welke kam/borstel voor lange haren?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Welke kam/borstel gebruiken jullie voor de lange haren van jullie meiden?
    Ik heb nu de kam en borstel van de hema van jip en janneke. Maar met de borstel kan ik alleen uitkammen..om mooie strakke staarten te maken heb ik echt een kam nodig maar ik kom er met die kam gewoon niet doorheen. Ze heeft helemaal geen dik haar hoor..maar ik trek er klitten in. Anti klittenspul werkt ook niet...dat maakt het alleen maar nog stugger.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tangle teezer

3. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh dat ga ik even googlen;)

Edit: oooo die, die zag ik ook bij de kapper liggen. Kun je daar ook goede strakke staarten mee maken??

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    tangle teezer hier ook. Je moet alleen wel weten hoe je em moet gebruiken anders werkt hij niet.
    Ik borstel altijd haar haar ermee en pak voor staart maken een kam, vind ik strakker worden maar dan kom ik er wel heel goed doorheen omdat de tangle teezer het goed glad heeft gemaakt

5. tuc

tuc Niet meer actief

Oke en hoe is de beste manier om hem te gebruiken dan voor ik het verkeerd doe;)?

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind deze zelf het fijnst.
    ik heb lang haar en dochter nog langer.
    gebruik je cremespoeling voor de lange haren?
    anders is het hier ook helemaal drama

Bijgevoegde bestanden:

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Je moet het haar verdelen in twee of meer lagen. De borstel kan nl niet in een keer het hele haar aan.
    Ik doe altijd haar haar in 2en splitsen (boven en onderlaag) zet de bovenste laag even vast met een klem en dan borstel ik de onderlaag, vervolgens klem los en bovenlaag. Hier was haren borstelen altijd drama en ruzie vanwege veel klitten. Heb echt alle borstels gehad, van goedkope van de drogist tot hele dure van de kapper. Pas sinds we de tangle teezer hebben is het absoluut geen gepiep meer

8. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Zo één gebruik ik ook bij mijn dochter,heeft ook lang haar en vaak klitten. Met deze borstel gaat het kammen pijnloos en snel.

9. tuc

tuc Niet meer actief

o nou klinkt goed!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier ook een tangle teezer. Superding.

11. tdw

tdw Niet meer actief

Jaaaaaaa tangle teezer! Geen haren kam drama meer!

12. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook de tangle teezer voor de lange haren van mijn zoontje en mijzelf ;) Wij hebben beide golvend en vervelend haar, maar deze borstel weet er elke klik of knoop uit te krijgen zonder veel moeite!

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hier gewoon een goedkoop ding :)
    Gaat prima, terwijl ze lang,veel en vrij dik haar heeft.

Gebruik wel anti klit spray van gliss kur (?) En met douchen conditionering.
    Ze douched om de dag, altijd savonds.
    Ik borstel het uit na het douchen en doe er een losse vlecht in.
    Zo klit het (bijna) niet.
    ochtend erna is het prima uit te borstelen.
    savonds slaapt ze met los haar en ochtend erna spray ik wat anti klit erin en kan het dan ook goed uitkammen.
    als er veel klitten in zitten begin ik echt aan de punten en werk zo naar boven.
    ik verdeel het haar dan ook in delen zodat alles echt klit vrij is :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een goedkope borstel van het kruidvat geloof ik. De tanden zijn vrij ver uit elkaar en daardoor werkt het fijn denk ik. Hebben ook een tangle teezer maar moet zeggen dat ik weinig verschil merk.
    Onze oudste heeft makkelijk haar, maakt niet uit hoe lang het is, het is altijd makkelijk te kammen. En ze piept niet zo snel ;). De jongste heeft dunne haren en dat klit heel snel en ze heeft een gevoelige hoofdhuid. Wij gebruiken trouwens Zwitsal shampoo, zit volgens mij een conditioner in. En we gebruiken klittenspray, merk echt wel dat dat werkt. De vloer wordt er trouwens ook glad van ;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij kammen trouwens 's avonds na het haren wassen meestal niet. Gaat dan namelijk heel moeilijk en is volgens mij slecht voor het haar. 's Ochtends gaat het doorkammen veel makkelijker.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Welke klittenspray gebruiken jullie?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die van de Hema of die van het kruidvat. Giet die van de kruidvat wel over in het flesje van de Hema telkens, want het flesje van het kruidvat ligt voor mij niet makkelijk in de hand. Haal vaker die van het kruidvat omdat die winkel dichterbij is en ik daar vaker langskom. Schijnt dat klittenspray de haarschubben sluit ofzo en dat daardoor de haren makkelijker te kammen zijn. Aldus de kapper ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de oudste wordt het haar trouwens moeilijker kambaar als het tijd is voor de kapper, heeft dan veel dode punten waardoor het sneller klit. Bij de jongste maakt lang of korter niet uit, haar haar klit gewoon heel snel. Zij slaapt ook altijd met vlecht, bij de oudste maakt het voor de klitten niet uit en ze slaapt eigenlijk altijd met los haar.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En een kam gebruik ik alleen als het heel strak moet ivm vlechten ofzo. Voor een gewone staart is alleen borstelen prima.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113

Deel Deze Pagina