Wat te zien met 6 weken en 4 dagen bij UITwendige echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Druif78, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gisterenavond vreselijk nieuw gebhad bij onze eerste echo: 2 lege vruchtzakjes zonder dooierzakje, vruchtje of hartje terwijl ik zo rond de 7 weken zwanger zou zijn.
    Het was of niet goed of ik zou korter zwanger zijn, maar dat laatste leek me erg stug gezien de ovulatietesten en vroege zwangerschapstest.
    Maar ik ben heel i,net aan het afstruinen op zoek naar positieve verhalen en mogelijk ben ik dan op zn "laatst" 6 weken en 4 dagen zwanger. Wat zou je met een uitwendige echo dan moeten kunnen zien? Zijn er meiden bij wie ze toen ook nog niks konden zien???
    Vlg week krijg ik pas een inwendige echo en tot die tijd moet ik maar zenuwachtig afwachten...

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat een rot nieuws!
    Mijn eerste echo was met 6 weken en 3 dagen toen was er alleen een vruchtzakje te zien met dooier.
    2de echo was met 6 weken en 5 dagen toen was het weer een vruchtzakje met dooier. Kon 2 kanten op en toen kreeg ik met ruim 8 weken een echo en was er een kindje te zien met een kloppend hartje.

Eerste 2 echo's waren wel inwendig! Hebben ze dat bij jou niet gedaan gisteren?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat doen ze daar niet nee, vandaar ook mijn vraag wat je met uitwendige echo kan zien. ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat ze op een uitwendige sowieso geen dooierzakje of hartje kunnen zien???

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn eerste echo deed de HA en die heeft er niet super veel verstand van :) en die deed een uitwendige echo daar was niet veel op te zien.
    Dus ik vroeg wil je een inwendige echo maken want dan kun je volgens mij meer zien en dat heeft hij toen gedaan en dat was 10 keer duidelijker!
    De 2de echo deed de verloskundige was met 6 weken 5 dagen en die deed hem direct inwendig omdat dat met die termijn veel duidelijker is.
    Je baarmoeder zit nog zo laag.

Of je het echt niet kan zien uitwendig durf ik niet te zeggen maar verschil tussen inwendig en uitwendig op die termijn is wel groot (bij mij dan)

Ik wil je heel veel suc6 en sterkte wensen! Moet je binnenkort weer terug?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ja as donderdag maar dan krijg ik een inwendige in het ziekenhuis. Spannend!

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Bij mij zag je uitwendig alleen de baarmoeder en het vruchtzakje. Daarna kreeg ik een inwendige en daar was het hartje te zien. Ik denk dat je echt de inwendige moet afwachten! Suc-6 meid!

7. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    bij mij zag je nog bijna niks met 6 weken en 1 dag bij een uitwendige echo. (was een heel goed echo apparaat in het zkh)
    Met 7 weken zag je het wel duidelijk, maar dat was met een inwendige echo.
    6 weken en 1 dag

7 weken 2 dagen

Ik wens je veel succes hoor.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hey meis,

Jeetje dat is schrikken!!! Misschien ligt het aan het echo-apparaat?
    Onze verloskundige hadden net een nieuwe toen ik met 7 weken moest.
    Hierop konden we inderdaad de kleine zien en het hartje zagen we ook kloppen toen. Ik weet dus niet met wat voor een echo-apparaat ze hebben gekeken maar het kan dus best zijn dat deze wat ouder is en dus niet alles registreert... Heel veel succes!!!!

9. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #9 Faith88, 23 okt 2010
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
    bij ons doen ze niet eens een uitwendige echo zo vroeg, omdat je dan bijna niks ziet en alleen maar ongerust wordt zoals bij jou nu. Ik zou me nog niet te druk maken, ook al snap ik dat je dat natuurlijk wel bent maar het zegt echt nog niks dat ze uitwendig niet veel zien.
    Bij mij was inwendig bij 6.5 weken dit te zien een vruchtzak met vruchtje en dooier en hartactie!
    Ik was 7.4 weken en toen zagen ze het uitwendig wel goed

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik mag de hoop nog niet verliezen! Ik zou echt bijna 7 weken zijn, maar in het meest "gunstigste" geval wat naar mijn idee nog mogelijk is ben ik dus 6 weken en 4 dagen.
    Ik hoop toch zo enorm dat ik bij de inwendige dan wel een dooierzak en vruchtje zie en een kloppend hartje natuurlijk!!
    @ mar77: bij 6 weken en 1 dag was er toen ook nog niks in het vruchtzakje te zien bij jou???

