Door de ramen gluren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mandarijn, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    Wij hebben van die kennissen die door de ramen gaan gluren als je niet direct open doet als ze aangebeld hebben.
    Dit terwijl we een hekje om de tuin hebben waar je echt overheen moet stappen voordat je door het kamerraam kan kijken. Ik vind het zo brutaal om dat te doen, ze kunnen toch voor de deur wachten gewoon :evil:
    ik ben er zo geiriteerd van en tegelijk vraag ik me af of ik dan de enige ben die zich aan zoiets stoort
    Goed, dit ben ik even kwijt in elk geval :D
     
  2. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Sorry maar ik vind ook dat je gelijk hebt..ik zou me er ook aan doodirriteren!

    En er ook wat van zeggen,vragen of ze het fatsoen kunnen opbrengen om gewoon te wachten voor de deur! ;)
     
  3. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Proest!
    Ik vind dat wel erg brutaal hoor!
    Als je niet opendoet, wat valt er dan nog door het raam te loeren :confused:
    Hopen ze je te zien terwijl je net achter de bank wegduikt ofzo?
    :)
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hier heb ik ook een hekel aan, wij hebben (helaas) geen voortuin dus kan je direct vanaf de stoep de keuken in kijken en zowel vreemden als bekenden doen dit dus ook...'s avonds doe ik altijd al optijd de gordijnen dicht maar ja om nou de hele dag met dichte gordijnen te zitten...
    Dus ik snap heel goed dat je je daar aan stoort.

    Liefs, misspuma
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dan heb jij het nog over bekenden, ik heb het wel meegemaakt dat een man die de leesmap aan me wou slijten zo brutaal was door het raam te gaan kijken.
    Nou dan heb je mij ook al op de achterste poten hoor.
    Ik vind het iig niet normaal, niet van bekenden en zeker niet van onbekenden!
     
  6. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Pff lastig zeg!
    Maar het lijkt me ook moeilijk om er wat van te zeggen. Tegen vreemden zou ik het wel durven maar mensen die je kent....

    Dat is ook met 'goed'bedoelde adviezen... Wil niet zeggen dat ik ze op móet volgen, maar toch steevast blijven hameren... Irritant altijd.
     
  7. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik heb in een Zaans houten huisje gewoond, een monumentje. En al staat de beroemde Zaanse Schans aan de andere kant van het water, ik heb op zondagochtend wel Japanners mét camera in mijn achtertuin gehad (en ik in ochtendjas in de woonkamer :rolleyes: )

    Dat mis ik dus niet meer, gluurders :)

    Wat jij schrijft is wel erg irritant, je kan toch even rustig wachten bij de deur als bezoeker?
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik zou daar denk ik een heeeeel komische actie op bedenken...... *proest*
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    Inderdaad irritant en brutaal. Net als mensen die 3 x of vaker aan gaan bellen. Als ik na 1, hoogstens 2 keer niet opendoe ga ik na 5 keer bellen ook niet opendoen hoor :( .
     
  10. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij wonen in een oud huis in het centrum van een dorpje. Er komen hier regelmatig toeristen langs lopen die dan ongegeneerd naar binnen gaan staan kijken.
    Als ik dit zie steek ik altijd heel vriendelijk mijn hand op hahahahaha :)
    Dan zijn ze zo weg. Gek toch!
     
  11. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha is zeer irritiant wij hebben het ook me schoonouders doen dat altijd..

    wij hebben ook 4 huizen naast elkaar e vor een grindpad dan kan je langs de huizen lopen daarvoor gras een stuk en dan de stoep. Nu onen wij het 2e huis en het 4e huis iemand. Maar die meoder van het 4e huis liep altijd voor de ramen langs e keek naar binnen. Ds was het spuugzat en zei van joh daar ligt een hele mooie stoep speciaal door de gemeente aangeld wil je daar mischien overheen lopen.. eerst was ze boos maar nu loopt ze nooit meer vor het raam langs ;)
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Erg brutaal !
    Zou er ook zeker iets van zeggen hoor, en anders zodra ze voor het raam staan een keer de gordijnen dicht trekken,snappen ze de hint ook wel :)
     
