Wat te zien bij echo als je 6,5 week bent?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meiski, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Nog geen nieuws meiski??:p..helemaal niet nieuwsgierig hoor;) hihi

2. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hoi Krulletje,

Ik ben ook erg nieuwsgierig! Hoop dat ze inmiddels al bevallen is en ze lekker van de kleine meid aan het genieten zijn.

Ik wou eerder reageren maar kwam er steeds niet aan toe..

Hoe gaat het met jou? Voor jou is het ook al bijna zo ver he! Spannend!! Merk je al iets?

Ik ga morgenochtend met Rowan naar de kinderarts.
    Van de week ontdekt dat hij trage darmpjes heeft (misschien al verteld) en nu deze week weer terug geweest en zou ik nog 2 weken lang lactulose moeten gebruiken toch verteld mijn gevoel dat er meer is en begin ik te vermoeden dat hij reflux heeft.
    Morgenochtend naar de kinderarts en ben erg benieuwd wat eruit komt want ons mannetje is ontroostbaar, heel zielig :(

3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    chantal@

ach wat sneu joh.. hopelijk komt er gauw duidelijkheid idd want dit is ook niets.. bespreek evt wat je eigen gedachten zijn, misschien kijken ze dan beter ernaar.

Hier@ tja wat moet ik denken, heb al paar keer gehad, dit kon t wel eens zijn, maar nee tot nu toe nog niets, vanaaf ff met mn buufke de stad in geweest. ff heerlijk ontspanning ondanks dak weinig puf heb voor t lopen enz.. mar wel ff lkkr.. nu wel constant een zeurige onderbuik..mar ja da zegt niks he;)

ja ik dacht ik zet s een reactie neer.. ze is al ff nie online geweest zag ik ook.. afwachten maar.. hopelijk is t voor haar idd voorbij en is ze llkkr aan t genieten...

Nu ik nog;)

Hoe gaat t verder met jezelf? weer aardig op de been? conditie weer aan t op bouwen.. valt soms niet mee he..maar alles voor de kleine he;)

4. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi Hoi daar ben ik dan weer eindelijk.

Zondagnacht 2.50 uur is onze dochter Emma Lisa geboren. Helaas is alles wat je niet wilt tijdens een bevalling gebeurd dus vandaar dat ik zo laat reageer. Zal het hele verhaal besparen maar even kort. Ben zaterdag naar ziekenhuis gegaan. Niet genoeg ontsluiting voor breken vliezen en weeenopwekkers dus ballon ingebracht. Deze is er zaterdagnacht uit gevallen dus zondagmorgen vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers gezet. Uur later kreeg ik al om de 10 sec weeën (achteraf doordat ik zelf ook weeën bleek op te wekken) en helaas ook rugweeen waardoor ik een ruggenprik kreeg. Deze is helaas niet goed gezet waardoor ik rechts alles dubbel voelde. De ontsluiting bleef ook steken op 3 cm en het ging ook niet zo goed met de kleine meid in mijn buik waardoor de opwekkers zijn stop gezet. Door mijn eigen weeën en nu iets meer rust ging ik eindelijk naar de 5 en toen 6 en na 10 uur vanaf de start zat ik op 10 cm. Ik kreeg geen persweeen en de kleine bleek een sterrenkijkerijen te zijn waardoor ze de draai in het kanaal niet kon maken. Ondanks dat ik helemaal kapot was moest ik met de normale weeën meepersen op de hoop dat ze iets zou zakken en ze via knip alsnog gehaald kan worden maar helaas. Na 2 uur persen werd er besloten om een keizersnede te gaan uitvoeren. Helaas zat er nog een dame te bevallen die een spoedkeizersnede nodig had dus heeft het nog 2 uur geduurd voordat ik naar de ok ging. 2 uur 's nachtschade ben ik naar ok gereden waar ik volledig onder narcose ben gebracht ivm de ruggenprik eerder die dag. Helaas ben ik niet goed uit de narcose gekomen en ben ik gestopt met ademen waardoor ik in slaap ben gehouden en aan de beademing ben gezet. Om 9 uur in de morgen werd ik wakker op de ic maar ik kon niets voelen en bewegen, alleen mensen horen. Gelukkig was mijn moeder aanwezig en werd er op dat moment uitgelegd wat er was waardoor ik de rust kon bewaren. Langzaam aan begon mijn gevoel terug te komen en uur later heb ik eindelijk mijn dochter ontmoet :)). Woensdagochtend mocht ik al heerlijk naar huis omdat ik goed herstel. Nu gaat het redelijk. Met ups en downs.

