Wat te zien bij echo als je 6,5 week bent?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meiski, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Klote he. Stomme stinkstokken. Ggrrrr. Hoop echt voor je dat het lukt. Hoeveel rook jij nu nog? Ik ongeveer 5 pd. Soms 6. Maar alles beter dan 25 pd.

En ik dacht dat jij niet rookte. Hihi. Ga het ook niet overal rondbazuinen want er zijn zoveel mensen hier op het forum die je dan de les gaan lezen en daar heb ik zooooo geen behoefte aan. Alsof we zelf niet weten dat het niet goed is.

2. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0

Ik ook ik probeer 4 maar meestal is het 5 of 6.... Ik rookte ervoor eenpakje per dag dus ja is in ieder geval beter maar mijn gyn vertelde me dat ik niet meteen mocht stoppen als ik er geen karakter vr had dan ging al die stress naar het kindje ofzoiets...

3. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Alle beetjes minder zijn al meegenomen. Mijn gyn zei ook dat als ik echt afkickverschijnselen heb dat ook zeker niet goed is. En 5 vond ze een acceptabel aantal. Hoewel stoppen natuurlijk het beste is. Ze deed er ook niet spastisch over. Pas bij 10 of meer zien ze je als stevige roker.

4. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Doordat ik me vanmiddag ineens heel erg beroerd voelde ben ik helaas vergeten te vragen naar de electronische sigaret bij de huisarts, donderdag nog een kans :)

Kan ik hier trouwens vragen wat ik bij een eerste afspraak kan verwachten of moet ik dan een ander topic zoeken?

5. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Balen dat je zo beroerd bent. Hopelijk van korte duur.

Heb je een afspraak bij de ha, vk of gyn? Kan je nl alleen over de gyn vertellen. En natuurlijk kan je die vraag hier stellen:)

6. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Poeh..goeie vraag eigenlijk..ik weet alleen dat ik bij de 2 vrouwen komen die gericht zijn op diabetes en zwangerschap en dat 1 daarvan een diabetesverpleegkundige is...ik heb alles laten regelen door de diabetesverpleegkundige die ik nu heb dus heb niet zoveel vragen gesteld eigenlijk :) hoe gaat het bij de gyn?

7. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Goedemorgen dames,

De echo is goed gegaan. De dokter was nog niet zo handig met zijn echo apparaat haha maar het hartje klopt en we zien hem/haar netjes zitten :D. Ben zo blij!!! En nu stoppen met die vieze sigaretten!!

19 februari naar de verloskundige, deze stond al dus ben helemaal blij!!! :D:D:D:D....

8. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0

Super nieuws gefeliciteerd!!!!

9. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    he meiden, ik wil jullie tuurlijk helemaal niet deprimeren. Maar er is best een kans dat het na zo'n goede echo mis kan gaan. Dat je eerst heel erg blij bent doordat je je levende wezentje ziet. En er vertrouwen in krijgt. Mijn verloskundige heeft ons ook verteld dat je toch echt beter langer kan wachten.. Het zal natuurlijk niet bij iedereen pas zo laat gedaan worden vanwege omstandigheden, maar als je het voor het kiezen hebt.
    Maar wat ik ook vergeet te zeggen: Gefeliciteerd allemaal! Geniet ervan.

10. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Thanks! Tuurlijk kan het nog mis gaan, dat kan zelfs na 13 weken nog.. maar ik ben nu gewoon blij dat het op dit moment goed zit en daar geniet ik wel even van ja... :)

11. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het is niet heel bijzonder. Bij mij vroegen ze van alles. Voorgeschiedenis erfelijke ziektes roken en drinken? Ze berekenen je zwangerschap en maken een echo. That is it. Ben benieuwd bij jou ivm je diabetes. Misschien bloed prikken. Laat je het even weten.

12. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Want fijn meis. Toch een fijn gevoel. Doe je best he. Je kan het. Wel lekker dat je de 19 naar de vk kan. :)

13. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Het klopt dat het niet helemaal zeker is maar dat is het nooit. Het kan ook inde 16 of 22 week fout gaan. Het is wel zo dat als het hartje klopt de kans op een miskraam ongeveer nog 5 % is. Na de 12 weken is dat de rest vd zwangerschap nog 3%.
    De meeste miskramen gebeuren voor het hartje klopt maar vrouwen komen vaak er pas achter dat de vruchtzak leeg is omdat de echo pas later (8 tot 10 wkn) is. Maar het is dan meestal al in de 6e week fout gegaan. Een enkele x gebeurt het ook als het hartje wel al heeft geklopt maar dat is niet vaak het geval.

14. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    o joh. Dat wist ik helemaal niet. Wat een fijn gevoel dan, dat het dan ook zo zeker is met 6 weken! Bedankt voor de info.

15. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Wat een goed nieuws! Ik hoop dat het je lukt om helemaal te stoppen nu!
    Geniet er inderdaad maar lekker van en ja het kan misgaan maar ik denk dat iedereen dat wel in z'n achterhoofd houd, dat is de onzekerheid die erbij hoort maar wees jij maar lekker blij! ;)

16. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Dit is wat de gyn mij vertelde dus geloof het wel. En eigenlijk is het ook wel heel logisch omdat meiden normaal niet zo vroeg een echo krijgen en dus niet weten of het hartje heeft geklopt. Ik vond deze info wel een geruststelling:D. Graag gedaan meis.

17. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Jennifer ik zal je laten weten hoe het morgen is gegaan.
    Ik weet wel dat ik meer echo's zal krijgen en strenger onder controle maar wat ik voor de rest kan verwachten vanwege me diabetes ik heb geen idee, heb begrepen dat ik morgen sowieso een hoop informatie zal krijgen en inderdaad zoals jij al zei een hoop vragen etc.
    Hou je op de hoogte! ;)

18. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Dit is zeker een geruststellend bericht :).

19. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Thanks meis. Jij ook heel veel succes morgen! Laat je wel hier even weten hoe het is gegaan??

20. Jennifer2106

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Spannend he. Wel fijn da je gewoon goed in de gaten wordt gehouden. Ben heel benieuwd meis.

Deel Deze Pagina