Wat te verwachten van een Leo operatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anneke82, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje aan jullie..
    Vrijdag moet ik naar het ziekenhuis en dan gaan ze een leo operatie bij mij uitvoeren.
    We zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden en omdat ik PCOS heb heeft dit nog niet mogen lukken. De Clomid is maar 1 keer aangeslagen en daarna niet meer.. Voordat ik doorgestuurd wordt om te gaan spuiten wilden ze een Leo operatie bij mij gaan doen. En tijdens deze operatie spoelen ze ook gelijk mn eileiders door..

Nu is mijn vraag wat kan ik verwachten van deze operatie en de dagen erna? Er zijn namelijk weinig antwoorden op deze vraag te vinden op het internet.. Dus alstjeblieft? Iemand hier?

Alvast bedankt!

Groetjes Anneke

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb ook een operatie gehad met leo
    het viel mij mee achteraf
    wel wat last van mijn buik en schouders van het gas
    en na 4 dagen ging het weer goed

wens je heel veel succes meid ;)

3. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Hier nog iemand..

Ik zou het als het om de pijn ging zo weer doen..
    Viel mij enorm mee had alleen een hevig menstruatiepijn daarna..
    2 dagen daarna werd ik ongesteld... Helaas daarna ook niet meer.. maar de resitentie voor Clomid was wel opgeheven en heb nu een hele mooie zoon.

Heel veel sterkte vrijdag!

Groetjes mariebel

4. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik ben 15 juli dit jaar onder het mes gegaan. Het is mij ook heel erg meegevallen. Mijn werk was zo aardig om mij 2 weken uit het rooster te halen terwijl 1 weekje bijkomen ook wel genoeg was geweest, maar daardoor heb ik heel goed kunnen uitrusten. Pak je rust ook al voel je je redelijk snel al weer goed.
    De LEO en het doorspuiten van de eileiders is voor mij heel succesvol geweest zie onderschrift en banner. Na de operatie had ik mijn eisprong na 3 weken (4 aug), maar na de mk netjes na 2 weken.

Succes en sterkte vrijdag!

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Dankjewel voor de reacties,
    Je denkt soms snel dat je "de enige" bent. Tenminste in mijn omgeving.. Deze operatie wordt bij mijn ziekenhuis maar 3 keer per jaar ongeveer uitgevoerd.. :( Maar aan de reacties te zien is het niet voor niks.. Wat geweldig dat het bij jullie wel effect heeft gehad! Dat stemt me weer wat positiever! Ik ben al wel heel erg zenuwachtig hoor. :rolleyes: ben blij dat het straks achter de rug is en dan maar afwachten of het zin heeft gehad.. [-o<

6. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Spannend voor je!

Ik heb de LEO in juni 2007 gehad en was in September zwanger, dit is helaas een MK geworden, maar in Januari teste ik weer positief met nu een heerlijk mannetje als resultaat :D !
    De hele ingreep is mij enorm meegevallen, je hebt inderdaad 2 dagen een beetje een opgeblazen buik maar absoluut geen erge pijn.

Er zijn al meerdere topics over de LEO geweest, misschien kan je eens terug lezen.
    Voor de meeste meiden heeft de LEO een positief effect, van de 4 meiden waar ik toen mee schreef waren er 3 heel snel zwanger.
    Ik hoop dat de LEO voor jou net zo succesvol zal zijn!

Veel sterkte morgen!

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik heb ik juli 2008 LEO gehad. Even paar dagen rustig aan gedaan en toen ging het weer prima. Had het meeste last van het gas, dat drukte tegen mijn middenrif.
    Heb in sep 1 follikel van mezelf gehad, daarna niet meer. Reageerde toen wel op de Clomid. Nu 5 weekjes zwanger!
    Hopelijk heb je niet te veel last na de operatie en krijg je een mooie eisprong daarna!
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    En hoe is het gegaan?

Ik heb donderdag 22 maart 2007 een leo gehad en 16 april 2007 testte ik positief! Zie het resultaat hieronder ;). Ik had de donderdag en vrijdag vrij genomen, zaterdag was ik alweer mee boodschappen aan het doen, zondag naar een vriend en naar Ikea en maandag weer aan het werk. Ik vond het dus echt reuze meevallen, alleen word ik altijd erg misselijk van de narcose, maar eigenlijk viel dat ook wel aardig mee. De operatie was om 8:30 en om 14:30 was ik alweer thuis.

Gerlinde, je zoontje al geboren, gefeliciteerd!

9. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi Anneke!

Hoe is het gegaan? Hoop goed!

Groetjes Erika

10. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hi Snoopy!

Wat leuk en toevallig dat we elkaar hier (na bijna 1 jaar) weer treffen, ik lees namelijk bijna niet meer hier!
    Ja ja, na een super leuke zwangerschap en goede bevalling is onze prins op 25-09 geboren :D .
    Het is zo'n heerlijk mannetje, ik geniet enorm!
    Gaat met jou en je dametje ook alles goed?
    Jullie vieren binnenkort al haar 1e verjaardag zie ik, wat gaat dat snel!