Ik ga weer naar bed. Sorry ik reageer later echt op jullie berichten.

5. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje!!

Wat een verhaal zeg! :( wat vreselijk dat het zo is gegaan! Dat is niet bepaald de herinnering die je wilt hebben :(
    Vind het wel fijn om te lezen dat het allemaal een goede afloop heeft gehad, pff wat eng allemaal..
    Hoe is het met je meisje? Is ze ook thuis?

Neem lekker je rust en de tijd om te herstellen.
    En blijf praten als je even een dipje hebt of iets, het zal je vast niet in de koude kleren zijn gaan zitten, ik had af en toe momenten dat ik terug moest denken aan mijn bevalling en het moeilijk had maar voor jou moet dat vele malen moeilijker zijn..

Ik hoop dat het snel weer goed gaat met je en je gewoon lekker van je meisje kan genieten.
    Fijn om even iets van je gehoord te hebben zodra je er aan toe bent zien we je hier wel weer voorbij schuiven, geen haast ;)

Ze is er eindelijk!! :D

6. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Zit ik een heel verhaal te typen en een foto erbij te zoeken, loopt mijn computer vast en ben ik het bericht kwijt. Maar madame ligt nog steeds voor pampus in de box dus ik heb nog even tijd om te reageren :).

Hoe gaat het met jullie? En met de kleine Rowan? Doet hij het goed? Al helemaal gewend aan het moederschap? En krulletje, is de kleine er al of zit hij/zij nog heerlijk in mamma's buik?

Hier gaat het eigenlijk verbazingwekkend goed. Ik herstel goed en kan na 1,5 week al even naar buiten en loop ook gewoon door het huis. Merk wel dat ik 's avonds onwijs moe ben maarja zoiets kost natuurlijk gewoon veel energie en hersteltijd. Maar mag absoluut niet klagen. De kleine Emma doet het ook echt geweldig. Laat pappa en mamma heerlijk van de nachtrust genieten en komt maar 1x in de nacht dus heb niets te klagen. De kraamzorg was gisteren voor het laatst dus vandaag voor het eerst echt met zijn 3tjes. Emma gaat zo lekker met pappa in bad en gaat allemaal relaxt hier.

Ik zal nu ook weer wat vaker achter de laptop te vinden zijn dus hopelijk kan ik snel weer reageren :D.

Bijgevoegde bestanden:

7. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Wat een poppetje!!! :D en heerlijke rode wangetjes!

Hoe is het nu om het zonder kraamhulp te moeten doen?
    Wat fijn dat alles zo goed gaat en je zo goed hersteld.
    Het heeft inderdaad tijd nodig, zeker wat jij hebt meegemaakt.
    Ik was ook ontzettend snel moe dus laat staan hoe dat voor jou moet zijn :) Neem je tijd daarvoor en doe niks wat nog teveel is voor je!
    Hoe vind ze het om in bad te gaan? Eet ze goed? En laat ze jullie nog lekker slapen? ;)
    Wat een lief meisje zeg!

Vorige week vrijdag zijn we met Rowan naar de kinderarts geweest omdat hij zo een last van zijn darmen had en ontroostbaar was, hij spuugde ook al veel meer en ik had toch geen goed gevoel bij wat de huisarts zei en uiteindelijk konden we via de huisarts nog daar terecht.
    We moeten nu de voeding verdikken en hebben zakjes gekregen waarvan hij beter moet gaan poepen en moet zeggen, het is wonderspul!! misschien weet je dit trouwens al...ik weet niet of ik dit al verteld had haha (vergeetachtigheid is er nog steeds en door de zwangerschapsvergiftiging kan dat nog een lange tijd duren dus vergeef me :p)
    Maarr nu gaat het dus beter, wel heeft ie nog steeds last van zijn darmpjes hoor (wat elke baby wel heeft) maar met kleine stapjes gaat het beter, hij kan weer goed poepen en dat is het belangrijkste en verder moeten wij hem helpen met de onrust die in zijn lichaampje nog zit en hem heel veel aandacht geven.
    We hebben nu meer dan onze handen vol aan hem maar ondanks dat het vaak zwaar en vermoeiend is geniet ik elke dag toch volop van hem.
    Eergisteren toen ik hem uit bed haalde keek hij me met een big smile aan, was zo ontzettend lief!

