Wat is dit??? Cyste? Eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gelukje7, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hoi dames,

Ik had mezelf vernomen om even niet meer op deze site te gaan om mijn gedachte weg te zetten, maar nu heb ik echt jullie ervaringen nodig.
    Ik ben sinds enkele weken onder behandeling bij een gynaecoloog. Ze heeft mijn eisprong de vorige cyclus gevolgd en vanaf dat punt is mijn cyclus van slag. Die cyclus was 25 dagen. Precies 6 dagen na die eispprong werd ik ongesteld. Maar goed, dat kon gebeuren, weer een ronde verder, nieuwe kansen.
    Maar toen volgde ze deze cyclus. Mijn verwachte eisprong datum is allang voorbij, vorige week vrijdag zag ze een eitje van 16mm, en ze verwachtte dat het dat weekend ging springen. Maandag was hij 26mm, dus 10mm gegroeid in het weekend! Daarna geen echo's meer gehad omdat ze bijna zeker wist dat hij die dag of de dag erna zou springen. Nu heb ik sinds eregisterenavond een ontzettend pijnlijke ?blaas? Ik kan niet stoppen met plassen, het voelt alsof hij enorm vol zit, dat hij op knappen staat en dat ik in mijn broek plas. Maar ik plas elke keer maar 60cc. Ik heb geen blaasontsteking en mijn urine blijft niet achter. Heb ik zelf kunnen testen aangezien ik in het zh werk. Ik heb gisteren poli gynaecologie gebeld aangezien de fertiliteitsvpk niet bereikbaar was, en die zei dat het mijn eisprong was die ik voelde. Ik heb al maanden mijn eisprong gevoel maar dit voelt toch echt niet zo. Als ik op het toilet zit verga ik van de pijn, het lijkt dan alsof mijn blaas inklapt. Vandaag wederom gebeld omdat ik echt denk dat er iets niet klopt, en aangezien cystes wel vaker voorkomen bij mensen, en ook voor pologts onregelmatige cyclussen zorgen, EN omdat mij eitje al redelijk groot was, weet ik dat dit in een cyste kan veranderen. Maar wat zegt die k.. van de poli gynaecologie? neem maar 4dd 1000mg paracetamol, niet leuk dat je me hiervoor wéér belt, hier moet je bij de fertiliteitsvpk zijn. Het is je eisprong, niets anders want dit zegt de gynaecoloog. Die heeft niet eens mijn echó's gezien! Ik voel me echt niet serieus genomen en ik ben woedend dat een 'collega' van het ziekenhuis me zo kan afpoeieren. Maar goed, het enigste wat ik nu kan doen, is doorgaan met de last die ik heb. Ik plas elk kwartier, wat dus elk kwartier pijn doet en ik weet de reden niet. Kan iemand mij aub vertellen als ze dit ook wel eens hebben gehad of dat ze weten wat ik moet doen?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moet het echt kwijt. :(
    Liefs

2. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Iemand??

3. vief

vief Actief lid

19 aug 2012
    115
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry meid, maar ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, het klinkt als een zeer pijnlijk iets :( Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is!
    Liefs Vief

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Je eitje stond idd op knappen, en waarschijnlijk heb je dit keer super last van de eisprong. Dat kan hoor. Bij mij waren de eitjes 18mm als ik de pregnyl mocht zetten, voor de iui's als ze een echo maakten waren ze 26mm

Anders naar de spoed gaan meid, maar ik denk niet dat het een cyste is

5. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    @vief, dankjewel meid

@babyhope wanneer zou die gesprongen zijn denk je? Maandag was hy dus 26mm en toen hebben we nog geklust maar daarna niet meer aangezien k zoveel pyn heb. Maar als je pyn begint te krygen dan is hy toch al gesprongen he?

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Misschien dinsdag gesprongen.
    En heb je nog na pijn ervan, hou het in de gaten meid. Als het echt niet weggaat of erger word, gewoon naar de hap bellen

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zodra hij gesprongen is zou je geen pijn meer moeten hebben.
    De druk bij je blaas die je beschrijft ken ik wel, heb t ook erg gehad deze ronde. Echt een week een gevoelige onderbuik en zo ineens was het weg, eisprong dus geweest.

8. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Hoi dames,

Even een update. Ik ben gisteren naar de gynaecloog geweest. Er was gelukkig geen cyste te zien, ik had toch een blaasontsteking waarvoor ik nu nitrofurantoine heb. MAARRR. Mijn 2 eitjes van een week geleden waren weg, er zat een nieuw rijpend eitje in mijn rechter eierstok. De verwachtte eisprong zou over 4 a 5 dagen zijn. Hij was nu 15mm.

Maar toch mijn grote schrik wordt ik net ongesteld. Hoe kan dit ???? Heb hier nog nooit van gehoord. Ik maak me echt enorm ongerust, ik dacht dat niet kon. Weet iemand hier iets van ? Graag reacties. Morgenvroeg kan ik de fertiliteitsvpk pas bellen.

9. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    ben je tussen je laatste ei die zo pijn deed en nu ongesteld geweest? misschien een innesteling? of soms als je ei springt dan kan je ook nog een bloeding hebben. ik roep maar wat?? Succes lijkt me vervelend die onzekerheid!!

10. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Hoi 2dewolk,

nee, ben ondertussen niet ongi geweest. Vorige week maandag zag ze nog n ei van 26mm en een andere die kleiner was geworden dus die al af zou sterven. Dat is duß 8dgn geleden. Gister zag ze die niet meer maar zag ze n nieuw rijpend ei van 15mm. Me slijmvlies was stug dus t leek er niet op dat me eisprong heel snel zou komen zei ze. K snap het echt niet, wordt zo moedeloos. Al zou t n innesteling zijn, dan vind k het behoorlyk veel ,loed en dat verklaart dat eitje niet van gister. Pff dit is zo vervelend:(

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo, misschien is dat eitje van gister het eitje wat al aan het groeien is voor een volgende rispend. Als deze oom weer rond de 26mm wordt, dan duurt de daadwerkelijke esprit nog even en kun je nu inderdaad ongesteld zijn. Helaas weten ook de gynaecologen niet alles. Het blijft wen ingewikkeld iets. Hier eenmaal een cyste gehad, maar deze is vanzelf weer verdwenen op weg naar de volgende cyclus. Sterkt ermee!

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Oh zie veel schrijffouten, sorry dat doet de iPad!

13. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Rustig in- en uitademen... Je maakt jezelf nog gek, is niet slecht bedoeld hoor, maar als ik jouw posts lees, word ik er helemaal onrustig van.

14. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    #14 Gelukje7, 18 sep 2012
    Laatst bewerkt: 18 sep 2012
    Waarvoor is dit forum bedoeld? Ik maak me niet gek, ik vraag alleen advies. En daar is deze site toch voor? Ongelofelyk, zelfs van me afschryven mag niet meer. K voel me enorm aangevallen aangezien jou woorden enkele maanden ook tegen me gezegd zijn. Maar wat bleek toen? Dat ik diabeet was en daar kwamen die klachten van. Dus daarom maak ik me ongerust. Maar waarom wordt jy onrustig van mijn posts?

Deel Deze Pagina