En Anneke, is alles goed gegaan?

11. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Hallo, Daar ben ik weer!
    De operatie is geslaagd volgens mijn arts, maar op zich is het me wel wat tegengevallen.. Vrijdag was ik erg misselijk van de operatie maar dit was de volgende dag al voorbij..
    De pijn valt op zich wel mee maa rik had het minder verwacht.. Ik bloed nog wel veel.. Of zou dit al een menstruatie kunnen zijn?
    Ik wacht het rustig af en doe nog even rustig aan een paar dagen.. Ben nog erg opgeblazen en kan eigenlijk nog niet echt rechtop staan.. Nu maar hopen dat het allemaal niet voor niks is geweest! We wachten weer rustig af.. Maar vind het superleuk dat jullie eigenlijk allemaal een superleuke banner onder jullie naam hebben staan!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Anneke, fijn dat alles goed is gegaan! En hopelijk heb je binnenkort ook zo'n mooie banner! Iedereen die ik tot nu 'ken' die een leo heeft gehad was binnen een half jaar zwanger, sommige met clomid en sommige zonder. Dus dat is echt super!

Gerlinde, fijn dat bij jullie alles goed gaat! Hier ook alles prima, Eva is een echte schat en inderdaad alweer bijna 1! De tijd gaat echt te snel... maar we genieten volop!
    Ik ben hier af en toe weer een beetje aan het neuzen.... wij willen heel graag nog een kindje en moeten misschien weer de medische molen in, vandaar.

liefs,
    Snoopy

13. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Doe maar lekker rustig aan meid! Wat je voelt is denk ik het gas, daar had ik ook het meeste last van, niet echt prettig. Laat je maar lekker verwennen door je mannentje!
    Wel heel fijn dat alles er goed uitzag verder. Wens je heel veel succes in de komende tijd en blijf je zeker volgen hier!

14. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Weten jullie nog hoelang het duurde voordat je ongesteld uit jezelf werd?

Het gaat vandaag al ietsje beter.. Ookal is het bloeden nog steeds hetzelfde... Maar het is natuurlijk ook niet niks wat ze in mn lichaam heben gedaan..
    Rustig aan.. Ookal is dat voor mijn persoon wel een beetje lastig.. :)

15. Snowy

Snowy Actief lid

Hey meiden,

Even een vraagje: Waar staan de letters LEO voor?
    Ik heb zelf afgelopen 1 December een kijkoperatie ondergaan en is dat hetzelfde als de LEO? Ben ook doorgespoeld en heb dat gas gehad.
    Alvast bedankt!

Liefs Snowy

16. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Anneke wat fijn dat het zo goed is gegaan! Doe lekker rustig aan en herstel goed. Ik ben nooit meer ongesteld geworden. Ik was het tijdens de LEO en daarna 2x meteen zwanger. Ik ben een week na de LEO begonnen met tempen. Veel succes ik duim voor een mooi resultaat.

@ Snowy
    LEO behandeling:Laprascopische Electrocoalgulatie Ovariumkapsel (LEO) Via een buis die door een sneetje in de navel en boven het schaambeen in de buik gebracht worden brand de arts met een laserstraal een aantal follikels aan de rand van de eierstokken weg. De eierstok wordt als het ware beschadigd. Een gunstig effect van deze beschadiging is dat er heel vaak (tijdelijk) een eigen cyclus ontstaat.
    Ik denk dat jij alleen kijkoperatie en een HSG doorspuiten van eileiders hebt gehad. Daardoor ben je ook al vruchtbaarder.

17. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik had na de LEO nog wel de hele week best veel bloedverlies.
    7 weken na operatie follikel van mezelf, helaas 7 dagen na eisprong ongesteld. Daarna geen reactie mee van mezelf en weer aan de clomid gegaan.

18. Snowy

Snowy Actief lid

Thanks voor je snelle antwoord!
    Ik had daar nog nooit van gehoord! Ik heb inderdaad alleen een kijkoperatie gehad, met daarbij dat ze mijn baarmoeder weer helemaal spoelen, hoop dat het, het gewenste resultaat zal leveren.......

19. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Ik heb na de LEO ook een kleine week bloedverlies gehad en ik werd 28 dgn na de LEO ongesteld.

Doe lekker rustig aan en geef je lichaam even de tijd om bij te komen.

20. noa1980

noa1980 Actief lid

31 okt 2007
    372
    0
    0
    ik heb ook de leo ondergaan op 6 oktober, daarna wel een follikel van mezelf maar geen goede eisprong.
    nu weer aan clomid, morgen de eerste fm ben erg benieuwd

Deel Deze Pagina