Hoe vind je het nu? Is het wat je je voorgesteld had? ;)

Ben ook benieuwd hoe het met krulletje is, ze is verdacht stil dus het zal me niet verbazen als we nog een babybericht krijgen.

8. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Nou je plaatstte je berichtje net nadat ze geboren was;)

Donderdagmorgen om 04.26 is onze meid geboren...
    na een bevalling van totaal 3,5 uur. ze bleek een sterrenkijker te zijn en achter mn schaambot te blijven hangen met haar hoofdje.. dus vandaar het persen een half uur geduurd heeft (niet gewend en viel dus erg tegen) daarbij had ik geen persweeën en moest ik alles op eigen kracht doen. (andere meiden zijn met 1 wee en 2 weeen geboren) dat was kwestie van seconde werk vanaf moment dat ik mocht persen;) mar ja.. achteraf gezien een bevalling waarbij ik niet mag klagen gezien t totaal nog niet lang heeft geduurd.

het gaat hier echt super geod, voel mezelf ok enorm goed en heb nergens last van eigenlijk ja wel de stuwing en de rug(ws mede door de rugweeen)..mar goed verder gaat het erg goed, en de kleine meid is sinds gister zelfs al weer aan t groeien;)
    bv is enorm goed op gang, als ik ze aanleg, begint andere kant te stromen..dit vang k maar op en doe k in zakjes voor in de vriezer..scheelt me straks weer kolven;)
    al met al.. Het gaat hier echt SUPER!!!

Hoe is t met jullie verder?

9. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd!!!!
    Wat leuk dat jullie een meisje hebben! Hoe heet ze?
    Wat fijn dat alles goed met jullie gaat en dat je borstvoeding al zo goed en snel op gang is gekomen!
    Hoe vinden je andere kids het?

Wat is het eigenlijk snel gegaan he...zo waren we nog aan het praten over de zwangerschap etc. en nu zijn we moeder van 2 gezonde meiden en een jongen :D

10. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi,

@Chantal: wat zielig voor Rowan dat hij zo'n last had van zijn darmen :(. Wel goed dat het nu beter gaat en ja aandacht geven de hele dag is een hele opgave maar je krijgt er inderdaad ook veel voor terug :). Lekkere warme badjes maken en hopelijk knapt hij snel op.
    Hoe gaat het verder met jou? En met de pappa, ook al helemaal gewend aan het pappa en mamma zijn?

@ krulletje: gefeliciteerd met jullie kleine meid. Een meisje, had je dat gedacht? Ook een sterrenkijkertje maar wat fijn dat het bij jou wel allemaal is goed gekomen en 3,5 uur is inderdaad niet lang. Hoe heet ze en hoe vinden je andere kindjes het nu er weer een klein wereldburgertje is geboren?

Hier gaat het goed. Steeds minder moe en ook minder last van mijn rug en vandaag zelfs heel stuk gelopen, het was zo'n lekker weer. Helaas wil Emma overdag niet echt slapen tenzij ze bij ons ligt dus dat is wel erg jammer. Doen jullie de kleine na de voeding gelijk in bed? Bij ons slaapt ze eigenlijk alleen 's avonds in haar eigen bed. Hebben vanmiddag wel geprobeerd in bed maar dat werd om de 10 minuten naar boven om haar te troosten en heeft maar 30 minuutjes echt geslapen. 'S nachtschade gaat het wel goed. Ze zat op 1 nachtvliegend, echt heerlijk maar sinds ik haar laatste voedtijd naar 22 uur had gedaan ipv 23 uur komt ze nu 2x in de nacht. Heb de tijd weer verschoven naar 23 uur maar helaas, de 2x blijft. Morgen wordt ze weer gewogen dus ben benieuwd.

Hoe gaan jullie nachten?

11. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Hey hey,

Ja met mij gaat het wel goed, mag niet echt klagen :)
    Papa is ook al helemaal gewend.
    Gister heeft Rowan zijn eerste inentingen gehad helaas heeft hij er wel last van, hele dag huilerig en de verhoging kwam ook weer terug vanavond uiteindelijk maar paracetamol gegeven en ligt nu als een roosje te slapen.

Rowan vond al die ruimte in het begin helemaal niks dus wikkelde ik hem in een hydrofiele doek (strak ter hoogte van zijn armpjes) en stopte ik zijn deken strak in, ook legte ik hem in de bak van de kinderwagen en toen sliep hij goed.
    Het was even wat heen en weer gesleep, overdag naar beneden, savonds naar boven etc. maar hij sliep tenminste en nu ligt hij overdag er nog steeds in en savonds in bed zonder doek inmiddels want nu vind hij het heerlijk om breeduit met zijn armpjes te liggen.
    Ik kreeg dat als tip van mijn nicht die het weer van de kraamverzorgster had, probeer dat anders eens.
    Als Rowan zich weer beter voelt ga ik proberen om hem overdag ook in bed te leggen.
    Wat jammer dat ze nu 2 x per nacht komt maar voor je het weet is dat weer minder ;) Geef je borstvoeding eigenlijk?
    Zijn jullie al een beetje gewend?

Hier zijn de nachten wisselend, de ene keer meld hij zich na 3 uur en de andere keer na 6 uur.
    Hij zit op 6 flessen per dag (130 ml.) en mogen van het cb ook naar de 150 ml maar als het even kan nog even ermee wachten omdat hij in een maand tijd een kilo is aangekomen, wat niet erg is trouwens waarschijnlijk heeft ie gewoon wat ingehaald, nu zit hij op het gemiddelde maar het is wel rap gegaan haha.

Hebben jullie al kraamvisite gehad? Zijn jullie lekker aan het genieten van de kleine meid?
    Fijn dat het met jou ook steeds beter gaat :)

12. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi,
    Aan wat sneu dat Rowan last heeft van zijn inentingen. Voelt hij zich inmiddels wat beter?

Hoe doe je dat dan met zo'n hydrofiele doek? Zijn die groot genoeg en hoe maak je dat strak om haar heen? Wij hebben nu een handdoek opgerold om haar heen in de ledikant zodat ze beetje geborgen ligt. Voor de nachten is dit prima maar overdag dus niet. Ze slaapt trouwens nergens alleen in pappa of mamma's armen. Ja in de kinderwagen slaapt ze als we stukje gaan lopen maar zodra de wagen stil staat is ze weer binnen paar minuten wakker. Ik hoop dat ze gauw lekker gaat slapen, ookal is het maar een uurtje. Het gekke is dat ze vanaf uurtje of 19 na de voeding wel gewoon in de box slaapt tot uur of half 11 à 11. Dan krijgt ze laatste voeding en slaapt ze in haar bed verder.

Kraamvisite komt langzaam op gang. Hebben eerst zelf onze rust gepakt en veel mensen wachten met bellen omdat ze weten wat er was gebeurd. Ik geef borstvoeding maar ga langzaam al afbouwen want vindt het vaak helemaal niets Pfff. Nu is de laatste voeding al vervangen door flesvoeding sinds gisteren dus ben benieuwd hoe het gaat. Jij geeft flesvoeding toch?

Hoe gaat het verder met jullie? Nog leuke dingen gedaan?

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Chantal@ Ja he hoe hard dat alles gaat idd..zo praten we idd over de zwangerschap en zo zijn de kids geboren.

Meiski@ Ja.. ik had heel sterk het gevoel dat t een meisje werd.
    Naomi heet ze.
    Mn zoontje die keek in t begin toch wel sip, hij wilde graag een broertje;).. Nu zegt ie steeds, ja en nu groeit er weer een nieuwe baby in u buik he, een jongetje.. ach vind t dan wel sneu voor m..maar ja we hebben t niet voor t kiezen he.. wie weet oooooit nog eens... hihi;) eerst mar s aansterken, en genieten van al het kleine want ze zijn zo groot:D

Nachtvoeding hier 1 keer. van de week had ze zelf al een nacht doorgeslapen:p.. wel lekkr hoor t was eenmalig dat wel, nu komt ze vaak rond uur of 4 half 5 vanaf uur of half 11 11...Verderis ze erg lief, en rustig.. gewoon heerlijk GENIETEN!!!

