hey vanilia, Ja als je een regelmatige cyclus hebt is er ook een eisprong, dus dat zit vast goed. Heb je je bloed al laten onderzoeken? Op zoek naar de hormonen? Dat geeft je de geruststelling dat je wel een eisprong hebt namelijk! Ja ik spuit idd nu puregon. Dit zit in ampullen die je heel makkelijk in een prikpen kan doen. Heel simpel allemaal. Het is wel echt een injectie, maar een super dun naaldje, en je hebt geen geklooi met opzuigen uit een ampul, en naalden luchtvrij maken etc etc.... donderdag moet ik inderdaad een follikel meting. Dit is een meting van de vochtblaas waar een eitje in zit (follikel). Bij hormoongestimuleerde IUI (zoals ik nu met puregon) kunnen er meerdere eitjes rijpen. Het is dus de vraag hoeveel en hoe groot ze donderdag zijn. Als er meer dan vier zijn dan word de poging afgebroken, en als ze kleiner dan 15 mm zijn dan moeten ze nog groter groeien, en moet ik doorgaan met de puregon prikken. Als er 1 of 2 grote eitjes zijn (18-22 mm) dan moet ik sávonds een pregnylinjectie zetten. Dit is wel echt een prik, en hierbij moet je ook twee ampullen mengen, maar dit wordt je allemaal uitgelegd en is niet moeilijk. Dan moet mijn man de volgende dag zijn zaad inleveren, hier wordt dan het beste uit gehaald en teruggeplaats in mijn baarmoeder met een soort rietje. Dit doet geen zeer en is zo klaar..... wanneer dit voor ons gaat gebeuren ligt dus helemaal aan donderdag.... Zo je gyn hoeft je geen uitleg meer te geven! hahahaah
Haha, inderdaad jij hebt al alles uitgelegd! Nou ik vind het wel eng met die naald enzo.. Maar als jij zegt dat het wel meevalt zal het wel zo zijn. Is er een grote kans denk je dat er meer als 4 follokels groeien. Oh wat zou dat jammer dan als het niet door ging. Ik hoop voor je dat je er minder als vier hebt! Ja, donderdag the big day dus. Ik hoop dat alles goed verloopt voor jullie meid. Wat een traject heh, maar ook wel weer erg spannend allemaal. Ik ga denk ik vragen als het uiteindelijk zover is of ik dan geen hormonen hoef te gebruiken. Ik heb gelezen dat als men een regelamatige cyclus heeft je eigen hormomen zelf het werk kunnen doen maar dat ze dan wel 1 1/2 dag van te voren iets inspuiten zodat ze weten op welke dag ze je gaan insemineren. Nou ik duim voor je voor donderdag! Liefs Vanilia
klopt inderdaad dat je de IUI in eiegencyclus kan doen. Ik moet alleen wel zeggen dat de slagingskans met hormonen hoger is. En de slagingskans tussen clomid (pillen) en puregon (injecties) scheelt 20%. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben toch de injecties te doen. Hoewel dit niet vergoed wordt en het echt wel duur is... Wat ze inspuiten is pregnyl. Dit zorgt voor een eisprong binnen 36 uur. Dan weten ze idd wanneer ze de inseminatie kunnen doen! Als je vragen hebt mag je die altijd stellen hoor! Ik werk zelf in dit vakgebied dus heb er best wat kennis van Hoop idd dat het er geen vier of meer zijn, en dat ze mooi van grote zijn... hoop dat het gewoon gaat lukken deze maand. Duim voor je dat het voor jullie ook snel gaat beginnen en dat de hsg goed is meis! we houden elkaar op de hoogte!
Dank je wel meid, erg lief van je Ik heb een hoop geleerd moet ik zeggen. Ik ga morgen aan je denken, ik hoop echt dat alles goed verloopt voor jullie! Duim duim.... Liefs.
Wou even melden dat er een prachtig groot eitje zit van 16mm ( nu 18!) Dus dat ik vanavond pregnyl mag spuiten en dan zondag de inseminatie heb! Ik ben echt heel blij
hallo, Ik heb even meegelezen met jullie verhalen. @Marooz wat spannend meid, en wanneer weet je of het gelukt is? Ikzelf (wij) ben pas vanaf november bezig. was meteen raak en In feb. mk met curretage. Na aanhoudende buikijn op controle geweest bij gyn en heb Pco. Inwendige echo en uitstrijkje laten maken en vriendlief oet meteen zaad laten cotroleren. Ben gister meteen moten beginnen met provera en op dag drie van ongie moet ik voor echo en bloedprikken en krijg dan clomid. Nu lees ik overal dat er zoveel wahttijden enz. zijn dus ben wel een beetje bezorgd waarom ik meteen moest beginnen. Hoop dat we allemaal snel zwanger mogen zijn!
