Even een vraagje: over twee weken gaan wij naar zuid frankrijk op vakantie voor een weekje. Nu had ik laatst bij de AH een woezel en pip UV shirt gekocht voor mijn zoontje. Vandaag had hij hem aan in badje, maar hij is eigenlijk iets aan de krappe kant (lees blote rug) Ik was dus op zoek naar een nieuw pakje/shirt maar veel is uitverkocht en wat er nog is vind ik best wel prijzig. 40 euro voor iets wat hij een weekje aan heeft. Wat zouden jullie doen? Goed smeren en het iets te kleine shirtje aan doen, of toch een duur UV pak aanschaffen?
Ik zie niet zo het verschil tussen een week zuid frankrijk en een zonnig pinksterweekend als nu. Hier kunnen ze toch ook verbranden? Waarom hier dan geen UV pak een daar wel? Je laat ze daar toch ook niet de hele dag in de zon lopen?
Hier, (buitenland) is het mei tot september erg warm en loopt geen enkel kind in een uv pakje, heb het zelfs nog nooit gezien hier. Gewoon goed smeren met goede zonnebrand, hoge factor, hoedje op en tussen 12 en 3 uit de zon, gaat prima. Verder als ze aan het spelen zijn zoveel mogelijk onder de parasol. Lijkt me trouwens ook vreselijk zitten zo'n pakje en ik vind het er belachelijk uit zien, maar goed dat is mijn mening
Ik zou gewoon kopen uv tshirt Ikzelf zie het niet zitten elk 2 uur insmeren hele lichaam. Ik heb tuniek uv gekocht voor dochter ze kan het nu in water mee knoeiien en is erg dun maar ook jaar later en miss zelf jaar erna omdat het groot valt. Je kan tshirt kopen bij hema, hm, kruidvat maar ook bij stoerekindjes vaak aanbiedingen. Vakantie vind ik anders dan nl want daar kind hele dag buiten. Ik zou zelf daarop niet bezeuinigen maar pak hoeft niet want tshirt is voldoende.
Ik heb het wel aangeschaft. Weet nog niet of ik t ga gebruiken. Maar bij de Primark was het maar 11 euro
Ligt eraan of je kindje snel verbrand. Ikzelf geloof niet zo in uv kleding. Dat blokt de zon helemaal en dat is ook niet heel erg goed. Ga maar eens in je nakie zonnen, daar beneden komt ook nooit zon dus verbrand je er supersnel. Als je te vaak een uv pakje aan doet en dan eens een keer niet verbrand die huid ook heel erg snel ook al smeer je je kleintje goed in. Als je eentje gaat gebruiken doe het dan smiddags tussen 11 en 15 of 12 en 16uur maar niet de hele dag zodat het huidje wel aan iets went. Een t-shirt vind ik persoonlijk beter. Maar dit is mijn mening! Geen wetenschappelijk nieuws dus ik kan ook fout zitten!
Indd pakje is overbodig zelfs surf kinderen dragen enkel bikini onder en shirt met net extra lange mouw maar niet pakje. Je moet indd zon hebben en dat pakje of shirt is niet bedoelt kind 2-4 uur in zon spelen net als hij naakt is is meer voor dat zeg maar stel dat hij vind leuk om te zitten met zand te spelen bij water dan kan je dus shirtje aandoen of bijvoorbeeld soort tuniek wat ademend is en bedekt alles en droogt snel als hij even water in gaat. Ik heb ergebs online gezien 30 euro soort bamboo shirt uv met capuchon vond ik super leuk en stoer. Kan ook voor aantal jaren mee. Wat uv shirt doen enige vergeleken met gewone kleding is als dir nat is blijft het uv beschermend en snel drogend.
Ja het zou ook puur voor aan het zwembad en strand zijn uiteraard. En we blijven uit de volle zon tussen 12 en 15. Ik neig toch naar het houden van het uv shirt wat ik voor hem heb en dan zal ik het stukje rug wat bloot is extra goed insmeren.
Voor een betaalbaar pakje: ik heb er laatst een bij de primark gehaald. Was iets van 10 euro incl mutsje
hier wel een uv pakje, van bumba bij toysxl vandaan. ik smeer hem in pakje aan, en dan nog een lichte rode kleur, dus echt wel nodig hier met echt warme dagen. Met gewoon warme dageb (21-23) graden geen shirt alleen insmeren
Ik zou toch een UV shirt kopen. Bij Aldi hebben ze die nu! (was de aanbieding vanaf woensdag 04/06, dus als je snel bent, kan je het misschien nog wel vinden)
Als jij je er fijn bij voelt moet je het gewoon doen.ik zelf heb meer de voorkeur voor insmeren met een goede factor.Veel plezier alvast!
Wij hebben er voor onze dochter 1tje van de Primark. Kruidvat en Etos hebben ook wel eens aanbiedingen. 't is een dun badpak met korte broek/korte mouwen. Klein beetje smeren dus nog. Wordt bij ons enkel gebruikt voor aan het zwembad/strand. Ze staat graag in ondiep water te spelen met een gietertje in het zwembad. Telkens eruit klimmen, weer terug erin, gietertje over zichzelf heen kiepen. Waterproof zonnebrandcrème is dan niet voldoende, dan kan je blijven smeren. Voor buiten spelen, wandelen etc. gewone kleding afhankelijk van het weer. En dan afhankelijk van de zon wel of niet smeren. Zo doet ze wel voldoende zon op (vit. D.) en kleurt ze wel iets, maar voorkomen we verbranden en teveel zon. Werkt tot nu toe erg goed.
Wellicht te laat maar ik heb bij deze winkel 2 pakjes voor mijn zoons gekocht. Swimwear Collection | Boys | Next: Netherlands Boven de 20 euro gratis thuisbezorgd vanuit de UK. Was per pakje zo'n 15 euro kwijt.
Wij zitten nu in Spanje, en de kids hebben een uv-shirt van de hema aan. Kosten 12,50. Bijna alle kinderen hebben er hier 1 aan, gelukkig zijn er steeds meer bewuste ouders. Na 15 uur mogen ze wel eens even in blote buik lopen, maar ik vind het ideaal!