wat te verwachten na de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Itsmemarrie, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het is maar wat jij zelf wil en hoe alles gegaan is met de bevalling natuurlijk. Hier had mn vriend vrij genomen en ook was ik zelf ondanks de hechtingen weer snel op de been. We hadden ook van tevoren aangegeven dat het ons alleen te doen was om de controles van vooral ons meisje. We hadden geen behoefte aan iemand ons huishouden etcetera zou doen en dat is ook niet gebeurt, dat heeft mn vriend gedaan. Zelf heb ik ook niet op bed gelegen, maar gewoon beneden op de bank, vond ik zelf een stuk fijner, helemaal omdat trappen lopen in het begin praktisch niet ging, dus kwa beddengoed ook zeker dat niet nodig gehad.

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb de middag van de bevalling wel op bed "moeten" doorbrengen door veel bloedverlies. Ze was bang at ik anders tegen de vlakte zou gaan. Maar de tweede dag stond ik vrolijk naast mijn bed.
    De badkamer en wc deed ze elke dag, wat anderen ook al zeggen, dat was wel nodig met het bloedverlies. Ook het bed werd heel vaak verschoont, en verder het "gewone" huishouden als stofzuigen en de keuken een beetje aan kant houden, de was, de visite verzorgen, en voor de baby natuurlijk. Ook veel uitleg gehad over de verzorging van ons kindje, omdat het onze eerste was, dus hoe in bad enz.
    Wij vonden het best jammer dat ze weer weg ging, ze was een fijne kraamhulp! Aan de andere kant ook wel lekker om na een week gewoon met z'n drietjes te zijn.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb de andere reacties niet gelezen maar hier met de kraamzorg afgesproken dat ze niet boven hoefde te komen.
    Dag 1 stond ze namelijk aan ons bed terwijl we lagen te slapen en daar hebben wij beiden een hekel aan.
    Toen aangegeven dat ze alleen beneden hoefde te zijn. Kleine sliep en badderde beneden namelijk.
    Wassen ook zelf gedaan.

Het is ons huis en onze regels. Zo niet mag ze gaan ;)
    Gelukkig was het een leuke meid en konden we alles in goed overleg doen.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ga bevallen van mn 3e kindje en wij kijken juist naar die kraamtijd uit!
    wij zaten elke ochtend vol smart op haar te wachten. kregen we lekker ontbijtje op bed, ondertussen gaf zij de kleine een fles. heerlijk relaxed allemaal. ik voelde me gewoon een btje schuldig dat ze ons zo verwende! lekker fruitsalade smiddags, geweldig!
    en ze vroeg steeds aan me of alles goed was, of als ze iets moest doen enz.
    bij de eerste zat ik ook de volgende dag gelijk beneden op de bank, maar daar heb ik van geleerd. bij de 2e ben ik zeker 4 dgn boven gebleven! heb er echt van genoten! heb ook gewoon lekker veel gekletst met de kraamhulp! heb er hele fijne herinneringen aan!
    het is gewoon echt een hele mooie tijd! dus niet druk maken maar lekker van genieten!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou ik kan je vertellen....ik was dezelfde avond nog beneden en heb echt niet boven in bed gelegen. Ik ben daar simpel weg het type niet voor en kan het ook niet.
    Heb ook aangegeven aan de kraam dat ik niet wil dat er onnodig word gewassen en gedaan.
    na 1 nacht slapen is mijn bed echt niet vies hoor.
    Ja als je door lekt maar goed das normaal dat het verschoont word.
    Je heb altijd inbreng meid. Als je iets niet wil of anders wil dan bespreek je dat. het eerste uur is om afspraken te maken voor bijna alles.

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Je moet je niet teveel voorstellen bij 'grondig reinigen' hoor :D.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
    Eerste drie dg in bed is het advies!! Echt doen hoor, heb je zoveel profiteren an ennverder je lekker laten verwennen!! Heerlijk de kraamhulp erbij!

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan het wel zien, als alles normaal gaat, verwacht ik dat ik gewoon lekker beneden op de bank hang ipv in bed. daar kan je ook best rustig aan doen. Wil graag zelf de flesjes geven maar daar verwacht ik wel van dat ze daar niet moeilijk over doen. Heel fijn ook veel positieve ervaringen te lezen want idd op internet vooral de negatieve :D

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja stom he, op de een of andere manier komt alleen het negatieve maar op het internet! Maar een kraamhulp is vooral verwennen hoor, het is zalig.. Ik wil er wel altijd eentje hebben hihi:p

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    jahaha, ik zei ook toen ze weg ging, jammer dat ik t geld niet heb anders had ik je in huis genomen. heerlijk!

Deel Deze Pagina