus dan zullen we echt wat warms moeten hebben, ik denk dat ik op marktplaats voor een lodger shelter ga kijken of toch ook voor de snoozebaby..
Die zien er goed uit inderdaad en ook wel vergelijkbaar met de Babynomade van Redcastle denk ik? Heb nu op MP gekeken en gereageerd, als ik hem goedkoper kan krijgen dan is het tenminste nog leuk... Zo'n jasje bij zon kleintje lijkt me inderdaad ook erg lastig..
Bij de Kruidvat hebben ze zulke wikkeldekens voor EUR 10,- Met een gat tussen de beentjes voor de gordel.
jaaaa,je bent me een stapje voor,ik had ze gezien ja. helaas hadden ze die bij ons alleen nog maar in blauw en roze,creme was al weg,en tja,ik weet nog niet wat het wordt. heb tijdje terug bij wibra 2 fleece dekentjes gekocht,eigenlijk voor in de wieg,maar dat mag schijnbaar niet,dus nu kan ik ze gewoon in de maxi gebruiken lijkt me,als het wat frisser is.
Ik heb een wallaboo voetenzak en die past precies in de bak van de quinny speedi. Die voetenzak is wel erg dik dus meer voor de winter geschikt.
ik heb de wikkeldoek van de hema gekocht met gaten voor de MC erin. Het wordt natuurlijk wel snel kouder, maar als je kindje iets ouder is, doe je ook gewoon een jasje aan en dan is een dekentje ook voldoende in de winter. Ik denk dat ik die wikkeldoek alleen in het begin ga gebruiken, want dat vind ik een jasje echt niet handig.
@pinter: ik gebruik gewoon een fleecedeken in het ledikant hoor. Gewoon over het lakentje en het laken goed ver omvouwen. En in de winter heb ik op die manier zelfs wel eens een dekbed gebruikt, gewoon ook in combinatie met een lakentje. Foei foei.... Maar fleecedekentjes zijn nooit weg, inderdaad makkelijk voor in de maxicosi om lekker inwikkelen om de fles te geven.
in de mc gewoon de voetenzak van mc zelf. Geen jasje ofzo nodig gewoon lekker warm zo In de kinderwagen zit bij mij een dekbedje. Dit mag in de kinderwagen wel, in bed wordt t afgeraden. Toen t wat warmer werd gewoon een lekker fleecedekentje in de wagen
In de MC heb ik gewoon de MC voetenzak... In de kinderwagen heb ik een wiegendekentje en bij de Bugaboo zit er ook nog zo'n stuk stof boven gespannen.. (weet ff niet hoe dat heet)
hier wordt de maxicosi voetenzak ook gebruikt in de wagen incl de fleecedeken die ik daarbij kreeg. Dus alleen de voetenzak 'extra' aangeschaft. Maar goed mijn eerste is een maartkindje en de 2e een novemberkindje, dus de voetenzak was/is hier sowieso geen overbodige luxe..
heb in de mc de voetenzak gebruikt, en hartje winter deed ik een omslagdoek dubbelvouwen en extra over zoonlief en toen voetenzak dicht.... heb nu 2 dunne lodger doeken, en een dikke van lodger en red castle....maar zoiets kun je ook makkelijk laten namaken, heb volgens mij nog ergens een fotootje waarop de maten staan.... dan kun je iets maken of laten maken wat qua stof voor jullie ideaal lijkt,...