  13. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik ga er inderdaad ook wat van zeggen, vorige keer kreeg ik te horen: ik zag dat de kinderwagen en maxicosi in de kamer stonden dus ik wist dat je thuis was!
    ik was er eigenlijk door overdonderd, maar voel de iritatie erover steeds door me heen gaan, dus ik heb er wel last van
     
  14. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    nog zo verhaal...
    het weekend had ik een ruziete met me vriend en de bel gaat dus we hadden allebei geen zin ern dus deden niet open... hadden een rzie dus was even niemand welkom zal maar zeggen...

    toen paar dagen ernaar zei me schoonmoeder waren jullie zondag thuis? wij JA alleen hadden even en akkefietje zegt ze oh ja dacht jullie al door de BRIEVENBUS t horen n zag inderdad de auto en kinderwagen staan :s hoe bedoel je onwijs brutaal pffff moeite gehad om me mond te houden maarjah....
     
  15. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja je bent toch potverdorie baas in eigen huis? Als jij toch geen zin in visite hebt is dat toch jouw pakkiean?
    Belachelijk hoor hoe sommige mensen dat anders ervaren. Alsof je als je thuis bent verplicht bent iedereen maar te ontvangen die spontaan bij je langs komt
     
  16. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    In ons vorige huis hadden we ook regelmatig gluurders. De handen stonden gewoon op de ruit, zo erg. Maar nu heb ik in het nieuwe huis inbetween vitrage en je ziet echt gewoon niks. Plus een voortuin, ook erg handig.
     
  17. naja zeg! echt brutaal :confused: :)

    hang maar een bord met de tekst voor het raam: Naar binnen spieken is wel een beetje onbeleefd, vind u niet?
    of trek inderdaad de gordijnen dicht :)
    of hang een bordje bij dat hekje: tuin niet betreden haha

    Gelukkig wonen wij in een bovenwoning :p niemand die niet weet of we wel (of niet) thuis zijn.
     
  18. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Nee dat heb ik dan gelukkig niet. Iedereen woont zo ver weg dat ze wel eerst ff bellen voor ze hier heen komen zodat ze zeker weten dat ze ook binnen gelaten worden :)
    Maar heb wel een vrouwtje in de straat die bijna over dr eigen voeten (of dr poedel) struikelt om hier binnen te kunnen kijken...
    Waarom? Zou t niet weten. Zeg altijd vriendelijk goeie dag en heb niet t idee dat ze t bij anderen ook doet.
    Is me ook pas dit jaar gaan opvallen...misschien hoopt ze me al bevallent in de woonkamer te zien? :rolleyes:
     
  19. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    In ons vorige huis deed de postbode dat altijd als hij een paketje kwam brengen. Dat was op een gallerij flat en hij belde an eerst aan, liep vervolgens meteen een paar meter verder door om door het raam te kijken, echt heel irritant. Ik heb daar na een tijdje ook luxaflex opgehangen omdat de buurkinderen ook rustig naar binnen gingen staan kijken.
     
  20. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hihi, bij mijn ouders (waar ik tot voor kort woonde) was dat ook altijd!
    Het huis staat vlak aan de straat, en er loopt een brede stoep naast.
    Wat wel grappig was, één man die ook in t dorp woonde keek elke keer als hij langs kwam naar binnen, stond nog net niet met zn handen tegen t raam. Op een avond was de kapster bij ons thuis, en liep hij weer langs. Alleen keek hij eventjes te lang, want toen liep hij knoerhard tegen de lantaarnpaal op die midden op de stoep staat! ](*,) :D

    Sindsdien loopt hij altijd aan de andere kant van de weg, denk dat hij zn lesje wel geleerd heeft toen.... :whistle:
     

Deel Deze Pagina