haha het word ook gewoon tijd voor warmer weer! Die paar dagen laatst waren zooo lekker en nu krijgen we weer die stomme rotkou. We hebben het wel gedaan maar ik verwacht ook geen rare dingen en aangezien dit geen risico bracht voor de baby had ik zoiets van waarom niet? Mochten er andere testen nodig zijn zal ik daar eerst wel even 2 keer over nadenken maar ik ga daar niet vanuit. De nekplooimeting was perfekt en andere dingen waar ze op letten ook dus zou wel heel raar zijn als er uit de bloedtest iets anders komt toch?
Ja kan je niet even een zonnedans doen? ... Oh wat goed dat jullie het wel hebben gedaan, en ik neem idd ook aan dat als de nekplooimeting goed is de bloedtest ook goed zal zijn? Ik heb ook bloed moeten laten prikken, hoezo heb ik dat gedaan dan? Ik ga weer lekker naar huis, nog 2 dagen werken en het weekend is weer in zicht! Heerlijk.. kan niet wachten tot 27 augustus, heerlijk met verlof .. Fijne avond!! x
Nou kijk eens aan! De zonnedans heeft geholpen! Denk alleen dat je even mee moet dansen voor meer warmte Zal dat ook niet voor de combinatietest zijn geweest? Als het voor die test is geweest krijg je met zo een 2 weken de uitslag als het goed is per post en anders hebben ze het misschien gewoon voor controle gedaan? We tellen de dagen af Lijkt nog ver weg maar voor je het weet kan je lekker genieten van je verlof woehoe! Gisteren heb ik een kraampakket aangevraagd en me ingeschreven bij een kraambureau, denk alleen wel dat ik dat nog bij een paar andere ga doen voor het geval ze al vol zitten... Een oude vriendin van me die in de kraamzorg zat heeft aangegeven dat ze wel wilt komen helpen ook daarna desnoods dus dat is wel heel lief
Ik ben al dagen aan het dansen hahaha... helaas, ik las net op de telegraaf.nl dat de kou volgende week ook nog aanblijft . Ik ga volgende week een weekendje weg met de familie, hoop toch wel dat de zon schijnt en het iets warmer is dan nu! Oh ja misschien idd wel voor de combinatietest, uitslag van bloed krijg ik pas bij de controle in april maar ze kon me vorige keer wel vertellen dat mijn suiker en ijzergehalte 'prachtig' waren (ze noemt alles prachtig haha). Ja ik hoop zo dat het snel 27 augustus is, dan hebben we ook hopelijk een super lekkere zomer gehad . Wat leuk dat je een kraampakket hebt aangevraagd (zo'n leuke of met die dingen die je onder je bed doet etc??) En wat lief van je vriendin dat ze je graag na de bevalling wilt helpen.. dat is leuk, toch een bekend iemand, is altijd wel fijn . Hoe gaat het verder met je? En met je suiker?
Nou als dat zo is moeten we nog beter onze best doen! Die kou moet weggg Waar ga je heen? Anders informeer je het nog even waar dat nou precies voor was. Ze noemen inderdaad alles prachtig ja haha psychologisch spelletje denk ik als ze goed zeggen is dat niet voldoende haha Hoop dat de heerlijke zomer nog wel even doorgaat tot september, hebben we nou toch weleens verdiend na al die kou. Deze gaat via de zorgverzekering, volgens mij zitten in deze de belangrijke dingen. Met de leuke bedoel je zeker die babydozen? Daar zit ik ook al met smacht op te wachten Ja wel jammer eigenlijk dat ze niet meer in de kraamzorg zit anders hadden we even geregeld dat zij bij mij komt, nu moet je maar afwachten wie je krijgt..maar ja alle vragen die ik niet aan hun wil stellen stel ik dan wel aan haar Zolang ik lekker thuis ben gaat het opzich wel goed, moeheid is er nog wel en mijn suiker veranderd waar je bij staat, we hadden bijv. de nacht onder controle maar nu ging ie toch weer de laagte in dat soort fratsen. Blijkt nu dat ik dat tot de helft van de zwangerschap blijf houden dus niks eerste 3 maanden pfff word je ergens lekker meegemaakt en dan klopt het niet.. Hoe gaat het met jou verder? Heb jij al over pijnbestrijding gedacht of ga je dat niet doen? En borstvoeding...hoe denk jij daarover?