De kids vinden t verder helemaal geweldig, allemaal helpen enz. de oudste (heeft gedragsproblemen) die is wel wat overdreven aanwezig om zn aandacht proberen te krijgen, en neemt t ervan dat mama nog niet zoveel kan.. maar ja.. volgende week gaan ze weer naar school (nu vakantie gehad) dus zal t weer beter in ritme gaan...

Hoe ist verder met jullie dames??

14. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    @ Krulletje

Hoe gaat het nu met je?
    Dat verhaal met je zoontje komt me zo bekend voor :p mijn broer vond het ook helemaal niet leuk dat ik een meisje was want dan kon hij niet met me voetballen, uiteindelijk heeft hij totaal niet mogen klagen en kon hij allemaal jongensdingen samen met mij doen ;)

Wat fijn dat ze verder lekker rustig is, heb jij mooi even tijd om bij te komen al hoewel...met je andere kids ben je natuurlijk ook druk denk ik.
    Zal natuurlijk wel even wennen zijn voor je oudste, misschien word het minder zodra hij ziet dat hij nog net zo belangrijk is.

@ Meiski

Rowan heeft nu geen last meer van de inentingen en ik ben sinds vandaag een ander regelmaat aan het proberen.
    Gisteren maar weer eens het internet afgestruind over onrustige baby's en heb het een en ander gelezen wat hopelijk bij hem helpt bijv. meteen voeden zodra hij wakker is en niet rekken tot er 3 uur voorbij is dus ja ben erg benieuwd of dit hem zal helpen om meer rust te vinden.

Om even een idee te geven met wat ik bedoel met die hydrofiele luier heb ik even een foto gemaakt met een knuffel :p
    De bedoeling is dat die 2 punten aan de zijkanten ter hoogte van haar armen komen en dan wikkel je haar daar strak in en de punten doe je onder haar zodat het niet los kan.
    Voeten zullen als het goed is wel vrij zijn maar dat lostte ik weer op door een dekentje heel strak in te stoppen.
    Als je het niet snapt dan hoor ik het wel ;)
    Rowan is er nu te groot voor maar denk dat het voor je meisje nog wel kan aangezien ze minder weegt dan Rowan deed.
    Rowan valt nu trouwens ookk vooral alleen in mijn armen in slaap, ik denk dat het gaat om het gevoel geborgenheid etc. soms probeer ik hem in bed te leggen als ie half slaapt en als dat niet lukt dan wacht ik tot hij echt slaapt en leg hem dan in bed, meestal moet ik dat een paar keer doen voor hij ook echt blijft slapen ;)
    En hier precies hetzelfde als je meisje, avond slaapt hij prima maar overdag niet maar met die hydrofiele doek sliep hij als een roos.

Als je het niks vind moet je geen borstvoeding geven, het moet ook voor jou fijn zijn natuurlijk.
    Ik geef inderdaad flesvoeding.

Verder mag ik niet echt klagen maar echt veel doe ik nog niet.
    Wil Rowan niet teveel blootstellen aan prikkels omdat hij dan meestal nog overstuurder is dan normaal en zelf vind ik het ook nog wel even lekker zo ;) als ik behoefte heb aan wat sociaal contact of iets anders dan het ritje naar de supermarkt dan ga ik er even lekker uit en kan ik er weer tegenaan.

Gaat het met jou nog steeds de goede kant op?

15. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Moet ik wel de foto's erbij doen natuurlijk ;)

16. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Goodmorning,

@ Krulletje: Wat een leuke naam Naomi. En fijn om te horen dat alles goed gaat. Onze meid sliep de eerste dagen/week ook 's nachts lekker door, helaas heeft zij dit zelf gewijzigd naar 2x in de nacht wakker worden haha, hoop voor jou dat je kleine meid dit niet gaat doen.

