ik heb gistern een echo gedaan en ik zie op papier Bijzonderheden (P50-80) weet iemand wat dat betekent? ik heb ook het volgende: DBP 37+4 weken HC 36 weken AC 38+4 weken FL 36+6 weken wat betekent dat?? waarom AC is 38+4 terwijl ik nu 35+5 weken ben? alvast bedankt allemaal.
Hoi, (even iets anders) ik had precies toen ook een groei/liggingsecho gehad. Heb je ook een vooraanzicht van je kindje meegekregen? Ik had trouwens bij de beentjes dat die iets van 37 w nog waren.. die van mij werd met 40 weken geschat op 3200 gram
Bedankt voor je antwoord.. ik heb geen vooraanzicht meegekregen maar wat betekent dat is dat niet goed? of ga ik eerder bevallen?
ik denk dat als er iets niet goed was, had ze het wel gezegt... ik maak me ook veel zorgen maar weet je het gewicht ook wat ze had geschat?
Het is heel simpel: Ze meten hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentje. Deze 3 metingen zijn bovenstaanden metingen. Als het kindje goed heeft gegeten of net heeft gegeten, zit het buikje wat voller en is wat dikker. Deze 3 metingen opgeteld en gedeeld door 3 is je geschatte zwangerschapsduur. Dit wijkt natuurlijk af, maar je weet wel hoeveel weken je kindje op groei voorloopt of achterloopt. Ik had het van de week, was 36+1 en een gemiddelde zwangerschapsduur van 38 weken, kindje doet het dus perfect.
en die P50-80 betekent dat het gemiddeld tot iets groter dan gemiddeld wordt geschat, maar dat het verder helemaal prima is. P50 is gemiddeld en alles wat tussen P10 en P90 zit is volgens mij goed, over P90 (of P95) zit je bijv. aan zwangerschapsdiabetes te denken enz.