Wat te zien bij echo als je 6,5 week bent?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meiski, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Meiski@ jij ook al..hier stond de teller enkele week gelede tegen de 80...en vanmorge schroks ik me rot..hij gaf net 77 aan..mar goed k zal t volgende controle asngeve hoop nie dat beeb dan bijna komt....wil graag thuis bevalle haha dus nog ff weekje wachten:)

2. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Stuur je een foto van de wieg als die klaar is? Ben wel erg benieuwd als ik het zo lees allemaal!

Wat jammer dat het niet meer te zien is, was alweer vergeten dat ze op een gegeven moment de baby ook niet meer helemaal op de echo kunnen krijgen dan moet je echt goed kijken of het toevallig voorbij komt.
    Bij ons lieten ze het altijd wel even zien maar wij wisten het natuurlijk al.
    Nog even geduld en dan weet je het eindelijk! Ben erg benieuwd! Wat zegt je gevoel?

Wat zonde dat je toch weer begonnen bent!
    Ik heb de hele zwangerschap toch gerookt en de laatste tijd flink ook door alle stress, heel slecht maar gelukkig een gezond mannetje mogen krijgen ;)
    We roken nu niet waar hij bij is en alleen in de keuken, wil wel alsnog stoppen met roken maar hoe en wanneer weet ik nog niet..wil eerst de boel een beetje op de rit hebben en dan kijk ik weer naar andere dingen.

3. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi Hoi,

En ook ik ben er weer even. Sorry zoals ik al zei zit ik niet vaak achter de laptop dus vergeet elke keer te kijken en te reageren :).

Goed om te horen dat het met Rowan goed gaat :). Wat fijn dat hij steeds meer kan drinken en zal wel even wennen zijn dat je nu alleen bent maar inderdaad, een ritme opbouwen is ook wel erg lekker. En fijn natuurlijk dat je na zijn fles ook even je rust pakt.. Hoe gaat het nu met je? En met de kleine Rowan? Wat gaat de tijd snel he...

@Krulletje: wat jammer dat ze tijdens de controle niets meer kon zien. Nog 4 weekjes en je weet het, ook wel leuk zo'n verrassing. Heb je wel een gevoel wat het zal zijn?
    Roken doe ik helaas nog steeds maar de hoop dat ik zal stoppen is nu ook wel weg haha. Ga wel proberen te stoppen zodra ze er is, ik hoop dat als ik haar in het echt zie dat ik nog meer motivatie heb hiervoor, we zullen zien.

Hier nog geen echte tekenen dat ze wil komen hoor :( heb wel telkens krampjes of dingetjes maarja dat zegt helaas niets blijkt wel weer. Ik dacht altijd dat ze de 16e zou komen, dat is vandaag, maar naar mate de dag vordert denk ik dat ze het toch nog te gezellig vind in mijn buik, helaas. Ben er nu wel aan toe om haar te zien.

4. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ ja idd erg zonde.. maar t was ok wel erg verleidelijk..saampjes een hotelletje gewoon dat relaxe gevoel eventjes heerlijk uitwaaien enz... mar goed.. da stoppe zal vast wel weer kome binnekort hah....we zijn nu nog druk aan t verven enz haha de hele slaapkamer op zn kop..mar ja zwangere vrouwe hebbe soms last van hormone he;) hihi..

meiski@ ja idd. de dag begint te korten.. mar ja t kan nog he:p... hier af en toe wat steken vanonder, en bij mn ribben behoorlijk pijn s avonds, maar voor t goede doel he;).. ben zo benieuwd.. ja mn gevoel zegt een meisje.. maar toch ergens denk ik ok wel soms een jongetje;) t maakt niet uit, als t maar gezond is!!

5. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi meiden,

@ Meiski

Geeft niks toch, geloof dat we allemaal in een tijd zitten dat we niet 1,2,3 kunnen reageren :p

Hoe gaat het nu met je?
    De 16e is hem dus niet geworden blijkbaar maar denk dat ze niet lang meer op zich zal laten wachten.
    Hou de krampjes in de gaten he! Bij mij begon het ook op maandagavond en vrijdag beviel ik pas.
    We wachten in spanning af :)

@ Krulletje

Haha ja dat begrijp ik ook wel, het is ook wel knap dat je toch 3 maanden gestopt bent en dat is toch even mooi meegenomen!
    Hormonen...hahah de laatste dagen voor ik beviel had ik er ook goed last van :p van alles in huis doen etc. noem maar op.
    Zolang je je er goed bij voelt moet je het gewoon lekker doen ;)

