Wat te zien bij echo als je 6,5 week bent?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meiski, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden. Blij om te lezen dat alles goed gaat met jullie.

Dat roken ach. Volgens mijn gyn valt het risico mee als je niet meer dan 10 rookt. Het liefst max 5.

Dacht dat ik denk daardoor ad maar ze verzekerde me dat dat niet zo is.

En mvm leuk. Ze vragen niet of je rookt. Alleen andere vragen of je transfusie hebt gehad enz.

Geniet lekker van jullie zwangerschappen.

Liefs jen

2. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Jullie zijn lekker bezig zo te horen ;)

Het zou inderdaad handig zijn als elke sigaret vies is en je laat kokhalzen of overgeven, dan hebben we geen keus meer en moeten we wel stoppen.
    De jellinek heeft speciaal iets voor zwangeren trouwens.

Wat voor taart ga je maken?

Bedoel je kriebel in de zin van jeuk? Ik heb daar sinds de laatste dagen ook last van en duizeligheid valt wel mee, moet inderdaad wel uitkijken dat ik niet te snel opsta word dan wel een beetje draaierig maar nog niet heel erg en ik merk als ik verkeerd overeind kom even kort pijn in me buik krijg.

3. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    @ Chantal: tja de meningen verschillen denk over de negenmaandenbeurs. Ik vond het niet echt nuttig. Ik denk als je weet wat het wordt het leuker is.

Ooh ok, dus de baby krijgt die suikers ook binnen en wordt daardoor groter?

Ja veel neutrale dingen zijn er niet, als ik iets erop zie staan is het toch vaak voor of een jongen of een meisje. Maar ik denk dat hij langzaamaan beetje aan het terugkrabbelen is haha (hoop ik)...

@ Krulletje: Wat leuk, allemaal nieuwe dingen.. het ziet er dan vaak toch weer anders uit :). Ja tijd gaat snel he, dus je gaat zelf een mooie taart maken? Alvast een fijne verjaardag van de kleine meid.

Jeuk aan mijn borsten heb ik nog niet echt, heb sowieso de laatste tijd weinig last van kwaaltjes, vind het wel lekker.... Duizeligheid inderdaad alleen als je hebt gebukt of te snel weer opstaat maar dit schijnt normaal te zijn omdat je bloedsomloop sneller is ofzoiets.

@ Jennifer: Jennifer! Hoe gaat het met je? Wel fijn om te horen dat het niet door het roken kwam en je er zelf niets aan kon doen, blijft natuurlijk erg verdrietig en ik hoop ook niet dat je een soort van schuldgevoel hebt :(....

4. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    @ Jennifer

Hoe gaat het met jou nu? Gelukkig komt het niet door het roken.
    Ik denk dat ze al heel blij zijn als je je best doet en al een heel stuk minder bent gaan roken, dat merk ik in ieder geval.

@ Meiski

Voor de zekerheid kies ik er toch voor om lekker thuis te blijven en als ik wel energie heb ga ik wel iets anders leuks doen met me vriend :) Zou het zonde vinden als ik doodmoe thuis kom en er niks aan vond :p

Ja de baby krijgt die suikers ook binnen maar mijn insuline weer niet, zodra de baby is geboren zullen ze zijn/haar bloedsuiker ook in de gaten houden omdat de baby een te lage bloedsuiker kan hebben omdat hij/zij dan insuline gaat aanmaken of mijn suiker niet extra binnen krijgt (weet het even niet zeker) en als dat 1 a 2 dagen goed gaat mogen we naar huis.

Haha gewoon steeds opnoemen waarom het makkelijker zou zijn als de rest het ook weet, zal dan vast goed komen :p

5. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dag dames..

daar ben ik weer. druk geweest met de verjaardag van de kleine..t was echt geweldig..ze was zo trots.. ze kreeg van mn moeder een armbandje.. heel de dag heeft ze ermee geshowt.. hahah...zo geweldig..ze is erg verwonnen.

k had een geweldige taart voor dr gemaakt, marsepein met bosvruchten smaak. (vulling slagroom en puddingpoeder). en een kwarktaart. ff keer simpeltjes gedaan. normaal doe k een slagroomtaart erbij zelf maken..maar had vrijdag weinig tijd. moest smiddags met de oudste naar "de praatdokter" en savonds met vriendin gezellig wezen winkelen.. nog leuk setje gekocht voor dr verjaardag.

En vandaag.. is ze ziek:(.. net de hele boel onder gespuugd.. of t nu uitwerking van gister is, geen idee, maar ze is echt niet lekker.. net ff bij dr gekeken, glukkig ligt ze nu lkkr te slapen. Hopelijk is t snel over.