Ik kon ook gelijk beginnen hoor! Alleen omdat er bij ons geen reden was, moesten we nog een jaartje naar huis om het te proberen. Toen echter de keus was dat het IUI werd, konden we gelijk aan de slag, dus zal wel per ziekenhuis verschillend zijn Ik krijg zondag inseminatie en dan twee weken wachten... dus wordt spannend!
Marooz, sorry sorry dat ik nu pas reageer. Hoe is het gegaan met de inseminatie? Hopelijk is het soepel verlopen allemaal. Dus het is nu achter de rug en afwachten maar. Spannend! Hoe voel je je? Dat aftellen lijkt me echt zenuwslopend. Ik hoop dat het gaat lukken meid! Ryanne, wij komen meteen in aanmerking voor iui omdat we precies 2 jaar bezig zijn. Ik denk dat als we na 1 jaar naar de gyn waren gegaan we naar huis werden gestuurd met als 'advies' nog een poosje zelf proberen. Jij ook veel succes! Grt Vanilia
Marooz, sorry sorry dat ik nu pas reageer. Hoe is het gegaan met de inseminatie? Hopelijk is het soepel verlopen allemaal. Dus het is nu achter de rug en afwachten maar. Spannend! Hoe voel je je? Dat aftellen lijkt me echt zenuwslopend. Ik hoop dat het gaat lukken meid! Ryanne, wij komen meteen in aanmerking voor iui omdat we precies 2 jaar bezig zijn. Ik denk dat als we na 1 jaar naar de gyn waren gegaan we naar huis werden gestuurd met als 'advies' nog een poosje zelf proberen. Jij ook veel succes! Grt Vanilia
Hey vanillia; hahah geen probleem hoor! Alles viel reuze mee, de zwammers van mijn man waren heel goed, en de inseminatie deed geen pijn, dus al met al heb ik goede hoop! Klets je ook nog op andere topics mee? *knuff*
Heel naar, inderdaad. Het vertrouwen in mijn lijf is nul en het wachten is inmiddels zo ontezttend lang. Het ligt vermoedelijk aan mijn langzame schildklier, maar uiteraard is ook dat geen garantie. Maargoed, als ik eenmaal begin met praten hierover, ga ik weer janken dus laat ik het (uit pure zelfbescherming) even hierbij laten. Mijn HSG-uitslag was goed. Wel zei de gynaecoloog dat ik een erg kleine baarmoeder heb. Dit zou geen nadelig effect hebben op mijn vruchtbaarheid maar dit maakte de HSG wel bijzonder pijnlijk. Gelukkig is dat achter de rug en was de uitslag goed, dus 1 zorg minder en weer een test verder. Hoe is het nu met jou, Vanilia?
Hallo Anouk en Marooz, Ik schaam me dat ik zo laat pas reageer maar ik zit zooo weinig achter de pc! Anouk jouw verhaal ken ik een heel klein beetje van wat ik heb gelezen op het forum. Ik vind het wel erg knap van je dat je de moed hebt om gewoon door te gaan en vooruit te kijken. Wat een goed nieuws dat je hsg positief was! Zeker een opluchting heh? Maar ik snap ook dat je van tijd tot tijd in de put kan zitten en het niet meer ziet zitten met alles. Huil het gewoon uit en probeer dan weer de kracht te vinden om door te gaan meid. Het klinkt cliche, ik weet het, maar ook jouw dag zal komen... Kop op he meid, ik wens je heel veel succes en kracht toe. Met mij is alles goed hoor, lief dat je het vraagt. Ik kan volgende week dinsdag testen maar ben die negatieve tests zo zat dat ik het niet meer ga doen (zeg ik nu ). En anders gaan we volgende week direct beginnen met de onderzoeken, spannend! Marooz, ik ga zeker meekijken bij de andere topics. Lekker hoor dat alles zo goed is gegaan. Hopelijk krijgen jullie straks heel goed nieuws.... Liefs Vanilia