Heeft iemand misschien ervaring met één van de twee praktijken in Wolvega? Er is de 'Juf Ooievaar' en de 'verloskundigenpraktijk Wolvega'. Ik dacht eerst dat er maar eentje was en had me alvast bij de verloskundigenpraktijk Wolvega ingeschreven en een afspraak gemaakt voor intake+echo. Maar nu begin ik héél erg te twijfelen of ik niet misschien toch voor het jongere team van Juf Ooievaar wil gaan. Ik hoop dat ervaringen mij helpen met een keuze maken, maar helaas ken ik in het echte leven niet iemand die zwanger is of net kinderen heeft in deze regio
Mijn moeder zat voor mijn zusje (is 13 jaar jonger dan mij) bij de Verloskundigen Praktijk Wolvega. Die vrouw is een kennis van mijn ouders en héél erg aardig. Professioneel, zorgzaam en super vriendelijk vond ik haar. Dat kan ik je in ieder geval vertellen
Dankje wel ik ga ook maar gewoon eerst daarheen, op zich vind ik het wel fijn dat ze ook al zoveel jaren ervaring hebben nog twee weekjes wachten op de echo
Ja echt wel Weet jij misschien ook een goede kliniek hier in de omstreken die de 20 weken echo kan doen én een 'pret echo'. Ik heb iets in Oosterwolde gezien, maar ik sla stijl achterover van de prijs voor eventjes een echo.. overal hier op het forum lees ik rond de 30 en daar zag ik vanaf 55 - 95
A fijn nog een ervaring extra Doen ze in Wolvega eigenlijk ook geslachtsbepalingen en/of 'pret'echo's zonder die moeilijke poespas? Ik hoef bijvoorbeeld geen 3D beeld of wat dan ook, alleen af en toe een echo'tje om de bewegingen en mijn kindje te zien lijkt me zo heerlijk geruststellend. Maar daarvoor heel veel geld neerleggen vind ik niet nodig
Nee dat weet ik eigenlijk niet. Ik ben er voor mezelf ook naar opzoek en kwam ook op die in Oosterwolde terecht. Maar inderdaad, zo duur! Als ik meer vind laat ik het je weten oke?
Misschien is dit wat? In Drachten. Kost 35 voor een 2d pretecho. Verloskundigenpraktijk Wolkom - Pretecho | Pretecho
O, dat scheelt wel behoorlijk. Qua locatie nog wel 'gemakkelijk' te regelen mits het vlak na werktijd kan. Anders is het behoorlijk om voor mij Thnx voor meedenken
Geen dank Ik denk dat ik daar zelf ook een pretecho ga laten doen rond 16 weken! Kan echt niet meer wachten met weten wat het wordt, haha. En sowieso, ik heb mijn volgende echo met 11 weken, en om daarna nog tot de 20 weken echo te wachten duurt zo lang
Jij hebt zeker nog maar net jouw eerste echo gehad? Was het leuk? Ik vind het nu al lang wachten tot volgende week donderdag haha Ik wil inderdaad ook héél graag rond de 16 weken een pretecho doen om even lekker mijn kindje te zien bewegen en om te weten wat wij krijgen ik zal denk ik het liefste na de 20 weken echo toch ook nog wel 2x een echo willen doen voor de bevalling. Ga niet 20 weken wachten zonder echo's
Jaa, vorige week woensdag heb ik hem gehad Pff ja dat duurt toch veel te lang! Dat mogen ze vrouwen niet aan doen
Alles was helemaal goed een mega druk kloppend hartje gezien, wat was dat een bijzonder moment. Ik was helemaal overdonderd en kan het soms nog niet geloven haha.
Jaaa mooi is dat he?! Ik was ook helemaal overdonderd toen ik dat zag. Gelukkig had mijn vriend het gefilmd en heb ik het filmpje vaak terug gekeken Maar gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is! Wanneer krijg je de volgende? En hoe vond je de verloskundige?
Ik vond de verloskundige heel fijn, maar ik was wel mega zenuwachtig het hele bezoek haha. Op dit moment heb ik de volgende echo al best snel weer staan (14/10), omdat ik in m'n hoofd had dat ik de nekplooi meting nog echt wilde doen.. maar tegelijk twijfel ik érg aan de in mijn ogen te vroege termijn echo en aan de noodzaak van die andere echo. Ik ben nog jong en er zijn totaal geen ziektes of afwijkingen in onze families. Altijd gezond geboren kinderen. Dus misschien dat ik nog even weer ga bellen om de termijn echo toch te laten verplaatsen en niet de nekplooimeting te doen. Wel wil ik gaan voor de uitgebreide 20 weken echo/check.
Ik snap je precies, ik heb dezelfde twijfels gehad! Maar wij doen de nekplooimeting niet, om dezelfde reden als die jij zegt. Ik heb er wel vertrouwen in dat het een gezond kindje word, en ik weet zeker dat ik het sowieso niet weg zou laten halen als er wel iets "mis" mee zou zijn. Ik heb a.s. donderdag dus de termijnecho, ik ben dan 11 weken. De 20 weken echo laat ik ook doen, dat vind ik toch wel fijn en belangrijk. En natuurlijk om te weten wat het wordt
Wat fijn om te horen dat jullie ook even nagedacht hebben en toch ook niet doen. Ik weet niet wat ik zou doen als ik met 20 weken hoor dat er echt éxtreem iets mis is met mijn kindje, maar toch wil ik graag dan die check doen omdat ze dan op zoveel meer vlakken kunnen controleren of ons kindje gezond is. Maar ik heb er inderdaad ook wel vertrouwen in dat het een gezond kindje wordt Voor geslachtsbepaling wil ik waarschijnlijk al met 16 weken nog een tussentijdse echo doen ik heb zeker weten niet genoeg geduld om tot 20 weken te wachten haha. Nu nog even duimen dat een nieuwe afspraken inplannen lukt, helaas zit ik in de gewenste week net 2 dagen in Parijs voor mijn werk én wij kunnen echt nooit overdag een echo inplannen (ml werkt 36u en ik 40u)
Ja precies, daarom wil ik de 20 weken echo ook laten doen. Over verdere stappen mocht er iets mis zijn, denk ik dan wel weer na En inderdaad, ik kan ook eigenlijk echt niet wachten tot de 20 weken haha. Maar ik twijfel nog omdat ik het toch best duur vind, zo'n pretecho. Hopelijk lukt het je om gauw een nieuwe afspraak te maken, dan weet je tenminste wanneer je hem/haar weer gaat zien