Hoi meiden, Ons zoontje praat nog niet, hij zegt alleen mama. Ik merk dat hij nu steeds vaker bozig is, gefrustreerd als iets niet lukt, en ook schreeuwen om aandacht te trekken. Beetje de leeftijd dus en het begin van de peuterpuberteit. Verder is het een lief mannetje, komt vaak uit zichzelf een knuffel halen en is vrolijk. Daarbij begrijp ik hem heel goed, hij wijst naar dingen en zo komen we er samen altijd wel uit. Hij kan ook goed alleen spelen en vermaakt zich wel. Alleen vandaag beet hij mij in mijn arm, tijdens een knuffel. Niet erg zou je denken maar ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Ik zei natuurlijk dat hij niet mag bijten en ik dacht nou ja... Een paar uur later heeft hij onze dochter van 5 in haar hals gebeten, toen ze hem op wilde tillen en ergens neer wilde zetten...ha ha...regel 1: zeul niet met je broer....maar goed, wat nu. Straffen?? Hij schrok al van het feit dat ik hem weer zei (iets te hard) dat hij niet mag bijten (pruillip en hard huilen). Maar ik denk toch dat het weer gebeurd morgen. Hoe gaan jullie hier mee om? Nu al op een strafplek? of even apart zetten? ik vind dat zo moeilijk. Ergens las ik dat dat pas nut heeft vanaf 2 jaar. Ik bedoel, als hij iets doet wat niet mag, dan zeg ik duidelijk nee, zwaai met mijn vinger en leid hem af. Hij begrijpt me prima. Maar met dit soort dingen? Mijn dochter heeft dit echt NOOIT gedaan...maar zij praatte al heel snel... Alvast bedankt, Charlie
Ik lees mee. Ons zoontje van 15 maanden begint ook te bijten.. alleen papa en mama.En niet pijnlijk en vaakm maar het mag gewoon niet. Straffen weet ik ook niet zo goed hoe. Nee is echt nee hier en dat weet hij. Soms begint hij te huilen. Hij "klets"heel wat af.. hij kan al veel woordjes zeggen, maar verder nog niet. Hij snapt ons wel. Zelf dacht ik aan kiezen/tanden, aangezien hij ook weerop zijn handje bijt/sabbelt en enorm kwijlt maar ik zie nog niks door komen. En hij grijpt naar de oren..pfff lastig...
ik lees hier ook ff mee. mijn dochtertje is 17 maanden en bijt niet, maar knijpt en hard ook! ook wil ze heel de dag bij mij hangen, heel de dag jengelen en elke dag erg vroeg wakker. ik denk dat zij in een sprong zit, maar ik zie ook dat er een kies en de laatste hoektand doorkomen, dus hier misschien een combinatie van alles. maar dat knijpen vind ik echt niet leuk en weet ook niet hoe ik dat moet afleren.
Hier ook een bijtertje gehad en nog steeds bijt hij weleens als je hem heel erg boos maakt. Maar nu krijgt hij er wel straf voor. Wat wij deden als hij beet: nee zeggen en meteen op de grond zetten (hij deed het vaak als hij gewoon bij je op schoot of op je arm zat) en klaar met spelen/knuffelen. Later ging hij ook andere kinderen bijten en dan zeiden we dat hij niet mocht bijten en troosten we eerst het andere kind even en dan sorry zeggen tegen het gebeten kind. Nu hij wat beter gaat praten wordt het gelukkig wat minder en zeker nu hij zelf is gebeten (hij vond het zelf bijten i.p.v. prikken) door een wesp (was hij heel erg boos over). Lijkt wel of het kwartje toen gevallen is. Dochter heeft mij ooit 1 keer gebeten, maar van mijn au schrok ze zo erg dat ze het nooit meer heeft gedaan.