Goedemorgen, Onze dochter rolt sinds twee dagen van rug naar buik. Ze is erg sterk, houdt heel goed haar hoofd omhoog (al vanaf 5 weken) maar het apenkopje draait haar hoofd niet. Dus wanneer het even zwaar wordt legt ze haar hoofdje gewoon recht neer. En daarna gaat ze weer lachend terug omhoog. Ik heb gisteren geprobeerd heel voorzichtig haar hoofdje mee te draaien maar dit vindt ze niks, ze ligt liever (met speen en al) met haar neus in het matras/kleed. En daar worden wij natuurlijk niet blij van. Het is een vreselijk eigenwijze dame met een hele duidelijke wil, echt een portret. Ik heb gelezen dat als ze kunnen rollen, ze ook hun hoofd kunnen draaien dus ze kan het wel maar doet het gewoon niet. Ze hield het gisteren rustig 20 minuten zo vol op haar buik, als ik haar terugrolde naar haar rug werd ze boos en rolde ze gewoon weer terug. Hebben jullie tips?
Haha, ja dat was hier ook zo gewoon goed opletten dat ze op een platte ondergrond ligt en geen knuffels etc om haar heen leggen. Dan kunnen ze bekneld raken met hun neusje. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Onze dochter had vrij snel door dat ze haar hoofdje moest draaien en slaapt nu vaak overdag op haar buikje. Ik hielp haar trouwens wel vaak in het begin, al vond ze dat hier ook niet leuk Terug rollen doet ze hier nog steeds niet, als het gebeurt is het vaak per ongeluk haha. Ze tijgert er wel op los en zet haar dus na een half uur even in de wipstoel, anders zou haar lijf echt geen rust krijgen