Roken@ de ene dag beter als de andere.. vanmorge tegen 12 pas de eerste.. k was veel misselijk en durfde niet een op te steken bang dat k moest overgeven.. dus als t zo door gaat zal k vanzelf wel keer kunnen stoppen;).

Hoe is t verder hier met de dames?..bij jullie ook zo aan t sneeuwen? hier wel.. haha had t eigenlijk al wel gehad met de sneeuw..maar goed.. t voorjaar komt vanzelf;)

6. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    @ Chantal: ben je nog gegaan of toch lekker thuis gebleven? Ok maar wel fijn om te weten dat je beeb in de gaten gehouden wordt en alles goed komt :). Nog wat leuks gedaan dit weekend?

@ Krulletje: nog gefeliciteerd met je dochter, hoe was de verjaardag en zo te lezen een topdag gehad :). Ooh wat zielig dat ze nu ziek is, misschien dat alle spanning er nu uitkomt? Er zijn echt veel zieken he, die epidemie is nog lang niet op zijn retour.

Hier gaat alles weer lekker. Vrijdagmiddag ziek naar huis gegaan, denk echt een teken dat ik het iets rustiger aan moet doen (veel afspraken in de avonden en weekenden) dus we gaan het maar even wat rustiger aan doen. Qua roken pff ik kan gewoon niet stoppen, het is zo'n automatische.. ik vind het roken ook gewoon echt niet lekker dus dan zou je denken, dan kan je toch makkelijk stoppen maar ik loop gewoon automatisch naar een sigaret en terwijl ik rook denk ik 'wat doe ik'. Heb wel het gevoel dat er steeds meer wil komt op te stoppen dus ik hoop dat ik binnenkort niet meer rook.

Hoe is het met jullie? Fijn weekend gehad?

7. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    @ Meiski

Iemand anders die ik ken was er ook heen gegaan en kwam ook helemaal niet blij thuis dus ik heb gekozen om lekker thuis te blijven ;) Heb er een rustig weekendje van gemaakt en ga deze week ook wat rustiger aan doen, gisteravond raakte ik ontzettend geirriteerd en kreeg een enorme huilbui haha

Neem inderdaad maar even wat meer je rust ;) Het is goed om nu naar je lichaam te luisteren en over een paar weekjes kan je het allemaal weer doen ;)

@ Krulletje

Nog van harte gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met je dochter? Hopelijk is ze een beetje opgeknapt! gelukkig heeft ze zo te horen wel een hele leuke verjaardag gehad :)

Het heerst inderdaad, ik hoor ook veel mensen en vooral dat het even beter lijkt te gaan en dan komt het weer net zo hard terug...tijd voor de lente en weg met dit vieze weer!

Met mij gaat het wel goed maar mijn suiker is een beetje link aan het doen...zoals gisteren heb ik 2 x een moment gehad dat mijn suiker zo laag was dat ik nauwelijks kon lopen om eten en drinken te pakken, best wel eng! Normaal voel ik het feilloos aan maar door de zwangerschap voel ik lage suikers veel te laat aan en de angst dat ik mijn bewustzijn verlies is nu ook wel groter.

Hebben jullie een soort spierpijn in je buik? Weet niet of het erbij hoort en het wel door de zwangerschap komt maar als ik me uitrek of op me buik ga liggen dan voelt het alsof ik heel veel buikspieroefeningen heb gedaan :p

8. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Ooh noo.. je hormoontjes komen op :p... gewoon lekker laten gaan, beter dan het inhouden...

Wat een eng idee dat je nu je lage suiker te laat voelt.. ik snap dat je daardoor angst hebt dat je het bewustzijn verliest. Kan je hier iets aan doen of is dit iets wat erbij hoort?

Ik heb in het begin erge spierpijn gehad en nu moet ik zeggen dat het meevalt. 's avonds is mijn buik wel echt kanonnehard en strak haha.. Slaap of lig nooit op mijn buik dus durf het je niet te zeggen!

9. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hahah ja maar het valt gelukkig nog mee, ben wel sneller geirriteerd maar de huilbuien is nu nog maar 2 x voorgekomen.
    Je zou het maar regelmatig hebben..poeh hahah

Het is iets wat erbij hoort in het eerste trimester en dan moet het in de 2e helemaal goed gaan en in de 3e gaat de boel weer omhoog ofzo.
    Er is ook wel iets aan te doen maar het is echt zoeken naar wat het beste werkt, daarom dat ik ook zo vaak contact heb met het zh.
    Grote kans dat zodra we mijn suiker helemaal goed hebben we alweer in de 2e trimester zijn en we de boel weer kunnen veranderen ;)

Komt je wel bekend voor dus..bij mij word het ook wel minder maar heb het nog wel, op me buik liggen word moeilijker omdat mijn borsten gigantisch pijn gaan doen dan hehe

Houden jullie het nog een beetje vol tot de volgende echo? Ik vind het wel weer tijd worden eigenlijk :p De tijd mag echt vliegen van mij, wil zo graag op die 12 weken zitten..

10. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ nou die spierpijn.. kweet niet of dat hier zo is, maar ik heb boven in mn buik heel veel pijn sinds zondag. wel met vlagen hoor.maar als t er is, ga ik gewoon lang op de w.c zitten, heb soms ook het gevoel er kwee nie hoeveel dun uit moet komen(sorry voor detail).. maar misschien is t toch de griep

GIster ging t met ons meiske goed.. ze had weer lkkr t een en ander gegeten, maar opeens vanmorgen weer overgeven, tot nu toe al 3 keer. alles komt eruit, zelfs water..

en nu de oudste meid ook:(...brr ook alles eruit..k hoop zo dat t snel over is, dit s echt niet leuk.. en je kan ok zo weinig voor ze doen he.

ja idd.. ik wil ok gauw op die 12 wk zitten.. kan niet wachten tot de volgende echo;)..maar ja kan moeilijk elke week echo aanvragen he;)

11. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hopelijk ben je niet ook aangestoken met de griep al is die kans nu wel groter voor jou!
    Wat vervelend dat beide meiden ziek zijn, hoop dat het allemaal snel over is! Beterschap!

Eigenlijk zouden we daar wel recht op moeten hebben :p of zo een apparaat waarmee je thuis zelf kan kijken :p

12. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    @ Chantal: ja dat sneller geïrriteerd herken ik wel, mijn vriend vindt mij ook op sommige momenten niet zo lief haha ;).

Oh wat fijn voor jou dan als je de 13 weken voorbij bent en dit even niet meer hebt, lijkt me echt vervelend, veel sterkte ermee!! En je doet het voor een goed doel (hoe vervelend dit ook is)

@ volgende echo: duurt mij te lang pff, heb echt wat vaker een off day hoor, bah dan voel ik me zo bleh dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet op zo'n moment. Werk zat maar ik heb gewoon geen puf om iets te doen :(.

@ Chantal: Ojee wat vervelend, je andere meid ook al? Jullie steken elkaar lekker aan zo, voel jij je nog wel goed? veel beterschap voor je meisjes!

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Meiski@...

Ja op zich redelijk goed, alleen vanaf zondag wel een "zwaar" gevoel net onder mn ribben, als ik het goed is loopt daar bovenlangs je dikke darm dus ik denk dat dat een beetje toch aan t rommelen is hiero.. nu is t meer naar linkse kant steeds. maar gelukkig al minder pijnlijk als zondag.
    verder vrij rustig.. soms dan denk ik heb ik al een symptoom gehad van zwangerschap??.. maak me dan gelijk zo ongerust, dat t weer niet goed zit..maar k moet vertrouwen hebben/krijgen in mn lichaam. en dat valt niet altijd mee.

manlief@ nu ok al nie zo fitjes.. ligt hier op de bank te snurken, en we moesten de kast nog ff verder schuren/verven.. wieweet knaptie ff op van half uurtje pitte;) de oudste nog nergens last van (logerne bij opa en oma) dus hoop dat hij t overslaat en niet dat als hij thuis komt we opnieuw aan de poets kunnen haha..

14. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Goedemorgen dames,

@ Meiski

Haha herkenbaar, gisteren hoorde ik toevallig de hele dag dat moppie niet zo lief was :p maar dat was helemaal niet waar, was 1 keer een beetje rot tegen hem maar heb me voor de rest van de dag beeldig gedragen haha

Ja als het goed is moet het ook even beter gaan :)
    Ik kijk uit naar het moment dat ik gewoon even 'zorgeloos' kan genieten en me bezig kan houden met de leuke dingen van de zwangerschap.

Probeer je goed je rust te nemen?

@ Krulletje87

Hoe gaat het nu met jullie?
    Klinkt inderdaad als je darmen, ik heb een gevoelig darmsyndroom en kan ook vaak last hebben in dat stukje, soms enorme pijn alsof er iets niet goed is maar dan zijn het gewoon me darmen.

15. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    dag dames..

hier gaat t weer de goede kant op. de meiden niet meer overgegeven vandaag, en wilde graag weer wat eten en drinken.. zelf ok weer wat fitter gelukkig..
    nu nog ff paar daagjes lekker genieten van vakantie. zaterdag weer werken... K heb gister een geweldige geboorte taart gemaakt voor mn broer.. nu kreeg ik een vraag of ik bruidstaarten maakte.. lijkt me zo geweldig als k dat mag doen..
    ben benieuwd. Morgen MvM.. spannend.. als ze komen, is dat erg zichtbaar? wat denken jullie, kan de buurt t merken.. haha t zijn hier nogal nieuwsgierige aagjes, dus dan moet k wel ff laten weten tegen die vrouw dat ze ff wat kan verbergen aangezien we t nog geheim willen houden voorlopig..

hoe is t verder met jullie dames?

16. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi krulletje,

Goed om te horen dat het allemaal weer de betere kant op gaat, het is maar een vervelend virus wat ik allemaal hoor.
    Dus wie weet ben je binnenkort bezig met bruidstaarten? Leuk zeg!

Ik heb geen idee wat je te wachten staat, wat ze allemaal meenemen dus misschien is het inderdaad verstandig om te vertellen dat je het nog geheim wilt houden.
    Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Met mij gaat het wel goed, vind het alleen erg jammer dat ik weinig begrip/steun krijg van mijn omgeving en ze niet echt rekening met me houden.
    Ze doen alsof ik een of andere superwoman ben en alleen voor hun klaar moet staan en zodra ik even mijn hart wil luchten weten ze het weer zo te draaien dat het om hun gaat.
    Beetje jammer want juist nu kan je de steun gebruiken en kan me daardoor erg alleen voelen al ben ik niet anders gewend maar had een hoop dat dingen zouden veranderen met dit soort momenten :)

17. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Nou goedgekeurd bij MvM:D:D...

nog een mooie wikkeldeken gekregen..echt heerlijk zacht.

chantal@ pff nou dat is ook niet heel leuk hoe ze met je om gaan.
    weet de omgeving al wel van de zwangerschap?
    maare gewoon rustig aan doen he.. en af en toe mar gewoon doen als of je ze niet ziet;)

hier eigenlijk nog niet mn beste vriendin wel (die komt ook kramen straks;).. en nog een hele goede vriendin.. die wist dat we ermee bezig waren. dus ja wist ze ook snel genoeg dat t raak was.

18. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Super! Viel het op dat ze kwamen of niet?

Mijn familie en een aantal vrienden weten het al en juist die personen zijn het (niet allemaal hoor trouwens) maar ik heb nu zoiets van f*** het, heb het altijd alleen moeten doen dus nu kan ik dat ook wel.
    Gisteren raakte ik in een enorme dip omdat ik me nu zo snel van alles aantrek misschien herkenbaar?
    Me vriend was gelukkig heel lief voor me gisteren en dat deed me ook beseffen dat we er samen ook wel kunnen komen, ik bij hem mijn hart kan luchten en dat dat prima is.
    Het is ontzettend jammer maar een bekend iets en moet me er maar niet zoveel van aantrekken, denk dat het alleen maar goed is om te weten op wie je wel en niet kan bouwen :)

19. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dat is ook zo.. je kunt gelukkig bij je vriend idd je hart luchten.
    Ja, dan juist he, dan zou je t niet verwachten als t iemand bekend is dat ze zo doen. heb er ook wel een beetje ervaring mee. althans..
    vorig jaar augustus toen ik zwanger was, en me zus t ging vertellen was haar reacte:... wat stom, wat is dat dom van jullie.. gezien de oudste kun je dat beter niet doen, kunnen er beter geen meer komen.. Wat was ik verdrietig, ik kon gewoon niet geloven dat ze zoiets zij.. ik heb de hele weg naar mn werk zitten janken (k had ze telefonisch gebeld, omdat er al een antal wisten en dacht ze moet t voor t weekend weten, van de straat zal ze al helemaal niet blij mee wezen en ik moest veel werken dus de tel was de enige manier. ik was gewoon ff verpletterd van wat ze zei.. ik dacht zo van waar bemoeid ze dr eigen mee, het is mijn leven, mijn lichaam mijn gezin.. gezien de jongste kunnen er wel 20 komen dacht ik.. maar dat kan zo een pijn en verdriet doen, zeker als die personen dichtbij je staan, die je zo kunnen vernederen..
    uiteindelijk is het een miskraam geworden, en 1,5 maand later haar zoon geboren. en kwam ik met leuke kleertjes en geboortetaart, dus ik had t ze al wel vergeven, maar zelf had ze nogal een rot gevoel.. gelukkig dat dr geweten nog sprak. en bood ze dr excuus aan. dat voelde wel erg goed.
    ben dus nu ook eigenlijk wel benieuwd naar dr opvatting van de nieuwe zwangerschap.
    maar mn man zegt ok. iedereen laten praten, iedereen heeft altijd wel wat te zeuren over een ander maar naar dr eigen kijken kunnen ze niet, als ze dat zouden doen, werd er geen woord meer over een ander gezegd.. tja dat is denk ok wel weer zo.

kom op meid.. de personen die zo tegen je doen, moet je gewoon proberen te negeren.. maar k weet hoe moelijk t is hoor.

20. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    t viel trouwens niet op hoor dat ze kwamen;) heb jij je ook aangemeld?

Deel Deze Pagina