Oh ja, en niet te vergeten alle instanties die de deur platlopen na de geboorte van je kindje. De kraamverzorgster (voor de hulp in de eerste dagen), de verloskundige (voor de nacontroles), de medewerkster van het consultatiebureau (voor de gehoortest en het hielprikje). Wat ik vreselijk irritant vond is dat - met name in het ziekenhuis - mensen ongevraagd aan je gaan zitten. Als het tijd was om te voeden hielpen ze je met aanleggen. Wel goedbedoeld, maar behoorlijk vervelend dat er telkens mensen ongevraagd aan je borsten zitten te prutsen. En met de kraamzorg en de nacontroles moet je worden getemperatuurd, moeten je eventuele hechtingen of wond van de keizersnede worden bekeken. Dus je moet vooral niet preuts aangelegd zijn. Groetjes, Wendy
Ik heb mijn beide kindjes fv gegeven en heb bij beide zo'n 3 dagen last van stuwing gehad.De kraamhulp heeft mijn bh opgebonden en vast gezet met veiligheidsspelden zo moest ik slapen en met bh aan douchen niet te warm.Na 3 dagen was het weg en geen last meer gehad. Liefs,Claudia
De bevalling van mijn dochter is heel snel en voorspoedig verlopen, had alleen een klein scheurtje (geen hechting) en een beurse gevoel. Ik was hyper en ben na het douchen naar beneden gegaan met ons prinsesje. Zitten was niet echt prettig maar ja.. in bed blijven was voor mij geen optie! Ik had gelijk last van doorlekken ('t is echt veel wat je verliest!) maar dat maakte mij eigenlijk niet uit, ik was eenmaal net bevallen! Mijn kraamhulp kwam en ik had gelijk ruzie met haar over wel of niet in bed blijven. Uiteindelijk heb ik met haar de afspraak gemaakt dat ik tussen de middag ging rusten, samen met mijn dochter. Gelukkig had ik een super kraamhulp die wel begreep dat ik niet de hele dag op ben kan blijven liggen! Maar goed, kwaaltjes.. Uhmm de eerste dag nergens last van (behalve brand van onder tijdens het plassen en au tijdens het zitten) vanwege roes. De volgende ochtend ben ik 'ns gaan kijken naar 'de schade' van onder (wel na het douchen hoor) en ik ben me kapot geschrokken! In paniek riep ik mijn man, en de kraamhulp was zo geschrokken van mij gegil dat ze ook mee kwam. Ik was echt bang dat DAT nooit meer goed kwam.. Het is goed gekomen! Nog een paar dagen last gehad van branden tijdens plassen, maar 't viel wel mee. Stuwing had ik dag 2 en 3 last van (je kon een steen kapot gooien op mijn borsten!) en ik spoot ook mijn man in zijn gezicht Had gewoon veel goud (melk) Mijn dochter beet mij (zo voelde het) en ik verkrampte echt helemaal. Je voelt je baarmoeder ook krampen ja. We zijn toen begonnen met een plan de bv. Kolven en voeden op bepaalde manieren. Toen kwamen we erachter dat mijn dochter niks binnen kreeg en later ook alleen maar afviel (100gram per dag, bij geboorte was ze 3000gram). Na 7 dagen is ze opgenomen in het ziekenhuis. Toen kwamen de tranen (ook bij mijn man). Ik heb volgens mij een week of 3 gevloeid, en had bv tot 5 weken (was echt helemaal leeg). Lichamelijke kwalen heb ik niet echt gehad. Ik heb nog wel last gehad van mijn banden, maar gewoon weer even de buikbanden-band omgedaan en 't viel weer mee. Nog even een melding (ik schrok namelijk na de bevalling): Je buik is niet 1,2,3 weg! Ik was er van overtuigd dat 'ie gelijk weg zou zijn! Maar nee hoor, en je kan er nog in porren ook! Zonder dat je reactie krijgt... Ik vond 't wel meevallen, zou er zo weer voor tekenen! Maar aangezien ik erg last heb van mijn bekken zal ik in het begin 'wat meer' plat moeten.. En wie weet wordt het wel een keizersnede... 'k hoop toch echter lekker thuis te bevallen! Oei... lang verhaal. sorry! Gr Brussie