wat te verwachten gyn.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door xiomara113, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    hey meiden
    ik heb even een vraag. ik ben nu bij ronde 10 en heb gister een verwijzing gehad voor de gyn. a.s. maandag heb ik dus mijn 1e afspraak mijn dokter zei dat er een echo gemaakt werd van me eierstokken en weet ik heb allemaal voor ellende...
    kan iemand mij vertellen wat ik bij deze afspraak echt kan verwachten. ik ben toch wel een beetje zenuwachtig aan het worden.
    ik ben vandaag weer begonnen met primolut omdat ik weer 17 dagen vloei op een rare manier dus dat zit weer goed..

iemand die haar ervaring wil delen met mij?

2. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Iemand een antwoord?? Of zit ik in de verkeerde topic

3. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik heb morgen het zelfde (althans denk ik) onderzoek.
    Bij mij gaan ze kijken of er.afwijkingen zijn in de eierstokken en baarmoeder.
    Ook kijken ze naar pco. En of er een eisprong plaats vind. Aangezien we op dit moment denken dat ik die niet heb...

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi hoi
    Ik ben een jaar lang niet ongesteld geweest en daarom doorgestuurd naar de gyn.
    Bij de eerste afspraak wordt er een inwendige echo gemaakt van je baarmoeder en je eierstokken. Vervolgens krijg je wat vragen over je medische achtergrond en ook hoe dat in beide families zit.

Je schijnt ook wel eens vragen te krijgen hoe vaak je sex hebt en vragen in die richting als je wel regelmatig ongesteld wordt, maar na een jaar nog niet zwanger bent bijv.

Verder zul je wat formulieren meekrijgen omdat je bloed moet laten prikken waarbij ze je hormoonwaardes gaan meten. Ook moet je man/vriend zijn sperma inleveren om te kijken hoe het daarmee gesteld is :)
    Aan de hand van de echo en de testuitslagen van het bloed en het zaad wordt er een behandelplan opgesteld :)
    Veel succes!!

5. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Onwijs bedankt voor jullie reactie. Ik merk aan me zelf dat ik hem knijp. Maar na deze uitleg voel ik me wat geruster.
    Doen de onderzoeken naar de eierstokken pijn? Dat is het meeste waar ik bang voor ben. Me vriend gaat morgen de dokter bellen om zijn zaad na te laten kijken dus dat scheelt. Ik hoop dat t niks ergs is voor ons beide we zullen zien.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij werd er ook een echo gemaakt (inwendig) en gekeken naar de eierstokken, daaruit werd meteen duideijk wat ik had. Maar manlief moest ook onderzocht worden en ik moest bloed laten prikken op verschillende waardes. Vandaaruit kon het traject gestart worden.

Wat betreft zo'n echo, onderzoek naar de eierstokken, dat stelt niks voor hoor! Misschien ff het idee, maar je voelt er verder niks van. ;). Moet je nagaan dat je met IUI zoals ik, om de dag zo'n echo hebt. ;) Geen zorgen maken hoor, is echt niet nodig!!! Het is een staaf met wat gel eraan waarmee ze iets naar binnen gaan en draaien die staaf dan iets naar de ene kant en vervolgens naar de andere kant. Maar dat doet echt geen pijn!

Naast dat alles loop je een aantal dingen door, fomulieren invullen etc.

Succes!! en kan me voorstellen dat het spannend is!:)

7. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    @ xiomara113.. Hoi, ik 'mag' 2 oktober naar de gyn!
    Vind het ook erg spannend!!!:)

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Noux... welkom! ;)

9. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    zal m'n verhaal hier ook ff neerzetten...:

Dinsdag 2 oktober heb ik mijn eerste afspraak met de gyn.
    Ben in december vorig jaar gestopt met de pil i.v.m onze kinderwens.
    Helaas ben ik bijna niet meer ongesteld geworden sindsdien.
    Als ik het al was, was het iets, (en niet langer dan 3á4 dagen) en met een cyclus van minimaal 47 dagen. Sinds april was mijn lichaam er klaar mee, en werd ik dus helemaal niet meer ongesteld. Toen ik het in juli nog niet was, maar eens een bezoekje gebracht aan de huisarts. Kreeg van hem Primolut. Daardoor heb ik een paar kleine bloedingkjes gehad, 2 dagen wel, paar dagen niet, 2 dagen wel, paar dagen niet enz.
    Nu sinds 24 juli geen ongesteldheid meer gehad..:(
    Ben vorige week weer naar de ha geweest, en hij heeft me nu doorverwezen naar de gyn. omdat hij denkt dat ik geen eisprong heb.
    Vind het heel erg spannend allemaal..
    Zijn er hier meiden die (ongeveer) hetzelfde hebben meegemaakt?

Wil ook graag weten wat ik van de eerste afspraak met de gyn kan verwachten?

10. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    #10 Amely86, 18 sep 2012
    Laatst bewerkt: 18 sep 2012
    Je krijgt waarschijnlijk een inwendig echo. Beginnend gaat hij allemaal vragen
    stellen. daarna maakt hij een echo. het doet geen pijn en duurt maar paar minuten. iheb vandaag een echo gehad bij de gynaecoloog omdat ik sinds juli niet meer ongesteld ben geweest. Ben in november 2011 gestopt met de pil en had een cyclus van 28 a 32 dagen. Best netjes vond ik. In februari sloeg ik opeens een maand over, testje gedaan maar die was negatief. Ik dacht dat het aan stress te wijden was aangezien ik aan het verhuizen was. In maart netjes weer mijn cyclus gehad tot juli, verschillende testen gedaan allemaal negatief. Aangezien ik er een beetje gek van werd, zat inmiddels op cyclusdag 60, toch maar naar de ha geweest. Ze heeft me doorverwezen naar de gyn omdat ik toch wel wat symptomen van een zwangerschap had. Vandaag kon ik terecht, ik kreeg een inwendige echo ( doet geen pijn, voelt alleen wat ongemakkelijk!). De gyn zag dat ik erg veel rijpe eitjes had en dat ik elk moment een eisprong kan hebben maar wanneer...? Maar goed, ik heb dus pcos en dus niet zwanger! Ik was/ben zeer teleurgesteld omdat mijn lichaam me een soort van in de steek laat en omdat ik stiekem toch wel had gehoopt dat ik zwanger zou zijn. Heb nu medicatie gekregen om ongi te worden want de gyn verwacht dat ik dan wel weer wat regelmatiger een eisprong heb. Vriendlief en ik hebben nu wel besloten om nu voor kinderen te gaan en niet volgend jaar pas! Want je weet nooit hoelang het gaat duren! Duimen dus!

11. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    zoals jullie zien aan mijn onderschrift ben ik wel gewoon ongy. ik ben in dec 2011 gestopt met het spiraal idd om zwanger te worden, de eerste paar maanden ging dat goed en dacht ik ook mijn ei te voelen. iedere maand verschilde dat van de li tot de re kant. maar sinds mei a juli veranderde dat. ik voelde de steekjes niet meer en werd op een gegeven moment zo danig ongy dat het 17 dagen duurde. toen vloeide ik echt minimaal en heb toen primolut gehad om het te resetten zoals de dokter dat toen zei. vorrige maand wou ik naar de dok. gaan om te vragen voor een verwijzing maar dat werd mij afgeraden door me moeder omdat ik een jaar moest wachten eigenlijk. ik heb toen afgesproken dat ik na mijn vak. naar de dok. zou gaan.

ik ben 2 sept ongy geworden en de 7e ging ik op vakantie. me ongy stopte na 7 dagen en toen een stop dag en daarna begon de elende weer. helaas dus zowat de hele vak. ongy geweest. echt balen dus. afgelopen zondag terug gekomen en maandag gelijk naar de dok. gelukkig kreeg ik gelijk de verwijzing met het nieuws dat ik waarschijnlijk idd geen ei sprong heb. plus primolut er weer bij om het te laten stoppen. gelukkig kan ik aankomende maandag naar de gyn. ben aan de ene kant blij dat er nu gekekend word maar aan de andere kant wel jammer dat het niet gewoon spontaan komt.

ik laat jullie wel weten hoe het is geweest dan doe ik even life verslag ahahhaha

12. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Ik lees even mee omdat ik verwacht/hoop ook doorverwezen te worden morgen bij de ha..

13. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    ik hoop het voor je pluizje. maar aan je cycl te zien mag dat ook wel ( vind ik) ;) heel veel succes bij de dok morgen laat het ons even weten!

14. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    spannend is het zeker. ik ben gewoon bang voor slecht nieuws al weet ik al dat het niet goed zit anders was ik nou wel zwanger.....
    gelukkig zijn er veel meiden die hun ervaringen hebben gedeeld met ons dus dan weten we in iedergeval waar we aan toe zijn. dat stelt een hoop gerust

15. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Hallo!!

Ik zal mijn ervaring ook met jullie delen:

In maart ben ik gestopt met de pil. Na 53 dagen mijn eerste menstruatie. Hierna geen menstruatie meer gehad (zit nu op dag 130). Door de HA doorverwezen naar de gyn. Hier ben ik vorige week vrijdag geweest.
    Eerst stelde ze wat vragen over mijn gezondheid, lengte, gewicht, hoe vaak ik sex heb en of dat pijn doet... Ook mijn man kreeg vragen over zijn gezondheid en of hij ooit problemen gehad heeft met bijv. indalen van zijn ballen, of hij al kinderen uit een eerdere relatie had... dat soort dingen.
    Daarna kreeg ik een inwendige echo. Doet zeker geen zeer. Als ze gaat wroeten is het een klein beetje gevoelig. Ze keek naar mijn baarmoeder en eierstokken. En daarna met een eendenbek nog even naar mijn baarmoedermond kijken. Doet ook geen pijn. Gewoon goed ontspannen.
    Bij mij is nu PCOS vastgesteld en volgende week krijg ik verdere onderzoeken in het ziekenhuis.
    De eerste onderzoekjes vond ik iig erg meevallen!!

16. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    @Xiomara ik laat t zeker even weten, ind het erg spannend allemaal! Ben benieuwd wat er bij jou uit gaat komen! Hopelijk makkelijk te verhelpen en heb je binnenkort ook lekker een wondertje :)

17. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hey meiden,.ik ben vandaag bij de gyn geweest. En hij had het heel snel gezien. Ik heb pcos. Gelukkig zag hij ook 1 wel rijpend eitje wat op springen stond:) mocht ik na deze keer niet zwanger zijn. Gaan we beginnen met hormonen...

Het onderzoek is niks om bang voor te zijn. Ik weet niet of e meiden bij zijn
    Die al zwanger zijn geweest. Maar het is dezelfde inwendige echo als bij de verloskundige.

Alleen gaan ze naar.andere dingen kijken

Suc6 voor degene die nog moeten.

Liefs..

18. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Succes Xiomara113 en de rest! Hopelijk krijgen jullie beter nieuws!

19. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    @ pluizje en amely86
    dank je wel meiden ik zal het zeker laten weten we duimen voor niet zo erg slecht nieuws hahahah;)

20. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Heb mn doorverwijzing :) mag 2okt naar de gyn, dokter was heel aardig en begrijpend dus heb lekker een potje zitten janken :)

Deel Deze Pagina