Ik weet dat er heel wat dames in gent lopen. Wie wil delen wat er tijdens het eerste consult is gebeurd cq plaats vind.?
Wij hadden de 1e keer een gesprek met dokter De Sutter en die wilde alles weten qua voorgeschiedenis en eerdere uitslagen e.d. We moesten ook een verwijzing meenemen van de huisarts. Wat wij gedaan hadden, was dat we al veel info op de mail hadden gezet zodat de dokter daarop kon ingaan bij het gesprek. Bij ons leek het probleem echt in het zaad te zitten en werd er meteen een afspraak gemaakt voor een zaadanakyse (3 mnd na de spataderoperatie die reeds gepland stond in NL) maar voor de zekerheid werd ook mijn AMH getest. Dat gebeurde meteen dezelfde dag. Ook werd ons bloed onderzocht op HIV en hepatitis. Al met al vonden wij dat ze erg voortvarend te werk gingen en voelden wij ons meteen thuis in Gent. Ik wens jullie allemaal veel succes en hoop dat jullie net zon mooi resultaat krijgen als wij, ik werd van de eerste ICSI zwanger en typ dit met een heerlijk mannetje naast mij!
Hoi, Wij lopen ook al even in Gent. Wat er zal gebeuren hangt een groot deel af van hoever jullie al staan in verband met de onderzoeken denk ik. Breng zeker het formulier mee waarin je alle gegevens moet invullen voor het eerste gesprek. Dat kan je vinden op de website denk ik. Op basis van dit en het gesprek bekijken ze dan wat ze moeten doen. Wij moesten eerst nog langs bij de uroloog voor we daar verder konden. Wij zijn ook best tevreden over Gent. Vooral de vroedvrouwen zijn stuk voor stuk schatten. Wij hebben momenteel nog geen positief resultaat van onze behandeling maar we blijven vol hoop. Veel succes!!!!
In mijn geval zullen ze vanaf 0 moeten starten, omdat er hier niets getest is. Alleen n echo en zaad, verder niks. Worden naar huis gestuurd met ga maar 5 jaar proberen nog. Bedankt zo ver en hopelijk willen meer dames wat delen?
5 jaar proberen Waarom zo lang? En dat zonder verder onderzoek! Ik ben ook wel benieuwd naar meiden die voor een second opinion zijn gegaan (en dus niet meteen voor behandeling). Werd bij jullie nog verder onderzoek gedaan of is het idd puur herbekijken vd verkregen gegevens in NL?
Heb ook werkelijk geen idee maar werd sowieso niet serieus genomen. Ik weet dat er toch heel wat dames daar lopen of liepen dus hoop op wat meer info nog.
Ja, want ze willen zeker weten dat niemand van jullie HIV of hepatitis heeft. Bij ons is tweemaal bloed afgenomen, bij de intake en toen we daadwerkelijk startten. Je vraagt het niet voor niets zo specifiek na, is je man bang voor bloedprikken? De mijne wel en ik heb hem dus expres niet van tevoren verteld dat hij ook geprikt zou worden. Hij vond het naar maar kwam daarna opgelucht melden dat hij niets had gevoeld (verder is het niet zo'n watje hoor, maar naalden = drama.) Zou wel op voorhand even verwijzing vragen en contact opnemen met je zorgverzekering btw!
Valt echt mee hoor MeFlower, ze zijn heel lief daar en je voelt er (bijna) niets van. Maar wat naar dat je daar zo'n angst voor hebt! Want je weet neem ik aan wel dat als je IVF of ICSI zou krijgen, je jezelf hormonen moet toedienen. Maar misschien is dat veel minder eng, omdat je dan zelf spuit en dus alle controle hebt. Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop echt dat Gent veel voor jullie zal kunnen betekenen.
Ja ik realiseer me het en dit maakt het zwaar. Heb n afspraak bij de psycholoog voor emdr . Het is heel moeilijk omdat de kinderwens heel groot is, maar mijn angst extreem is. Ik wil gent nog bellen maar weet niet of dat zomaar kan, om te vragen en bespreken hoe het kan lopen
Ik denk dat je beter eerst de prikangst kunt overwinnen en dan op consultatie kunt gaan. Er kan en mag gewoon niets zonder bloed. Je kunt geen diagnose stellen maar ook niet aan de protocollen houden ( hiv en hepatitis testen moeten gewoon écht). Het prikken in Gent is bij een algemene poli, ze zullen uiteraard behulpzaam zijn maar voor echte fobische klachten zul je eerst zelf aan de gang moeten.
Ik kreeg (in nl ) eerst clomid tabletten. En een verwijzing naar de medisch psycholoog voor mijn prik angst. Emir heeft wel wat geholpen. Mijn man heeft mij uiteindelijk elke dag geprikt omdat ik dat zelf niet kon. Het ging wel beter met de therapie. Ik durfde al mee te kijken. Toen raakte ik zwanger van onze dochter. Nu voor de tweede durf ik het nog steeds niet. Mijn man doet het en ik vind het prima
Wij zijn ondertussen opnieuw behandeling opgestart in Gent. Eerste keer bij De Sutter ook alles overlopen, onderzoeken nog gepland en dan konden we beginnen. Inderdaad telkens prikken, elke keer dat ik ga is het bloed prikken. Veel succes alvast! Hier al een dochter dankzij uz.