Hallo allemaal, Heb net bij babypark de maxi cosi Family fix gekocht en maxi cosi Cabrio. (Wilde eigenlijk de pebble maar die kan niet op onze kinderwagen) Maar nu zat ik net op de website van maxi cosi en zag dat alle family fix bases worden terug gehaald door maxi cosi. Nu vraag ik me dus af wat er mis is met deze bases en of de nieuwe dan wel goed zijn! Er staat dat alles word terug gehaald van vóór 1 maart 2010. Heeft iemand hem al terug gebracht en is de nieuwe beter?! Groetjes Ellen
Ja je word opgeroepen voor controle. Even gevraagd bij de winkel hoe het zat (hadden hem nog niet hoor) maar dat ding bestaat zeg maar uit twee delen, deze zouden niet van elkaar af te halen zijn, maar als je er hard aan trok konden bij sommige een kier ontstaan, waardoor de veiligheid niet gewaarborgd werd.
Dit staat op de website van Maxi Cosi: "De FamilyFix producten die voor 3 maart 2010 zijn geproduceerd (week 8 ) moeten gecontroleerd worden bij een babyspeciaalzaak. Om de productieweek van de FamilyFix te controleren, dient u de FamilyFix uit de auto te halen. De productieweek kunt u vinden op de oranje/witte sticker aan de onderzijde van de FamilyFix. De vier nummers op het witte vlak geven de productieperiode aan van de FamilyFix; de eerste twee cijfers betreffen het weeknummer en de laatste twee cijfers het productiejaar. Week 8 in 2010 is dan bv. 08 10. Week 47 van 2009 is 47 09. Als de ECE sticker op uw FamiliyFix base een gekleurde stip bevat, dan is de FamilyFix gecontroleerd en dus veilig om te gebruiken. " Als het goed is moeten nu verkochte modellen wel goed zijn. Ik zou wel even kijken of jouw model aan bovenstaande voldoet. Groeten, Sandra
Alle winkels hebben de opdracht gehad deze te testen. Wij ook. Dus als je de familiyfix na 6 Maart 2010 hebt gekocht is er niets aan de hand. Mocht je het zelf willen testen, de gele aan beide zijden trek je naar achter. Vervolgens ga je hierop hangen (let wel iemand anders moet dan even de fix vast houden anders val je achterover haha) zie je bij de gleuf (waar de boven en onderkant vast zitten) echt een spleet of opening ontstaan dan moet je terug. Maar dat zal dan wel niet zo zijn
Bedankt voor de reacties! Ik kan dus met een gerust hart de familyfix gaan gebruiken! Goed weekend nog!
Wij hebben de familyfix wel voor maart gekocht bij Babypark en zijn ermee teruggegaan.. Zij hebben hem nagekeken en akkoord bevonden.. Dan krijg je idd zo'n sticker erop..dus dat moet jij ook vast en zeker hebben!! We hebben hem net van de week geinstalleerd in de auto..ben er nu al blij mee, ook al zit er nog geen kindje in hihi Ciaoo