Hoe gaat het met jou verder? Heb jij al over pijnbestrijding gedacht of ga je dat niet doen? En borstvoeding...hoe denk jij daarover?[/QUOTE] We gaan naar Sunparks de Kempense Meren, in België dus daar schijnt het wel iets beter weer te worden dan hier in het westen. Ja gek maar ik vind 'prachtig' beter inderdaad dan 'voldoende of goed' nu weet ik zeker dat het echt goed is, bij de echo ook, dan zegt ze: oh alles ziet er echt prachtig uit .... Ik zag het idd ook bij mijn zorgverzekering maar daar wacht ik nog wel even mee want zo'n pakket is toch alleen als je thuis gaat bevallen? Ja die leuke bedoel ik inderdaad de babydozen ... Inderdaad wel jammer dat ze er nu niet meer in zit maar wel een fijn en gezellig gevoel dat ze je toch eventueel met dingetjes wil helpen indien nodig. Je moet het inderdaad net treffen qua kraamzorg. Huh niet alleen de eerste 3 maanden? Dat is balen, hoezo hebben ze dat niet gelijk gezegd dan? Hmm balen dat het zo weer kan veranderen, gelukkig ben je er wel snel bij en kan je er naar handelen. Ook wel fijn dat je hem in de nacht nu onder controle hebt, kan je toch even je rust en slaap pakken. Moeheid klinkt me bekend, lijkt wel of ik steeds moeier wordt, lig de hele week al voor 21:00 uur op bed Met mij gaat het goed, je ziet echt al een buik en mensen op mijn werk zien het gewoon al en dan heb ik normaal tot wijde kleren aan want ik draag nooit strakke dingen, dus zo gek.. ben je nog maar 12,5 week en je ziet het gewoon al. Tjee over pijnbestrijding nog niet echt nagedacht, ik wil het liefste als alles goed is en kan gewoon thuis bevallen. Ik heb PDS dus heb soms al aardige krampen en steken dus ik hoop het zonder pijnbestrijding te gaan doen . En het liefste wil ik ook gewoon borstvoeding geven maarja ik weet helemaal niet of dat gaat lukken of niet dus dat is ook even afwachten. JIJ??
Hopelijk klopt het weerbericht en kunnen jullie lekker genieten van de zon en wat warmere temperaturen Heel veel plezier alvast! Haha ja het komt net even anders over en geeft je een beter gevoel. Ik weet het niet.. degene bij wie ik informeerde raadde het zelf aan, volgens mij zitten er ook andere dingen in die je heel goed kan gebruiken na de bevalling of je nou thuis of in het zh bevalt. En ik heb zoiets van alles wat vergoed word neem ik, betaal meer dan genoeg aan ze Ik snap ook niet waarom dat niet eerder gezegd is, nu keek ik steeds uit naar dat moment dat het weer even beter zou gaan en nu kan ik dat wel vergeten dus... Ik probeerde het vroege slapen nog even te vermijden maar ook ik ga steeds meer die kant op, ben benieuwd wanneer we onze energie weer terug zullen krijgen Wel heel leuk toch dat je al iets gaat zien?! Kan je al snel leuke truitjes aan doen enzo! Bij mij is het nog steeds vet en een opgezette buik haha verandering is er wel maar nog niet voor een ander te zien. Mijn broeken gaan strakker en in de weg zitten en de eerste zwangerschapsbroek is al een feit. Ik denk niet dat ik het zonder pijnbestrijding zal doen haha tenzij ik zo goed door een wee weet te komen en het allemaal toch wel meevalt. Naast een apparaat dat schokjes geeft de tens geloof ik zijn er nog 3 andere pijnbestrijdingen maar de nadelen en risico's van 2 vind ik helemaal niks dus ik denk dat ik voor de ruggenprik kies indien nodig. Ik ga me er nog even goed over laten informeren. Misschien heel raar maar ik heb er geen gevoel bij als ik aan borstvoeding denk...ze zeggen dat het ook goed is voor het contact maar toch voel ik er niet zo voor. Zit er nu wel meer over na te denken omdat het toch wel beter is voor de baby.
Zo dames. Even gauw via mobiel..hier op t moment weer iets beter gister en vanmorge overgegeven koud de hele dag en moe enorm veel geslapen...hoop vanaaf s ff bij te leze als t beetje gaat. Griep virus hier goed toe geslagen weer. De kleinste eergisteren snachts hele nacht overgeven geweest. Nu gelukkig beter...zo wete jullie waar k uit hang hihi
Zo daar ben ik weer.. ff heerlijk languit op de bank met laptop.. heb vanavond weer een beetje normaal kunnen eten gelukkig. verder heel de dag moe slapjes en geen puf om maar iets te doen, regelmatig dat t omhoog kwam en ik moest overgeven.hopelijk is t toch wel griep want hoop niet dat dit zo elke dag gaat gebeuren. aangezien het niet alleen bij ochtendmisselijkheid is nu. Pijnbestrijding.... daar denk ik eigenlijk nooit echt aan.. heb geen enkele keer iets erbij genomen.. dus deze keer ook niet..t valt allemaal best wel mee.. borstvoeding..k hoop dat k het gewoon weer kan geven. hoe of wat weet ik nog niet.. hoop wel weer voor aantal maandjes.. (maar moet ook even kijken met werk).. blijven jullie werken? hoeveel uur?