Dat hij/zij gezond is dat is het belangrijkste ja! Lijkt me wel heel spannend om niet te weten wat het word, ik zou zoooo nieuwsgierig zijn haha

Hier gaat het goed :)
    Rowan heeft wel regelmatig last van krampjes maar dat schijnt erbij te horen he, nog even geduld en dan moet het allemaal weer afzwakken (zeggen ze).
    Verder mogen we absoluut niet klagen, na 18.00 heeft ie even een lang huiluurtje tot zijn volgende fles maar verder slaapt ie eigenlijk altijd wel tussen zijn voedingen door.
    Wel een beetje jammer van het weer, ben het wel een beetje zat om steeds thuis te zitten of alleen de ah te zien...ik wil van alles doen maar met dit weer ga je niet even lekker op je gemak met een baby naar buiten :(
    De tijd gaat inderdaad erg snel, alweer een maand bijna!

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@
    Ja dat is idd erg jammer he dat je met dit weer niet zomar ff stukje kan wandelen, en dat thuis zitten wor je ok niet altijd vrolijk van;)

krampjes@ daar hebben mijn kids ok altijd last van gehad. de ene erger dan de andere keer, maar gelukkig houd t vanzelf op;)
    o wat een heerlijk rustig kind dan idd dat ie zo veel slaapt;) haha.. zijn toch de meeste baby's he die s avonds rommelen.. hier ok altijd gehad;) zal deze keer weer t zelfde zijn, gezien beebje t erg leuk vind savonds heel mn ribben an gruzelemente te helpen:(..
    afwachten maar.. jaa t is ok heel spannend, en heb ok totaal niet echt een idee, de ene keer denk ik meisje de andere keer jongen. nu de laatste dagen, ga ik toch meer aan een meisje denken, gezien ik niet groei, en afval, en de beeb verder vrij rustig is, dit herken ik van de laatste 2 zwangerschappen (meiden).. maar goed nog niets is zker en we zullen t afwachten;)

Truste!!

7. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie?

@ Krulletje

Dat is inderdaad erg jammer en dat terwijl het eerst nog allemaal lekker was nadat ik was bevallen (op die ene hele warme dag na ;)).
    Raar hoe het hier zo om kan slaan, de verwarming staat hier alweer volop aan brrr maar ja..als het wel even droog is en niet te koud ga ik er lekker op uit met hem :)

Hoorde dat inderdaad de meeste baby's rommelen 's avonds, ik maak er nu gewoon een knuffeluurtje van ;)
    Heel spannend, we zullen nog even geduld moeten hebben :p

8. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Hey Chantal,

Hier zn gangetje;) mijlpaal bereikt van t thuisbevallen.. en nu mag beebje snel komen van mij haha...t verven is klaar, alleen de zolder is nog een zooi, mar goed dat maakt mij niet uit.. onze slaapkamer is klaar en dus prima as de beeb komt;)
    verder weinig last, beetje zeurig gevoel onderin af en toe..mar ja ik weet dat dat ook gerust nog 5 wk kan duren..we moeten maar afwachten he;)

Hoe is t verder met jou en Rowan?

Meiski@ lang geleden..hoe gaat t met jou? hopelijk ondertussen bevallen:p...

Fijne zondag allen

9. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Jij zegt het, ik dacht het ;) (over dat ze hopelijk al bevallen is)
    Nog even en we hebben allemaal onze kindjes :D
    Laten we hopen dat ook jij binnen de tijd bevalt ;)

Hier gaat het goed al ben ik nu ziek :(
    Rowan komt inmiddels ook soms al om de 4 uur, vooral snachts en dat vind ik wel heerlijk hoor haha vermoed dat ie overdag nog wat meer voeding nodig heeft maar ben nog aan het aankijken, sinds eergisteren zijn we namelijk weer aan het opbouwen.
    Verder geniet ik volop van me mannetje, woensdag naar het cb en ben erg benieuwd hoeveel hij nu weegt.

Zolder heeft geen haast toch? Als de rest maar gereed is voor de kleine bub :D lekker dat jullie nu wel klaar zijn!

10. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi Dames,

Nee helaas, de kleine meid heeft er nog geen zin in :( en begin het nu toch wel zat te worden hoor dat wachten. Vooral als je zelf vanaf het begin in je hoofd hebt dat ze eerder komt en je nu dus zelfs later dan de uitgerekende bent :( maar goed, we wachten netjes af, helaas kan ik toch niet meer doen.

Wat goed om te horen Chantal dat het steeds beter gaat met de kleine Rowan en dat hij nu al bijna om de 4 uur komt, heerlijk zeg! Inderdaad erg jammer van het weer, het zou deze week ook erg mooi worden maar hier is het alleen maar grijs en vies, bah!