@ duveldraakje22: met hoeveel dagen was dat bij jou die eerste echo waarop ze niks zagen? En de inwendige?
    Geeft me toch een beetje hoop...

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En ja, jammer dat ze dus geen inwendige echo's maken daar. maar ip snap ik het wel, ze laten je voor het eerst met 8 weken komen en dan is het uitwendig goed te zien, weet ik ook nog van de eerste zwangerschap. Volgende week zat ik krap dus werd t een week vroeger en tsja, als je dan ook nog eens korter zwanger bent dan heb je deze klote situatie dus!!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh wat vervelend zeg die onzekerheid. Maar moet je nu echt tot donderdag in deze klote situatie zitten. Waarom doen ze niet maandag dan de inwendige echo? Ik duim dat alles goed mag zijn. Verlies de hoop niet bij een uitwendige echo is het lastig hoor als je zo kort zwanger bent.

Hier alleen ervaring met inwendige vroege echo's ivm uitsluiten van buitermoederlijke zwangerschap. Ik had met 6 wkn en 2 dagen een echo met kloppend hartje, maar dus IN wendig

13. Hester

Hester Niet meer actief

Vreselijk voor je!
    Ik heb op een echo bij 6 weken en 1 dag uitwendig een vruchtje gezien met een kloppend hartje. Maar het kan zo varieren, dus ik hoop zo voor je dat het goed zit. Sterkte!

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor jullie medeleven.
    @vruchtje24: ze wachten bewust een week ( of 2) zodat je echt meer kans hebt als het idd nog te vroeg is. Echt een crime ja...

Zit momenteel even ( misschien tegen beter weten in) in een positieve vibe. Ik dacht omdat ik ook 2 vruchtzakjes had: zou het kunnen dat ik heel vroeg ( vroeger dan ik dacht te zijn) positief getest heb omdat er een dubbele hoeveelheid HCG is aangemaakt?? Of werkt dat bij tweelingen niet zo??

15. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Bij mij was dat met 6 weken en 4 dagen. Uitwendig zag je vrij weinig, maar inwendig was het heel duidelijk. Meid maak je nog niet te druk, het kan nog alle kanten op.

Liefs,
    DD

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    FIJN om te horen!! Bedoel je met "vrij weinig" ook geen dooierzakje, vruchtje en hartje??

17. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Druif, ze zagen van buiten af allen dat mijn baarmoederslijmvlies verdikt was en dat er iets bezig was in mijn baarmoeder, verder zagen ze helemaal niks. Geef de hoop dus nog niet op hoor! Met een inwendige echo kunnen ze gewoon veel meer zien.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

druif@ ik heb geen ervaring met lege zakjes enzo maar bij mij maakte ze met ruim 8 weken een inwendige echo en beeb lag heel diep. later de 12 weken echo heeft ze zelfs inwendig gedaan ( eerst uitwendig) maar omdat beeb zo diep ligt bij mij was er uitwendig nog weinig te zien. wel een beeb natuurlijk maar lastig voor haar om te beoordelen of hij het goed deed.
    bedoel ermee te zeggen. alles kan en alles is mogelijk. wil je veel sterkte wensen

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ow echt vervelend die onzekerheid ik hoop voor je dat alles goed is. Maar elke ervaring is idd anders bij mij zag je met 6+4 een boontje met kloppend hartje uitwendig we hebben toen zelfs het hartje gehoord met het echoapparaat...

Beetje onduidelijke foto maar je ziet het wel maar wat ik al zei het is van heel veel factoren afhankelijk als je zo vroeg uitwendig doet. Postuur, ligging baarmoeder, kwaliteit echoapparaat etc. Succes!

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mooie echo lisette! Zo kan het dus ook ...:(.

Waty mij een beetje zorgen baart is dat de baarmoeder goed te zien was en ook de 2 lege vruchtzakjes. Dus de echo lijkt me dan goed en ook een gunstige ligging van de baarmoeder. Niet gekanteld of diepliggend? Alleen zat er niks in... Hopelijk is de zwangerschap nog gewoon te kort, korter dan ik had uitgerekend en is de apparatuur niet in staat geweest om de inhoud van het zakje te zien???

Deel Deze Pagina