Zal vast griep zijn, zal je toch niet gebeuren dat je dit de hele dag houd.. Jij weet natuurlijk hoe het is wat kunnen we verwachten..bedoel waar lijkt de pijn op? Ik wil me ogen ook gericht houden op me suiker en ik ben bang als ik teveel bezig moet zijn met de pijn dat dat niet kan. Wat werk betreft is het voor mij nog even kijken. Ik ben al jaren werkloos en nu de artsen mijn klachten niet meer op stress of mijn diabetes kunnen gooien nemen ze me eindelijk serieus en gaan ze met mij kijken naar de oorzaak en hopelijk een oplossing. Ik wil ook een wajong uitkering gaan aanvragen en hoop dat ik die dan krijg zodat ik na de bevalling even de tijd heb om me daarop te richten maar mocht dat niet doorgaan dan moet ik wel gaan werken en dan hoop ik dat de uitkeringsinstantie me kan helpen met thuiswerk wat normaal verdiend want ik zou niet weten hoe ik fulltime moet gaan werken op dit moment... Mocht ik wel de wajong krijgen dan wil ik toch wel de 2 halve dagen vrijwilligerswerk blijven doen en verder de tijd op onze baby richten en de oplossing vinden zodat ik wel gewoon weer fulltime of partime kan werken al zou ik sowieso heel graag zeker het eerste jaar bij me kindje blijven. Hoe doe jij dat nu met werk? Werk je fulltime of al minder? en waarschijnlijk wil je na de bevalling ook minder gaan werken toch?
op t moment werk ik 16 uur per week maar naast ons gezin vind ik dat op t moment genoeg.. zit eraan te denken om terug te gaan op oproep..maar ja dat betekend ook gelijk 1000 euro per maand minder althans geen vastigheid. werk je niet, heb je niets zeg maar. ik weet t echt nog niet wat ik wil.. k wil zowiezo ook eerst heerlijk genieten van de verlof, en gewoon op eigen houtje weer aan de slag wanneer ik t fijn vind, en niet het moeten gaan werken zeg maar. wat wel een heerlijk vooruitzicht is bij ons ben je verplicht 6 wk voor datum al met verlof te gaan, dat zal dan rond 2 sept zijn voor mij.. maar dat was eigenlijk de 1e dag na mn vakantie om te gaan werken. dus in principe ben ik 3 wk daarvoor al vrij.. (eerst nog 3 wk vakantie..) enige nadeel.. voor de kerst weer aan t werk.. maar daar verzinnen we nog wel wat op.. (k zou de 21e december dan weer erbij komen). we zien wel hoe t loopt, zover is t nog niet de pijn.. hihi dat is eignlijk niet te omschrijven, wat ik wel weet is als de baby er is, je alle pijn allang weer vergeten bent..