@ Chantal: Wat fijn dat Rowan er geen last meer van heeft. Hoezo ga je een ander ritme aanmaken? Is hij ook zo onrustig? Ik heb juist besloten om haar om de 3 uur te gaan voeden i.v.m. regelmaat haha. Ik heb haar zaterdagmiddag eindelijk zo ver gekregen dat ze 's middags boven in haar eigen bedje slaapt :):). Kost even wat tijd, elke keer naar boven als ze huilt, over buikje wrijven maar haar er niet uit halen om te troosten en het werkt jeeeeej :D:D. Ik heb gelijk je uitleg toegepast, ze ligt nu in de box ingepakt haha dus ben benieuwd :):).

Is ook lekker om gewoon lekker thuis te blijven met je mannetje. Als hij wat groter is en wat meer aan kan kan je inderdaad altijd nog leuke dingen doen.

Verder gaat het goed hier. Gisteren iets minder want ze had veel last van krampjes. Had infacol gehaald tegen krampjes maar heb juist het idee dat ze daardoor meer krampjes kreeg dus ben er gelijk weer mee gestopt. Had het met Erwin erover dat door je onzekerheid je alles wil doen om je baby het naar je zin te maken maar ik denk dat het belangrijkste is dat je gewoon relaxt bent en het maar gewoon ondergaat. Dus dat gaan we nu ook gewoon doen.

Hoe is het verder? Al opgemaakt voor de zware storm vandaag? Waait hier echt onwijs hard en las net op het nieuws dat het om 12 uur de piek bereikt dus ben erg benieuwd wat er nog komen gaat.

17. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Rowan is inderdaad ook erg onrustig, dat is eigenlijk sinds hij zo een moeite had met poepen en daarnaast is hij continue aan het persen (iets wat alle te vroeg geboren baby's schijnen te doen).
    Er is ons al kinderfysio aangeraden maar ik wil nu eerst dit gaan proberen.
    Ik ga hem op verzoek voeden, wat ik de laatste tijd al deed eigenlijk maar als hij eerder dan de 3 uur komt dan krijgt hij ook z'n fles, normaal probeerde ik dit te rekken omdat het zh mij vertelde dat dat niet mocht maar het schijnt voor onrustige baby's juist beter te zijn om vaker de fles te geven met minder voeding (als daar om gevraagd word) en daarnaast zo min mogelijk prikkels ook met bezoek.

Wat fijn dat het werkt! uiteindelijk zal je vast steeds minder vaak naar boven hoeven.
    Voor hun is ook alles even wennen natuurlijk :) Ben erg benieuwd of dat inpakken ook werkt bij haar! Bij Rowan hielp het perfekt!

Heb je de infacol meerdere malen geprobeerd? Misschien heeft het even tijd nodig.
    Ik geef het Rowan ook maar weet niet echt of hij er nou wel of niet iets aan heeft.
    Had laatst ook Cinnababy gehaald maar die moet je 3 x per dag geven en dan een half uur voor of na de voeding, vind ik zelf een beetje lastig.

Dat je relaxt bent is inderdaad erg belangrijk, die kleintjes schijnen het erg snel op te pikken wanneer je onrustig of iets bent en als je het echt even niet trekt (wanneer ze huilt bijv.) leg haar dan veilig in haar bedje en neem even tijd voor jezelf, misschien heb je dat advies al gehad van je kraamverzorgster.
    We moeten er sowieso even doorheen ja, zeker dat met de darmpjes met een beetje geluk ben je er met zo een 3 maanden weer vanaf ;) Bij Rowan kan het helaas tot een half jaar duren omdat hij te vroeg is geboren.
    Het is denk ik ook logisch dat je van alles wilt doen want het is niet leuk om je kindje zo te zien en dat je eigenlijk niks kan doen, op mijn beurt zeg ik probeer gewoon alles uit (venkelthee mag trouwens zegt mijn kinderarts) en wie weet vind je iets dat werkt en voor de rest gewoon lekker veel knuffelen ;)
    Ik vind het de laatste tijd regelmatig moeilijk want ik wil hem wel zo vaak vasthouden maar het huishouden etc. gaat natuurlijk ook gewoon door en dat samen gaat niet haha het gebeurd nu ook regelmatig dat ik niet eens even een douche kan nemen!
    Dubbel genieten van de leuke/mooie/grappige momenten die maken het allemaal weer goed en als je net zo een gekkie hebt als de mijne dan zal je heel veel lol krijgen ;)

Ja het gaat aardig tekeer he! Vond het gister al hard waaien maar dat word dus nog erger, hopelijk zwakt het vanmiddag inderdaad af zoals ze zeggen.

18. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    :):) schaam schaam :):)

Dat is wel heel lang geleden voordat ik een bericht stuur hè! Sorry!!!

Hoe is het met je? En met de kleine Rowan?
    Hier gaat alles goed. Druk met van alles en nog wat en heb dus al tijd niet achter de laptop/iPad gezeten.

Emma groeit als kool en doet het erg goed. We hebben een zeer tevreden meisje die om 21.45 uur de fles krijgt en vannacht zelfs tot 5.15 uur wegbleef dus wij hebben niets te klagen.

19. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

27 jan 2013
    403
    0
    16
    Ook toevallig! Ik zat vanmorgen nog te denken hoe het met jullie zou gaan :)

Wat lekker dat ze zo lang doorslaapt! Heeft het nog geholpen die doek?
    Hoe voel jij je nu? Al een beetje bijgekomen inmiddels?

Hier gaat het op en neer, met Rowan zitten we nog steeds te utteren maar krijgen nu hulp van een kinderfysio die gespecialiseerd is in te vroeg geboren baby's en deze week voor het eerst is geweest.
    Denk dat ze ons wel kan helpen, dit was meer een soort van intake gesprek maar ze heeft al heel veel verteld over de dingen die ze Rowan zag doen, alles wat hij doet, elke beweging, elk geluidje legt ze uit waarom hij dat doet en dat maakt een hoop duidelijk zo zijn er bijv. ook geluiden/dingen die alleen te vroeg geboren baby's doen.
    Ondanks dat Rowan vaak niet lekker in zijn vel zit lacht hij sindskort wel ontzettend veel :D ook maakt hij heel veel geluidjes (bijna elke dag wel iets nieuws) en heeft hij heel veel interesse in de dingen om zich heen en de mensen die hij ziet, vooral mama is erg interessant ;) Heerlijk om nu die interactie te hebben, als je gek doet krijgt ie een smile van oor tot oor en als hij iets leuk vind word hij helemaal wild.
    Het is van dag tot dag leven, van fles tot fles eigenlijk altijd kijken hoe het na deze fles weer gaat..niet altijd makkelijk maar we genieten volop van de 'goeie' momenten die wel steeds vaker komen.
    Hij is ook eigenlijk 7 weken nu in plaats van 12 dus bijv. met zijn darmpjes dat kan vanaf nu de betere kant op gaan als we mazzel hebben haha bij te vroeg geboren baby's kan het ook tot een half jaar duren.
    Dinsdag krijgt hij weer zijn prikjes en ben erg benieuwd hoe hij deze keer er op reageert maar ben nog meer benieuwd hoe erg hij deze maand is gegroeid.
    Gisteren lachtte hij trouwens per ongeluk hardop, was wel lachwekkend.

Je gaat zoooooooooo genieten als Emma al die dingen gaat doen en vanuit het niets gaat het gebeuren! Het begint met 1 dingetje en ineens zal ze van alles gaan doen! Ga er tenminste vanuit dat dat zo wel bij alle baby's gaat :p

20. Meiski

Meiski Bekend lid

11 mrt 2011
    501
    0
    0
    Rond Amsterdam
    Hoi hoi,

Wat vervelend dat jullie zo bezig zijn met Rowan maar wat fijn dat er een kindertherapeut is. Wat gaat zij precies doen dan? En waar heeft Rowan zo'n last van? Hoe gaat het nu met hem en met jullie? Aan wat leuk dat je al zoveel interactie hebt met je kleine moppie.... Hebben jullie nog iets leuks gedaan?

Hier gaat het weer goed. Emma was van de week zo verkouden, zo zielig maar gelukkig is dat bijna weer over. Ze begint ookal te lachen als je tegen haar praat dus helemaal schattig en leuk. Morgen hebben we in het ziekenhuis een gesprek over wat die nacht allemaal is gebeurd en een nacontrole en daarna vertrekken we naar Emmen en zitten we een midweekse in een centerparcs huisje met sauna, bubbelbad en elke morgen broodjes aan de cottages dus even helemaal genieten met zijn 3en zonder telefoons etc haha.

Hebben jullie nog leuke dingen gepland staan?

Deel Deze Pagina