Spannend hoor krulletje, de 37 weken gepasseerd, hoop voor je dat de kleine meid/man zich snel aanmeldt en jullie heerlijk kunnen genieten van de kleine.

Ik heb niet zoveel spannends meegemaakt dus ook niet zoveel te vertellen. Heb in principe dinsdag 1 oktober weer controle bij de vk maar ik hoop toch echt dat de kleine prinses zich een dezer dagen gaat melden want ik wil zo graag weten hoe ze eruit ziet, bah!

Geniet van de kleine Chantal en hou jullie op de hoogte ;).

11. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    He wat jammer dat ze toch later is...merk je inmiddels al iets? of is ze er misschien al? :D Ik wacht in spanning af en als ze er nog niet is dan hoop ik heeeeeel erg dat ze jullie niet lang meer laat wachten.
    Er zijn toch allemaal van die trucjes die de weeen zouden kunnen opwekken?

Gister ben ik met Rowan bij het cb geweest en hij weegt nu 3890 gr en is 52 cm, verder was alles goed al is ie sinds vannacht verkouden :( Zowel mama als hij hebben aardig wat slaaptekort gehad haha hij ligt nu lekker in dromenland en hoop dat ie de rest van de dag ook lekker zal slapen :)

Nou ik ga duimen en hoop snel te lezen dat ze er is!!!

12. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Zo daar ben ik weer;)

drukke week achter de rug.. woensdag controle gehad, en moest ff rust gaan neme omdat k de kleine weinig tot nauwelijks voel..maar tot nu toe voel ik het gewoon elke dag wel.. alleen ja die rust:p das niks voor mij...van alles besproken over beevalling en een prik die je dr na krijg, voor de bloedingen of iets.. t zal wel laat t wel over me heen komen.

Vrijdag zusje van man getrouwd, dus hele dag op sleeptouw, zaterdag de oudste hier jarig, nu is de rust weer gekeerd en mag beebje komen:p haha.. we zullen maar afwachten..

vandaag ga k heerlijk genieten van t geweldige weer.

Meiski@ Hoe is t bij jou???hoop toch echt wel wat aan t rommele is bij je.. pff overtijd lijkt me echt 10x niks... nog nie meegemaakt hier.. mar ja.. wie weet nu da kan altijd;)

Fijne zondag!!

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ oei das nie fijn verkouden, mar je ziet t wel veel om je heen hoor.. doe rustig aan, en lkkr veel vertroetelen goed inpakken.. (zonnetje schijnt zo lkkr mar is koud windje)...en hij s er misschien weer snel vanaf..

ennee.. Je slaap nemen he;) dat scheetl ook voor de weerstand;)

14. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi Krulletje,

Hoe gaat het nu? Voel je de kleine al beter?
    Wat voor prik is dat dan? Ik heb niks gekregen zover ik me kan herinneren of ze moeten het via het infuus gedaan hebben...
    Was de controle verder wel goed?

Nog van harte gefeliciteerd met de 'jarige jop' ;) en de zus van je man, is het leuk geweest?

Ben benieuwd hoe het nu met Meiski is en of ze inmiddels al is bevallen!

De verkoudheid valt gelukkig mee, je hoort hem af en toe even snotteren maar heeft er verder geen last meer van.

15. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ ja dat schijnt een prik tegen bloedingen of iets te zijn, dat je minder vloeit of iets.. nou zover ik weet ga ik thuis bevallen en dus geen infuus:p.. dus weet ok niet hoe of wa da is..

kzal t anders nog s navrage, mag woensdag weer op controle,
    verder was het wel goed hoor.. de kleine is nu weer enorm druk, dus t zal wel wa dage geslape hebbe:p haahah...

gelukkig dat de verkoudheid zo goed as over is.

ja feest was leuk, en idd de jarige jop vond zn feest ok geweldig:p.. hij is erg verwonnen:p hele dag zit hij nou met zn lego te spelen.. geweldig om te zien;)

hier verder rustig.. wou dat t al ging beginnen, maar k weet dat k me gemak moe houde straks duurt t gewoon nog 4 wk..da kan ook natuurlijk.. afwachte maar...

idd.. meiski is erg rustig.. ben benieuwd!!

16. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi Hoi,

Nog geen babynieuws :(. Ze zit nog heerlijk in mijn buik. Afgelopen zaterdag nog heerlijk met vriendlief naar het strand geweest en geluncht maar de stevige strandwandeling mocht niet baten haha.
    Ik ben afgelopen dinsdag gestript bij de verloskundige maar heeft helaas niet veel geholpen. Vanmorgen controle gehad in het ziekenhuis om te kijken of onze diva het nog goed heeft in mijn buik en dat is wel het geval. Genoeg vruchtwater en hartje etc was ook helemaal goed. Het is een kleine meid en ze schatten haar rond de 3000 gram dus ben benieuwd. De gyn daar heeft ook nog even inwendig onderzoek gedaan en als de bevalling niet op gang komt dan wordt ik zaterdagmorgen ingeleid in het ziekenhuis. Aan de ene kant onwijs balen omdat ik na zo'n super zwangerschap graag thuis was bevallen maar aan de andere kant wel fijn dat je weet dat we niet lang meer hoeven te wachten en dat ze daar alles goed in de gaten houden. Dus tja in het weekend worden we sowieso pappa en mamma, heel gek idee haha!

@ Chantal: hoe gaat het met je? en met Rowan, is hij al weer een beetje van zijn verkoudheid af? Wat goed dat hij zo goed groeit en het verder goed gaat. Hoe voel jij je verder?

@ Krulletje: die prik krijg je toch alleen als de bloedingen niet stoppen en je placenta er nog niet uitkomt? Of zeg ik nu iets geks.

Morgen is vriendlief ook vrij (daar is hij echt zwaar aan toe, hij is nog erger gespannen als ik dat arme schaap :):)) dus hebben we nog heerlijk een dag met zijn 2-tjes. Zaterdag moet ik mij om 7:30 uur melden in het ziekenhuis dus ik denk dat ik pas weer verslag kom brengen als onze kleine 'eigenwijze diva' zich heeft gemeld op deze wereld ;);)...

Allebei heel fijn weekend en tot snel!!!

17. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi Meiski,

Wat vervelend dat het allemaal zo gaat zeg! maar wat fijn dat je niet lang meer hoeft als ze zichzelf niet meld.
    Ze is aardig klein ja! Weten ze hoe dat komt of is het niet erg? Des te leuker zijn ze dan wel hoor :p Ik was zo gek op Rowan omdat ie zo klein was en nog steeds natuurlijk haha maar vind het wel jammer dat ie al zo groeit, me kleine jongetje word groot :p Dusss geniet ervan want voor je het weet is ze alweer veranderd!
    Ik zal het blije nieuws afwachten :D

Wij zijn net terug met Rowan van de huisarts.
    Al heel lang perst ie continue, ik dacht krampjes of moeite met poepen en het cb zei steeds dat het erbij hoort maar sinds een paar dagen begon hij wat meer te spugen en vanmorgen gooide hij zn hele fles eruit dus heb de huisarts maar gebeld, nu blijkt hij traagwerkende darmpjes te hebben..dinsdag moet ik weer terug komen en tot die tijd moet ik lactulose gebruiken dus ben benieuwd.

Mocht je dit nog lezen heel veel succes en denk aan je!

18. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Meiski@... fijn je te "horen"..maar wat jammer nog geen babynieuws.. lang kan t niet meer duren gelukkig bij je.. hoop dat je snel mag gaan genieten.. we wachten t nieuws af:p

die prik, ja ze had het er over dat ze die standaard al geven in je been of iets.. zodat je baarmoeder sneller samentrekt, en je placenta sneller los laat ofzo...heb me er nooit zo mee bezig gehouden, maar goed nu ze t er zo over had dacht k ff navragen;)
    t zal wel..we zullen t wel zien.

chantal@... wat vervelend.. zit je echt ff nie mee, verkoudheid, nu de darmpjes.. hopelijk gaat t snel de goede kant op..

19. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Zal me oma eens vragen of zij nog weet of ik een prik heb gehad, ik weet het niet haha

Hoe gaat het met je?

Ja vooral voor hem erg vervelend, gisteren was hij zo overstuur door de pijn dat hij erin bleef hangen en even vergat te ademen.
    Weet dat de lactulose hem zeker zal helpen om goed te poepen maar ik hoop ook dat het probleem daarmee opgelost is en dat ze anders iets anders er op weten.

20. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ hiero laatste loodjes echt.. weinig zin in dingen, geregeld last van mn onderbuik en rug.. afwachten allemaal mar, bij de meide duurde dit gerommel meer as 2 weken..dus weinig hoop dat t daadwerkelijk gaat beginnen... verder rustig dagje houden, verjaardag vanmorgen gehad, straks ff schoonouders toe, en dan vanaaf op tijd plat..ben t echt zat aan t worden..maar op zich ok logisch.. buik in de weg, sagi van alle pijntjes, je kan niks meer enz enz.. ...maar geduld is een schone zaak he;)

goed weekend vast!!

Deel Deze Pagina