@ Chantal: Ja ik hoop ook dat het iets warmer en zonniger gaat worden dan dat het nu is . Ja inderdaad, kijk je er naar uit, is het bijna zover en krijg je te horen dat het nog wel 1,5 maand duurt (1e helft toch?) Snap dat dat niet fijn is en je er gewoon van af wil... Ja is op zich wel leuk dat je het al ziet maar wel heel snel hoor, mensen vragen echt oh hoe lang al en dan zeg ik 12,5 week haha, dan zie je ze echt kijken dus dan zeg ik gelijk al: ja gaat snel he, echt niet verwacht . De buikjes komen wel.. voor je het weet zitten we met een flinke toeter en zijn we ook zo aan het waggelen . Ik heb me eigenlijk niet echt verdiept in pijnbestrijding, ik denk dat ik het ook gewoon zonder wil proberen en mocht het echt niet gaan dan kan ik altijd nog ergens voor gaan. Maar dat is natuurlijk iedereen haar eigen keuze . Je moet doen waar jij je goed bij voelt, jijzelf is het belangrijkste natuurlijk! Ik heb ook wel beetje gek idee met borstvoeding hoor maar het schijnt inderdaad heel goed te zijn voor je kindje en de band met je kindje maar ik wil het niet te lang doen, voordat ik ga werken wil ik er vanaf zijn. ... @ Krulletje: Tjee wat vervelend dat de griep weer is toegeslagen bij jullie, heeft nu iedereen het gehad? De een steekt de ander ander. Hoe voel je je nu? Hopelijk beter en hoop inderdaad dat dit griepje is voor je en geen dagelijks ritueel . @ Werken: ik blijf 3 dagen werken en 1x in de 4 weken werk ik 4 dagen. Ik werk op de HR en zit met de salarisverwerking, daarom 1x in de 4 weken ook 4 dagen. Wel lekker idee hoor om straks in 2014 gewoon 3 dagen te werken ipv 5 . Mijn vriend wil kijken of hij 4 x 9 kan gaan werken zodat we het kindje maar 1x naar de kinderopvang hoeven te brengen maar dat zijn we nog even aan het puzzelen of het financieel haalbaar is. Chantal, moet je dan gelijk fulltime gaan werken? Kan je dan niet 2 of 3 dagen max werken? Krulletje, wow verdien je 1000 euro voor 2 dagen werken? Dat doe je goed haha! Ik zit ook met voor de kerst weer aan het werk (17 december) maar ik heb vrij genomen tot 2 januari. Dus heerlijk om op 27 augustus te zeggen, tot in de 2014! Is dat nou echt zo? Dat je alle pijn vergeten bent als je de baby eenmaal op je buik of in je armen hebt? Ik vond dat altijd zo'n sprookjesverhaal... Nog leuke plannen voor het weekend allemaal???
Dames, volgens mij zijn jullie een kletsgroepje geworden. Ik verplaats dit topic naar de 'zwangerschap clubs' Mocht de topic titel aangepast worden laat dit me dan even weten
Voordat ik op alle berichten reageer... kan ik nu gewoon hier blijven reageren of moet ik deze topic ergens anders zoeken?
Je kan gewoon hier blijven reageren, dit topic blijft bestaan maar heeft een andere plek gekregen. Onderaan het kopje 'zwanger zijn' staan de 'zwangerschap clubs', daar staat jullie topic nu tussen. Via je eigen geplaatste berichten kun je ook het topic weer terug vinden.
@ Krulletje Gelukkig heb je nog heel wat tijd om erover na te denken. Erg lekker dat je ook al 3 weken voor je verlof vrij hebt, heb je goed geregeld We moeten de pijn maar even voor lief nemen denk ik @ Meiski Ja eerste helft en de 2e helft gaat me suiker weer juist de hoogte in, wat ook niet bepaald prettig is.. Voordeel is wel weer dat ik na de bevalling gewoon 2 a 3 maanden niet naar me suiker hoef om te kijken, ik had zelf al een maand in gedachten genomen of ze dat nou goed zouden vinden of niet hahah en naast dat waggelen nog veel meer Ja als ik borstvoeding ga geven wil ik het ook niet te lang blijven doen en denk dat ik tussendoor ook flesvoeding zal geven voor als je weg gaat bijv. dat kolven lijkt me dus bijvoorbeeld ook niks. Ik vind het alleen zo lullig uit me mond klinken dat ik er helemaal niks mee heb.. Fulltime word een te grote opgave denk ik dus denk dat ik eerder halve dagen ga werken, moet maar even kijken wat me het beste bevalt als het echt nodig is en wat haalbaar is natuurlijk. Ik ga zoals altijd weer een saai en rustig weekend tegemoet wat ik heerlijk vind nu Jij?
Want hoezo hoef je na de bevalling 2 a 3 maanden je suiker niet in de gaten te houden? En wat bedoel je met zelf een maand in gedachte? Hoezo is het lullig? Als jij je er niet prettig bij voelt dan moet je gewoon gelijk al flesvoeding geven, dat doen zo velen hoor en dat is helemaal niets om lullig over te voelen. Je kindje krijgt sowieso genoeg knuffels en aandacht van jullie . Ja Fulltime is denk echt niet te doen als je een kindje hebt en al helemaal niet als je dat al lange tijd niet gedaan hebt. Misschien kan je een paar uurtjes per week werken en het overige uitbetaald krijgen qua uitkering. Heerlijk hoor, ik hou ook van rustige weekenden, helaas komen die bij mij niet zoveel voor. Vanavond ben ik heerlijk alleen dus ga ik lekker rommelen en vroeg naar bed . Morgen gaan we klussen en zondag hebben we mannen/vrouwendag. De mannen gaan eten en karten en de dames gaan dit keer naar de film en gaan daarna uit eten. Heerlijk relaxen in een bioscoopstoel, hoop alleen niet dat ik in slaap val ...